2009 Formula 1 Şampiyonasının 12. yarışı, İtalya'nın Monza pistinde koşulacak. Monxa takvimdeki en hızlı ve en duşuk yere basma gucune sahip olduğu icin, takımlar buraya downforce seviyesini duşurmek icin gerekli on ve arka kanatlarla birlikte yeni aerodinamik parcalarla geliyorlar. Bu sene yarış haftası oncesinde test olmadığı icin pilotlar bugunku antrenmanları, yeni aracları piste gore ayarlamak icin gecirdiler ve oldukca fazla yol katetmeye calıştılar. Şimdi takımların yeni on ve arka kanatlarıyla birlikte yaptığı yeniliklere bir goz atalım. Mclaren Mercedes Takım İtalya'ya yeni bir on ve arka kanat getirdi ancak bir şey dikkatlerden kacmadı. Normalde Monza'daki yarışa oldukca ince bir arka kanat getiren Mclaren, duşuk downforce seviyesi icin yeni kucuk parcalı arka kanat getirmiş ancak bu diğer bir cok takımın kullandığı ve takımın da daha onceki senelerde kullandığı arka kanatlara gore oldukca kalın duruyor. Bu takımın downforce uretme bakımından diğer takımlara oranla sorun yaşadığının kanıtı olabilir. Williams Williams takımı, Monza'da kullanacağı on kanadı gectiğimiz yarış Spa'da antrenmanlarda denemişti ve bugun de piste ustu 2 yerine tek parca olan on kanat ile cıktı. Williams da nispeten daha kalın arka kanatlar ile pistteydi. Ferrari İtalyan takım kendi evindeki yarışa uygun on ve arka kanatlar ile geldi ancak buna rağmen gecen seneki kadar ince kanatlar kullanmayanlar arasındaydı. Brawn GP Şampiyonadaki avantajını surdurmek isteyen Brawn GP, yarış oncesinde burası icin favori gosterilmiyor ancak Barrichello bugunku sonuclara aldanmamak gerektiğini soyluyor. Monza'ya duşuk downforce paketi ile gelen Brawn GP'de de yeni bir on ve arka kanat var. Arka kanadın orta bolumunde dikey gelen cift bağlantı yokken diğerlerine gore daha ince olması dikkat cekiyor. BMW Sauber Son 2 yarıştır yukselişe gecen takımlar arasında olan ve duşuk downforce'da daha iyi performans gosteren BMW Sauber de Monza'ya uygun on ve arka kanatlar ile geldi. BMW bir cok takıma gore daha ince arka kanatlar tercih etti. Red Bull Şampiyonluk mucadelesinden kopmak istemeyen Red Bull, sıl rakibi Brawn GP gibi daha ince arka kanadı tercih edenlerden.Red Bull'un yeni on kanadı da daha az downforce uretmesi icin daha duz ve ince parcalara sahip. Renault Monza'da avantaj sağlamak icin KERS'i kullanacak olan Renault takımı, ince bir arka kanat kullandı ve on kanatta, kenarların ust bolumunde olan kucuk parcaları kullanmadı. Toyota Duşuk downforcelu pistlerde iyi olan takımlar arasında yer alan Toyota da oldukca duz on ve arka kanat kullandı. Force India Son yarışların en hızlı isimlerinden ve hatta belkide en hızlı ismi olan Force India, Monza'ya getirdiği duşuk downforce paketi ile de guclu olacağını gosterdi. Takımın yeni on ve arka duşuk downforce paketi bulunuyor. TRF1.NET
__________________