Bu sezon başında sıkıntılar yaşayan Mercedes, İspanya GP'ye daha uzun bir dingil mesafesi ile gidecek ve bu şekilde ağırlık dağılımı sorununu ustesinden gelmeye calışacak. Gecen senenin şampiyon BrawnGP'si, W01 icin İspanya'da buyuk bir guncelleme pakedi planlıyor ve bunlardan biri de aracın dingil mesafesinin uzaltılması. Takım patronu Ross Brawn, dingil mesafesinde değişiklik yapmalarının nedeni olarak 2010 lastiklerine uygun ağırlık dağılımı hesaplarının sezon oncesinde yanlış yapılmasını gosterdi. Brawn: "Sorun tek başına dingil mesafesi değil, ağırlık dağılımı. Ağırlık dağılımını yanlış yaptık" "Bu lastikleri denediğimizde doğru ağırlık dağılımına sahip olmadığımızı farkettik ve elimizdeki aracla mumkun olduğunca sınırlara dayandık. Aslında sorun dingil mesafesi değil, ağırlık dağılımı istediğimiz gibi olmadı" "Lastikler cok değişti ve deneme fırsatımız olmadı. Ayrıca ne gerektiğini konusunda diğer takımların bazıları kadar iyi tahminde bulunamadık. Bu yuzden Barselona'da aracta bazı duzenlemeler yapacağız, bu da bize ağırlık dağılımda daha iyi bir aralık sunacak." Aracın genel hakimiyetinin yanı sıra ağırlık dağılımı, Michael Schumacher'in şimdiye kadar yaşadığı onden kayma sorunlarına da cozum olabilir. Brawn ayrıca Mercedes'in onumuzdeki yarışlarda F-kanalı hazırlayabileceğini belirtti. Brawn: "Pilotun kontrol ettiği McLaren sistemini duzgun bir şekilde calıştırmak cok karmaşık. McLaren, aracını bu sisteme uygun olacak şekilde tasarlamış ve bunu diğerlerine yerleştirmek kolay değil. "Cin'de elimizde olan bir ornekti, pasif sistem. Pilot kontrolunde değil, bu yuzden McLaren sistemi kadar etkili olmuyor" "Barselona veya İstanbul'da elimizde olacak duzgun bir sistem icin hÂl calışıyoruz. Duzgun bir şekilde calışması karmaşık ama aerodinamikcilerimiz bunun uzerine calışıyor" TRF1.NET __________________