İnterlagos, sezonun en uzun duzluklerinden biriyle yavaş virajlarını birleştiren bir pist. 4.309 kilometre uzunluğunda doğal bir kase icindeymiş gibi iniş cıkışları olan, son yıllardaki yuzey calışmalarıyla iyileştirilmesine rağmen, hala tumsekli yuzeyiyle meşhur bir tasarıma sahip. Tumsekli pistin fiziksel olarak aracı zorlaması, saatin aksi yonundeki suruşlerde daha da ust duzeye cıkıyor. Sollamanın mumkun olduğu bir pist. Bunun icin ozellikle 1. viraja giriş musait. 71 turluk yarışta arac ayarları, optimum tur zamanı elde edebilmek icin daha cok uzun duzluk hızına gore yapılıyor. Aerodinamikler İnterlagos pistinin birbirine zıt ozellikler taşıyan doğası, aracı piste hazırlarken, cok farklı gereksinimlerin dikkate alınmasını zorunlu kılıyor. Birinci ve ikinci sektor ağırlıklı olarak uzun duzluklerden oluşuyor. Bu bolumlerde rekabet seviyesini ve pozisyonunu koruyabilmek icin iyi bir azami surat gerekiyor. Bu da, duşuk bir downforce seviyesine ihtiyac duyulacağı manasına geliyor. Bununla birlikte orta sektor tam tersine, hızlanma sırasında, frenajda ve virajlarda iyi bir yol tutuşu sağlamak icin yuksek bir downforce gerektiriyor. En iyi tur zamanını elde edebilmek icin pistin bu ozelliklerine gore optimum downforce ayarlarını yapmak gerekiyor. Fernando Alonso: "Temiz bir cıkış yapabilmek ve son virajdan iyi bir hızla gecebilmek cok onemli. Dolayısıyla yukarı doğru cıkan uzun duzlukte baskı altında bulunmuyorsunuz. Ana duzluğun sonu, sollama icin en iyi fırsatı sunuyor. Ondeki aracın hava akımına girebilirseniz ilk şikanda da iyi bir şansınız olur." Mekanik Ayarlar Yuksek ve duşuk hızlı virajların bir arada bulunması, İnterlagos'ta ideal mekanik ayarları yapmanın zorluğunu gosteriyor. Biz aero seviyesi secimimizi, pistin belli sektorlerini, diğerlerine gore on planda tutarak yapıyoruz. İnterlagos'ta en onemli donemec 12. viraj. Burası yukarı doğru ana duzluk boyunca hızını belirliyor. Ana duzlukte 15 saniye tam gaz gidiyorsunuz. Bu yuzden biz, orta sektorde de duşuk hızda bazen understeer olabiliyor ama bu virajdan iyi bir cıkış elde edecek bir ayara ozel bir onem gosteriyoruz. Yukarıda bahsedilen understeerden kaynaklanan kayıp, son sektordeki tur zamanı ve rekabet seviyesindeki yuksekliğe gore onemsiz kalıyor. Mekanik ayarlar icin ikinci onemli faktor, pist yuzeyi. Burası geleneksel olarak cok tumsekli bir pist. Fakat son zamanlarda yuzey calışmalarıyla biraz daha duzeltilmiş durumda. Pist frenler acısından da gorece kolay bir tasarıma sahip. Sadece uc ciddi frenaj bolgesi var. Bu acıdan bakıldığından Barselona gibi denebilir. Fernando Alonso: "Altıncı virajdan, sekizinci viraja kadar olan bolum, turun en zor kısmı. Bu bolum İnterlagos'un birbirine zıt doğasını sergiliyor. Altı ve sekizinci virajları uzun bir viraj olarak gormeniz lazım. Fakat cok yumuşak bir yaklaşımla, bordurlerden uzak kalmanız onemli. Ayrıca tumsekler aracın dengesini bozuyor. Bu yuzden oversteer'e karşı dikkatli olmak zorundasınız. Yuksek hızlı gecilen virajın ardından sekizinci viraja giriyorsunuz ki bu pistin en yavaş donemeci. Bu kez de bordurleri kullanarak agresif bir yaklaşım sergilemeniz gerekiyor." Lastikler İnterlagos, lastikler acısından yuksek lateral yuklenmeye maruz kalan pistlerden biri. Pistin yapısı ozellikle lastikleri aşındırıcı denemez, bu yuzden soft lastikler kullanabilir. Bridgsetone hafta sonu icin buraya medium ve super soft lastikler getirdi. Motor Uzun ana duzluk, motor gucununun, bu pistte kritik bir faktor olduğunu gosteriyor. En uzun duzluk 15 saniye azami suratte geciliyor. Bu arada pistin deniz seviyesinden 800 metre yukarıda olması da, motorun performansını etkiliyor. Atmosfer basıncının duşuk olması motor gucunun yuzde 7 kadar duşmesine neden oluyor. Bunun sonucu olarak tam gazda gecilen turun yuzde 62'si, deniz seviyesinde yuzde 56'ya duşuyor. Calıştırılabilirlik de, ozellikel ruzgarlı orta sektorde onemli bir faktor. Pilotlar pistin bu noktasında en duşuk viteslerde suruş yapıyor. Bu arada ani yon değişimleri olabiliyor. Aracın dengesinin korunmasında yumuşak bir guc onemli bir faktor olarak one cıkıyor. TurkiyeF1.com
__________________
Brezilya Grand Prix - Teknik Değerlendirme
Spor Haberleri0 Mesaj
●23 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Spor
- Spor Haberleri
- Brezilya Grand Prix - Teknik Değerlendirme