Mercedes, 2019 F1 sezonunun Avrupa'daki ilk yarışı olan İspanya GP oncesinde bazı kanatlarda ve ayna tasarımında değişiklik yaparak W10'un gelişimini surdurdu. Yukarıda Giorgio Piola'nın Mercedes sidepodunu yakından goruntulediği fotoğrafı goruyorsunuz. Mercedes'in eski sidepod yanında yer alan dikey kanatcık bolumu 3 parcadan oluşuyordu ancak İspanya'ya getirilen sidepodda 4 kanat parcası yer alıyor. Son senelerde takımların buyuk coğunluğunda sidepod kaza barını aşağıda tutarak sidepod hava girişini yukarıda tutma eğilimi olsa da, Mercedes mevcut aracında daha geleneksel sidepod tasarımı kullanıyor. Gecen sene bir donem yuksek sidepod hava girişini değerlendiren Mercedes, bu sene geleneksel tasarıma donuş yaptı ve o tasarımı korumaya devam ediyor. Bu tasarım felsefesi sonucu Mercedes'in sidepodunun alt kısmı rakiplerine gore daha kesik oluyor. Bu acıdan sidepodun onunde yer alan kanatcıklar, aracın arka kısmına giden hava akımını daha iyi şekillendiriyor. Sidepodun yanında yer alan kanatlardan ortada yer alan ikisi, aşağıya kadar uzuyor ve bargeboard ile paralel calışacak şekilde geriye doğru gidiyor. Sidepodun alt kısmında toplanan hava, ardından arka taraftaki cola şişesi şeklindeki bolume iletiliyor. Orada acılan boşlukla duşuk basınc alanı oluşturuluyor ve difuzor performansı iyileştiriliyor. Bu, Mercedes'in sidepod kısmında yaptığı 3. guncelleme oldu. Her bir parcanın uzunluğunu kısaltmak, turbulanslı geciş noktalarını azaltma hedefi taşıyor. Mercedes Barcelona'ya ayrıca yeni bir ayna paketi de getirdi. Bu paketle takım, aynaların aracın aerodinamik dengesini minimum seviyede etkilemesini hedefliyor. Daha geleneksel tasarıma sahip olan eski aynalarda, bu bolumdeki hava akımının yuzeyden ayrılma riski daha fazlaydı. Bu acıdan Mercedes'in aynaların aerodinamik geometrisinde daha fazla calışması gerekiyordu. Yeni ayna tasarımında ise aynanın bağlantı kolu, L eklinde aynanın uzerine doğru uzuyor. Bu tasarım ile o bolgedeki hava akımı, aşağıya doğru ayna nedeniyle oluşan turbulanslı bolgeye iletiliyor ve o noktada duşuk basınc alanı oluşturuluyor. 2019 F1 araclarında uflemeli aksa izin verilmiyor. Bu kapsamda takımlar jant uzerinde bazı calışmalar yaparak, kaybettikleri performansı yakalamaya calışıyorlar. Mercedes'in, Ferrari'nin bu sene on tekerlek bolumunde yaptığı tarzda fren sistemi uzerinde kanal calışması yaptığı gozlendi. GUNLUK GAZETELER
__________________
Mercedes'in İspanya GP Guncellemeleri Ortaya Cıktı
Spor Haberleri0 Mesaj
●22 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Spor
- Spor Haberleri
- Mercedes'in İspanya GP Guncellemeleri Ortaya Cıktı