Mario Theissen, BMW Sauber'in gectiğimiz hafta Malezya GP'de ortaya koyduğu performansın tatmin edici olduğunu belirtti. Robert Kubica'nın ilk turda yarış dışı kalmasına rağmen, Nick Heidfeld, tek pit stop stratejisi sayesinde, kırmızı bayraklar kaldırılmadan once ikinci sırada olduğu icin podyuma cıktı. BMW'nin tartışmalı difuzer tasarımına karşı cıkma nedenlerini acıklayan Theissen, takımın kendi cozumunu nasıl geliştirdiği hakkında bilgi verdi. Theissen, "Nick'i, grid pozisyonunu ve hava durumu tahminlerini goz onune aldığımız icin dolu depoyla piste cıkardık. Riskliydi fakat işe yaradı" dedi. Takımın yaptığı hesaplamaların tam olarak doğru cıktığını belirten Theissen, Heidfeld'in yağmur lastiklerini takıncaya kadar pistte kaldığını, 31. tur sonunda ise ikinci sıraya yukseldiğini soyledi. Alman surucunun, cok zor şartlarda soğukkanlı bir yarış cıkardığını ve ideal sonuca ulaşıldığını kaydeden Theissen, tum takımın kusursuz calıştığını ifade etti. Brawn GP, Williams ve Toyota'yı protesto etme nedenlerini acıklayan Theissen, "Birkez daha iki kademeli difuzer kullanan takımların ustunluğunu gorduk. Daha sıralamalar oncesinde bu uclunun ustunluğunu kırmak cok zordu" dedi. Takımın şu an kendi "duble difuzer" tasarımını geliştirdiğini kaydeden Theissen, 14 Nisan'daki Temyiz Mahkamesi'nin tasarımı yasal olduğunu acıklaması halinde, bunu kullanacaklarını belirtti. Theissen, "FIA durumu acilen netliğe kavuşturmalı ve farklı yorum imkanına yer vermemeli. Bu tur şeyler F1'in yararına olmuyor. F1, ancak herkes aynı kurallarla oynadığında ilgi cekici olur. Difuzer meselesi, 100 metre yarışında, bazı atletlerin 10 metre onden başlamasına benziyor. Sonuc tabii ki anlamsız olacaktır" dedi. "Malezya'da sıralamalardan sonra resmi protestoda bulunduk. Bu tumuyle formal bir mesele" diyen Theissen, "Biz de mecburen benzer bir cozum geliştirmek zorunda kaldık. Duble difuzer tasarımı olmadan takımların rekabetci olmaları cok zor" diye konuştu. TurkiyeF1.com
__________________