Formula 1 surekli genişliyor, her yıl yeni pistler ekleniyor, peki yeterli yer ve vakit var mı? Gecen sezonlarda, bir sonraki sezonun takvim taslağı Hockenheim GP zamanlarında ortaya cıkardı. Fakat gecen sene, ilk taslak ancak Ağustos sonlarına doğru cıktı. Goruşmeler ise Eylul'e kadar kaydı. CRH, Kore'yı eklerken Almanya'yı da takvimde tutmak icin buyuk bir caba harcadı. Sonuc olarak 19 yarışlık takvim acıklandı, ama hala Kore'nin yapılamayacağı yonunde soylentiler dolaşıyor. Pistin 24 Ekim'e yetişemeyeceği yonunde haberler yapılıyor. Her ne kadar Kore GP organizatorleri yarışın kesinlikle yapılacağını savunsalar da, Donington'nun başına gelen olayı hala unutmadık. Padokta Kore'nin yapılacağı yonunde 50/50'ye bir ayrılık var. Kimileri biletlerini ayırttı bile. Ulaşım şirketlerinin herşeyi coktan ayarladığını duşunursek, ve ortaya cıkan haberleri de işin icine katınca Kore, F1'in takvimdeki son Asya pisti olmayı cok fazla haketmiyor. Ne zaman bu yarıştan bahsedilse, kimse pistten veya nasıl bir yarış olacağından bahsetmiyor, herkes Kore'nin komşusuyla olan savaş ihtimalinden, korkunc lojistik imkanlarından ve 3 tane Asya GP'sinin iki haftalık aralarla nasıl yapılacağından bahsediyor. Elbette bu endişeler yersiz değil, takımlar Singapur'dan sonra tam 5 hafta boyunca ekonomisiyle Avro ve Sterlin somuren Asya'da kalmak zorunda kalabilirler. Ayrıca takımlar merkezlerinden de cok uzakta kalacaklar. Ya da haftada bir Avrupa'ya donup tekrar Asya'ya herşeyi taşırlar mı? Ne olursa olsun takımlar icin cok zorlu bir donem olacak. Ardından Brezilya ve Abu Dabi geliyor, galiba F1 maliyetleri kısma yonetmeniği ozel ucakların masraflarını kafaya takmıyor. Gecen sene takvim goruşmeleri yeni Concorde anlaşması ve Max Mosley'in demecleri ile sağlıklı yapılamamıştı. Goruşmeler gec başladı ve gec bitti. Fakat bu sene ortada goruşmeleri geciktirecek bir durum yok. Bu nedenle Almanya'da yapılan rutin bir FOTA toplantısında konu 2011 takvimi oldu. Şu anki kurallara gore pist sayısı maksimum 20 olabilir. Bir sezonun son ve bir sonraki sezonun ilk yarışları arasında minimum 16 hafta olabilir. Ama 18 veya 19 yarışlık bir takvimde bu sure 14 haftaya, 20 yarışlık bir takvimde ise 12 haftaya duşuyor. Coktan anlaşmayı sağlayan Hindistan'nın takvime girmesi ile seneye 20 yarış gorebiliriz. Monaco'da yeni bir kontrat imzaladı ve spekulasyonları sona erdirdi. Yani seneye birtek Histindan eklenmiş olacak gibi duruyor. Ecclestone'nun yarış sayısını 25'e cıkarmak istediği herkes tarafından biliniyor, ama bunu 2013'e kadar yapamaz cunku maksimum 20 pist kuralı 2012'ye kadar gecerli. Ve Austin'nin de ekleneceğini duşunursek 2012'de takvimden bir pist silinmeli. Cin olabilir, cunku kontratı bu sezon sonunda bitiyor. En az 12 hafta kuralını hesaba katarsak sezon en erken Şubat'ın ortasında başlayabilir. Fakat bu takımların test ve geliştirme aşamalarına ciddi bir zarar verebilir. Ustune yeni bir lastik tedarikcisi de eklenince testler icin cok az zaman kalabilir. Bu yuzden takımlar sezonun Mart'ın ortasında acılması icin ısrar ediyorlar. Ve CRH, takımların şikayet ettiği 'Asya doneminide' gozden gecirmeli. Ağustos'ta yapılan geleneksel iki haftalık arada goz onunde bulundurulmalı. Bazı guvenilir kaynaklar takvimin bu seneye benzer olacağını tahmin ediyorlar. Hindistan'nın ise inşasına vakit sağlamak adına sonlara konabileceği belirtiliyor. Şu an yapılan tahminler ve elde edilen bazı bilgiler ışığında 2011 takvimi şoyle olacak gibi gorunuyor: Bahreyn (13 Mart), iki haftalık ara Avusturalya (27 Mart), bir haftalık ara Malezya (3 Nisan), İki haftalık ara Cin (17 Nisan), bir haftalık ara Kore (24 Nisan), uc haftalık ara İspanya (15 Mayıs), iki haftalık ara Monako (29 Mayıs), iki haftalık ara Kanada (12 Haziran), iki haftalık ara Turkiye(26 Haziran), iki haftalık ara Britanya (10 Temmuz), iki haftalık ara Almanya (24 Temmuz), bir haftalık ara Macaristan (31 Temmuz), uc haftalık ara Belcika (21 Ağustos), bir haftalık ara * Avrupa (Valencia, 28 Ağustos), iki haftalık ara * İtalya (11 Eylul), iki haftalık ara Singapur (25 Eylul), bir haftalık ara Hindistan (9 Ekim), iki haftalık ara Japonya (23 Ekim), iki haftalık ara Brezilya (30 Ekim), iki haftalık ara Abu Dabi (13 Kasım) * Yerleri değiştirilebilir. kaynak __________________