Formula 1, 2021 yılıyla birlikte yuksek aşınmalı lastikleri terk etmek icin hazır gibi gorunuyor. FIA ve F1'in sahibi Liberty Media, yarışları daha iyi hale getirecek ve sporun popularitesini arttıracak cozumler bulmaya calışıyor ve sporu yenileme calışmaları yapıyor. Bu hafta başında yeni 2021 aracına ilişki planlar ortaya cıkmıştı ve F1'in şefleri bu planda aracların birbirlerini daha yakından takip etmesini sağlayacak bir zemin etkisi konseptine bağlı kaldı. Ayrıca sporun 18 inc lastiklere gecmeye hazırlandığı 2021 yılında, lastik alanında da tamamen farklı bir yaklaşım benimsemeye hazırlandığı ortaya cıktı. F1, Pirelli ile son donemde daha cabuk bozulan yuksek aşınmalı lastikler yerine, suruculerin daha uzun sure zorlamasını sağlayacak yeni lastiklere geciş yapmak istiyor. FIA'dan Nikolas Tombazis, "Pilotlara, aşınmaya sahip olmayacak ya da atak yapmak icin bunu yapan kişiye kısa bir zaman aralığı verecek lastikler yerine, birbirleriyle savaşmalarını sağlayacak lastikler vermek istiyoruz." "Mevcut lastikler bunlar ve sahip olduğumuz bu lastikler, Pirelli'den istenen şeylerin bir sonucu olarak ortaya koyuldu. Bence onlardan gecmişe gore farklı şeyler yapmalarını istemeliyiz." dedi. F1'in teknik direktoru Pat Symonds, yarışlar icin daha iyi lastikler sunabilmek adına takımlar ve Pirelli ile goruşmelerin devam ettiğini dile getirdi. "Gecmişte tam olarak yanlış şeyler istediğimize inanıyorum. Bu oldukca karmaşık bir problem, henuz net bir fikrimizin olmadığı bir şey." "Cok fazla simulasyon calışması yapıyoruz ve yapabileceğimiz cok fazla şey var. Ama F1'de pit stopların onemli olduğuna inanıyoruz." "Taraftarlarımızın yarıştaki iki/uc saniyelik pit stoplardan zevk aldığının farkındayız. Bu nedenle tek pit stoplu yarışlara sahip olmak istemiyoruz. Yapılacak en kolay şey muhtemelen surekli devam eden Le Mans tarzı bir lastiğe sahip olmak olurdu ama o zaman da pit stopları kaybetmiş oluyoruz." "Bu konuda bize simulasyonla yardımcı olabilecek bazı takımlarla cok sayıda goruşme gercekleştirdim. Bu gercekten zor bir problem." "Nikolas'a bu konuda tamamen katılıyorum. Son birkac yılda Pirelli'den tamamen yanlış şeyleri istedik. Yuksek aşınma hedefi bence takip edilmesi gereken yol değildi." Pirelli icin problem değil Lastik aşınmasındaki temel fikir, lastiklerin cabuk aşınması ve bu sayede suruculerin daha fazla geciş fırsatına sahip olmasıydı. Bununla birlikte suruculer, rakiplerine saldırmaya calıştıklarında aşırı ısınmayla karşı karşıya kalıyorlar ve bu da yarışlara zarar veriyor. Suruculer neredeyse yarışın buyuk kısmını lastiklerine bakarak geciriyor. Pirelli, lastik ozellikleri konusunda ne yapılması istendiği konusunda her zaman acıktı ve bu yuzden spor farklı bir yone gitmek isterse bunu yapmaktan memnuniyet duyacaklar. Pirelli'nin yoneticisi Mario Isola, Motorsport.com'a şoyle konuştu: "Yaklaşımımız her zaman olduğu gibi F1'in istediği şeyi yapmak olacak. Bu yuzden 2021 hedeflerini değiştirmemiz gerekiyorsa, bunu yakın zamanda bilmemiz gerekiyor cunku bu lastiklerin gelişimine hemen başlayacağız." "F1 eğer aşınması duşuk bir lastik istiyorsa veya farklı bir fikre sahip olmak istiyorsa, eğer bunu gercekleştirmek mumkunse bu yonu izlemekten buyuk memnuniyet duyarız." Isola, takımlar ve suruculerin bu surecte kilit bir role sahip olacağına dikkat cekti. "F1 ve FIA ile sahip olduğumuz bir araştırma grubu var. Hangisinin doğru olduğunu anlamak icin onlarla birkac toplantı yaptık. Yani doğru yonde gittiğimizden emin olmak icin hem suruculeri hem de takımları %100 kullanmalıyız." "Takımları dahil etmemiz gerekiyor cunku doğru yon olup olmadığımızı anlamak adına sahip oldukları onemli strateji uzmanları var. Suruculer onların aracını suruyor ve haliyle tam olarak ne istediklerini onlar biliyor. Hepimizin aynı yerde olması cok onemli." İnternet Haber. __________________