Honda, sezon oncesi testlerinde Formula 1 motorunun paketlenmesinde biraz fazla agresif davrandıklarını ve Avustralya Grand Prix'si oncesinde bazı değişiklikler yapacaklarını soyledi. Red Bull takım patronu Christian Horner, sezon oncesi testinin ilk gununu ardından Honda motorundan ovguyle bahsederken, Honda ise dayanıklılıktan odun vermediklerini acıklamıştı. Her iki Honda motorlu takım da İspanya'daki testlerde herhangi bir kaygı icerisinde değildi ve neredeyse hic motor sorunu yaşamadılar. Ancak Japon ureticinin F1 teknik patronu Toyoharu Tanabe, Red Bull ve Toro Rosso'nun 2019 versiyon guc unitesiyle ilgili calışmalar yaptığında "biraz gerildiğini" kabul etti. Motorsport'a konuşan Tanabe, 2015'teki donuşlerinden bu yana en iyi sezon oncesi performansını gostermelerine rağmen, kaydedilen bu ilerlemeye "yeterince guvenmediklerini" dile getirdi. Tanabe, "Mevcut montaj duzeniyle ilgili herhangi bir ciddi sorun yaşamadık. Ama dar paketleme yuzunden yaşadığımız bazı sorunlar olduğunu tespit ettik." "Biraz fazla agresifti ve bu yuzden onu biraz farklı hale getirmemiz gerekiyor. Yine de bu buyuk bir endişe kaynağı değil." dedi. Honda, Barcelona'daki test esnasında zaten bazı değişiklikler yaptı ancak 17 Mart'ta yapılacak Avustralya Grand Prix'si icin kalıcı bir cozum oluşturabilmek adına fabrikada tasarım değişikliği yapacak. Tanabe, "Ciddi bir şey değil. Bu, buradaki sorunlarımızla birlikte ilk yarışa hazır olabileceğimiz anlamına geliyor." dedi. Red Bull'un Honda motoruna gecişi, yeni sezon oncesindeki en onemli değişikliklerden birisi konumunda yer alırken, bu yeni birlikteliğin ilk hedefi, Renault ile Red Bull'un gecen yıl bulunduğu yerin gerisine duşmemekti. Honda, erkenden yuksek beklentilerden kacınırken, performans gelişiminden memnun olup olmadığı sorulduğunda Tanabe, "Aslında hic memnun olmadım!" diyerek şaka yaptı. Tanabe, "Tabii ki bir hedefe sahibiz ve yıl boyunca belirlediğimiz bir hedef de var." "Mevcut kazanclarımıza o kadar da guvenmiyoruz. En iyi rakiplerimizi yakalayabilmek icin uzerinde calışmamız gereken pek cok alan var." dedi. Red Bull, Renault ile gecen yıl dort yarış kazanmasına rağmen sezon başında Mercedes ve Ferrari'nin birkac ondalık saniye gerisinde kalmıştı. Sezon oncesi testlerinde elde edilen ilk gostergeler, Honda'nın kış boyunca elde ettiği kazanclar ve sıralama turu moduyla birlikte, Red Bull'un 2019'un başında yine benzer pozisyonda olacağını işaret ediyor. Tanabe, "Hemen hemen tum parcalara baktık ve sonrasında ağırlık ya da dayanıklılık konusunda kucuk değişiklikler yaptık." "İcten yanmalı motorda daha yuksek yanma verimi hedefledik. Bu şekilde motoru kademeli olarak iyileştirmeye calışıyoruz." dedi. Gunluk Gazeteler
__________________