Bridgestone, Formula 1'de yaklaşık 10 yılın ardından oluksuz lastiklere donuşle yeni bir doneme başlıyor. Bridgestone Potenza oluksuz lastikleri, downforce seviyesini duşurmeye yonelik son aerodinamik kural değişiklikleri kapsamında yapılan radikal donuşumun en onemli noktalarından birini oluşturuyor. Japon lastik ureticisi bu yıl, farklı sertlikteki lastikleri ayırt etmek icin, beyaz yerine yeşil renkli bir tasarım kullanacak. Ayrıca, daha once aşırı yağmur lastikleri şimdi "ıslak hava lastiği" olarak adlandırılacak. Daha once olduğu gibi her grand prix'de takımlara iki tur lastik tedarik edilecek. Her ikisinin de yarışta kullanılması gerekiyor. Ancak gectiğimiz senelerden farklı olarak tedarik edilecek lastiklerin ceşidi daha geniş bir yelpazeden secilecek. Avustralya icin hard, medium, soft ve super soft lastiklerinden medium ve super soft lastikleri takımlara verilecek. Albert Park geleneksel olarak zorlayıcı bir pist olarak biliniyor. Ayrıca Melbourne'un hava durumundaki değişiklikler de surpriz olmayacak. 5.30 kilometre uzunluğundaki pistte 16 viraj bulunuyor. Duzluklerde daha duşuk bir downforce gerekirken, virajlarda yuksek bir downforce'a ihtiyac duyuluyor. Bu da yuksek seviyede bir enereji ve ısının lastiklere yayılması manasına geliyor.
Bridgestone Motorsporları Lastik Gelişim Direktoru Hirohide Hamaşima:
- Bridgestone'un bakış acısından 2009 icin en onemli değişiklikler neler? "Tabi ki oluksuz lastiklere geciş en onemli değişiklik. Bridgestone'un bircok farklı seride bu lastikler uzerinde buyuk bir tecrubesi var. O yuzden yarışlar icin iyi lastikler uretebileceğimiz konusunda kendimize guveniyoruz. Bu lastikler, daha onceki oluklu lastiklerle aynı ebatta. Fakat artık aracın onunde ve arkasında farklı bir yol tutuş dengesi var. Bu yuzden takımlar, ozellikle Albert Park'ın değişken yuzeyinde cok iyi ayar yapmak icin yoğun bir calışma yapmak zorunda kalacak. Bu konuda herkesle cok yakından calışıyor olacağız."
- Bridgestone'un bakış acısından 2009 icin en onemli değişiklikler neler? "Tabi ki oluksuz lastiklere geciş en onemli değişiklik. Bridgestone'un bircok farklı seride bu lastikler uzerinde buyuk bir tecrubesi var. O yuzden yarışlar icin iyi lastikler uretebileceğimiz konusunda kendimize guveniyoruz. Bu lastikler, daha onceki oluklu lastiklerle aynı ebatta. Fakat artık aracın onunde ve arkasında farklı bir yol tutuş dengesi var. Bu yuzden takımlar, ozellikle Albert Park'ın değişken yuzeyinde cok iyi ayar yapmak icin yoğun bir calışma yapmak zorunda kalacak. Bu konuda herkesle cok yakından calışıyor olacağız."
- Sizin icin en buyuk zorluk ne olacak? "Gectiğimiz yıl iki ceşit lastik arasında daha buyuk farkların olması yonunde bircok istek aldık. Dolayısıyla biz de bu taleplere cevap verebilmek icin, sadece hamur sertliği farkıyla değil, aynı zamanda farklı ısı calışmalarına gore calıştık. Bunun icin daha duşuk calışma sınırı ile daha yuksek calışma sınırına gore lastik uretmeye calıştık. Bu şu manaya geliyor, artık takımlar kullanacakları lastikleri secerken cok daha fazla seceneği goz onunde bulundurarak duşunmek zorunda kalacaklar. Boylece bu, en iyi tercihi yapanlar icin iyi bir odul olacak." TurkiyeF1.com
__________________