Formula 1 Grubu 2018'de bir onceki seneye gore gelirlerini arttırdı ancak harcamaların da artması nedeniyle zarar acıkladı. F1 ve bunyesinde yer alan takımlar, 2021 ve sonrası icin karmaşık ticari goruşmeleri surdururken, 2018'e dair ekonomik veriler acıklandı. Bugun 2018 yılı verilerini acıklayan Liberty Media, F1 gelirlerinin 2017'ye gore 44 milyon dolar arttığını ve 1.783 milyon dolardan 1.827 milyon dolara cıktığını duyurdu. Ancak bu artış, yarış geliri, TV geliri ya da sponsorluk geliri gibi ana gelirlerden değil, "diğer" olarak adlandırılan alt gelirlerden geldi. 2016'da 47 milyon dolar kÂr eden Liberty Media, 2017'de 37 milyon dolar zarar acıklamıştı. 2018 sezonunda da 68 milyon dolar zarar edilmiş oldu. 10 F1 takımına odenen payda da duşuş oldu. 2016'da takımlara 966 milyon dolar odenirken, 201'de 919 milyon dolar odenmişti. 2018'de ise yapılan odeme 913 milyon dolara duştu. Liberty, bir onceki seneye gore bir yarış fazla yapılsa da, yarışlardan gelen paranın yatay olduğunu acıkladı. Almanya ve Fransa GP'lerden elde edilen gelirlerin, takvimden duşen Malezya GP'nin getirdiği kadar para getirmediği belirtildi. Liberty, televizyon gelirlerinin de bir onceki seneye gore benzer olduğunu, bir partnerden kaynaklı sorun yaşadıklarını acıkladı. Spora geldiğinden beri Liberty'nin buyume acısından kritik olarak gorduğu reklam ve sponsorluk alanında duşuş yaşandığını belirtti. Gunluk Gazeteler
__________________