BMW Sauber, Valencia'da gercekleştirdiği lansmanla yeni aracı F1.09'un ortusunu indirerek, 2009 aracını tanıtan altıncı takım oldu. Bu yıl şampiyonluk mucadelesi vermeyi hedefleyen Alman ekibi, gectiğimiz yılki testlerde 2009 aero paketiyle suruşler yapan ilk takımlardan biri olmuştu. BMW SAUBER F1.09 FOTO GALERİ BMW teknik koordinatoru Willy Rampf, tanıtımda yaptığı konuşmada, radikal kural değişikliklerinin sonucu olarak yepyeni, heyecan verici bir arac urettiklerini soyledi. Rampf, "Yeni bir Formula 1 aracı uretmek her zaman heyecan vericidir, ancak bu kez cok daha ozel bir duygu yaşadık" dedi. İlk ve en onemli değişikliğin oluklu lastiklerden, oluksuz lastiklere gecmek olduğunu kaydeden Rampf, bunun daha fazla yol tutuşu sağladığını ve aerodinamik yapının da buna gore yeniden baştan duzenlendiğini belirtti. Yeni aracın konsept calışmalarına Şubat ayından itibaren başladıklarına dikkat ceken Rampf, bunun daha onceki arac programından iki ay erken olduğunu vurguladı. Rampf, "Amacımız, yuksek aerodinamik etkinliğe sahip bir arac uretmekti. Bunu yaparak, yeni duzenlemelerin getirdiği areo sınırlamaları telafi edecek şekilde, mumkun olduğunca downforce uretmeyi hedefledik" dedi. Takımın idari direktoru Walter Riedl ise, BMW'nin bu sezon hedeflerine ulaşmayı garantilemek icin elinden gelen herşeyi yaptığını vurguladı. Riedl, "F1.09'un gelişimi uc kritik alanda yoğunlaştı: Aerodinamikler, lastiklerin optimum kullanımı ve KERS'in entegrasyonu. Bunlar bizim uzerinde odaklandığımız alanlar. Gectiğimiz sezon boyunca kaynaklarımızın buyuk bir kısmını bunlara kanalize ettik" dedi. BMW Sauber KERS sistemini pistte test eden ilk takımlardan biri olmuştu. Takım, sistemin testlerine erkenden başlayarak rakiplerine karşı karşı bir avantaj sağlamayı amaclıyordu. BMW motorsporları direktoru Mario Theissen, KERS'in Formula 1'in, teknolojinin zirvesinde bir spor dalı olduğunu gostermesine yardımcı olacağına inanıyor. Theissen, "KERS'in gelişimi, bu teknolojinin gelecekte seri uretimine gecilmesnide once bir rol ustlenmesine yol acacaktır" dedi. Theissen, "F1, hizmet omru ve dayanıklılığı henuz seri uretim araclarda ihtiyac duyulan seviyeye ulaşamamış yenilikci konseptler icin bir gelişim alanı olacaktır" diye konuştu. BMW'nin her zaman F1 projelerini, seri uretimler icin bir teknoloji laboratuvarı olarak kullandığını kaydeden Theissen, KERS sistemine yaklaşımlarının da tumuyle yeni bir boyutta ele alındığını soyledi. TurkiyeF1.Com __________________