Eğer Grand Prix yarışlarının 1950’lerde başladığını duşunuyorsanız yanılıyorsunuz. Eğer 2. Dunya Savaşı oncesinde Mercedes ve Auto Union dominasyonlarının gercek başlangıc olduğunu duşunuyorsanız yine yanılıyorsunuz. Aslında, ilk grand prix 1906’da gercekleşti ve ismi o zamandan beri aynı kaldı. Şimdi bir asır sonra, o gun rekabet eden ureticilerin ucu F1’de hÂl aktif durumda ve Fransa, F1 takviminde ikonik Paul Ricard pisti ile on yıllık aradan sonra yer almaya başladı. Motorsport Live, Fransa Grand Prix’sinin tarihine ve taraftarların bu yılki yarışa neden gitmesi gerektiğini yansıtıyor. Grand Prix motor yarışları, 20. yuzyılın ilk yarısı boyunca Fransa’da, dunyadaki buyuyen kuresel ureticilerin mucadelesiyle başladı. Fransız uretici Renault, Le Mans cevresindeki kapalı yollarda yapılan 1906’daki ilk grand prix’de zafere ulaşmıştı. Şehir, o zamandan beri motor sporları ile eş anlamlı hale geldi, ozellikle de Le Mans 24 Saat ve son zamanlarda MotoGP yarışlarının buna katkısı buyuk oldu. Ayrıca ilk yarışta Mercedes ve FIAT da yer almıştı. Alfa Romeo, 1950’de Formula 1’in oluşmasıyla beraber, pistlerin kullanılmaya başlanmasından once kapalı yollarda duzenlenen ilk Fransa Grand Prix’sinin yapıldığı Rouen’de ve Reims’de zafere ulaşmıştı. Paul Ricard, yarışın orijinal eviyken, Magny Cours’dan once Dijon’a da yarışın ev sahipliğini kaybetmişti. On yıllık donemden sonra Fransa, 2018’de tekrar takvime geri dondu ve şimdi guncellenen Paul Ricard pisti, uzun sure test icin kullanıldıktan sonra tekerlek tekerleğe mucadeleye hazır halde yarışlara ev sahipliği yapmaya başladı. 2018’de yarışı pole pozisyonundan başlayan Lewis Hamilton ve Mercedes’ti. Bu galibiyet, beş kez dunya şampiyonunun, mevcut takvimde yarıştığı tum pistlerde galibiyet aldığı anlamına gelmişti. Boylece İngiliz surucunun 26 farklı pistte zafer alması bir rekor anlamına gelmişti. Gecen seneki yarışta Ferrari’den Kimi Raikkonen ikinci, Red Bull’dan Max Verstappen’in ucuncu olmasıyla podyumda uc farklı takım ve uc farklı motor vardı. Hamilton’ın bu galibiyeti, kendisinin Fransa’daki ucuncu yarışındaki ilk galibiyeti olmuştu. Bunların ilk ikisi 2007 ve 2008’de Magny Cours’daydı. Ancak Hamilton’ın bir rekoru daha yakalama şansı var. Michael Schumacher, kariyeri boyunca Fransa GP’de sekiz kez kazanmıştı. Bu pistte ona en yakın isim ise altı galibiyetle Fransa’nın tek dunya şampiyonu Alain Prost. Prost’un bu altı galibiyetinden dordu Paul Ricard pistinde geldi ve bu pistte en cok kazanma rekoru da kendisinde bulunuyor. Prost’un bu rekoru, pistte bircok farklı kişinin galibiyete ulaşmasıyla daha etkileyici bir hal alıyor. Cunku Paul Ricard’da yapılan 15 grand prix’de, dunya şampiyonları Sir Jackie Stewart, Niki Lauda, James Hunt ve Nelson Piquet gibi suruculer kazanmış ve pole pozisyonunu 11 farklı surucu elde etmişti. Ayrıca 13 farklı isim en hızlı turu elde etmişti. Gecen seneki Fransa Grand Prix’si de son derece ilgi cekiciydi: İki ayrı ilk tur kazası gridi yeniden şekillendirmiş ve coğunluğu arka duzlukte olmak uzere 48 geciş gercekleşmişti. Bu da, Mistral Şikanı’nı eklemenin akıllıca bir cozum olduğu anlamına geldi. Ayrıca pit duzluğu, La Beausset ve Signes virajları da mucadelelere ve yuksek hızlı kazalara şahitlik etti. GUNLUK GAZETELER
__________________
Fransa Neden Grand Prix Yarışlarının En Tarihi Yarışı?
Spor Haberleri0 Mesaj
●18 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Spor
- Spor Haberleri
- Fransa Neden Grand Prix Yarışlarının En Tarihi Yarışı?