Ducati, MotoGP motosikletinin en buyuk sıkıntısı olan donuşleri iyileştirmenin, deneme-yanılma yolunu da icerecek olan “uzun bir surec” olacağını acıkladı. Ducati’nin Desmosedici motosikletleri, donuşlerdeki sıkıntısıyla biliniyor ancak son yıllarda attıkları adımlarla beraber son senelerde Andrea Dovizioso ile birlikte şampiyonluk mucadelesi vermişlerdi. Ancak Almanya Grand Prix’sinde beşinci olabilen Dovizioso, yaz arasından sonraki yarışlarda Ducati’nin tamamen virajlardaki sıkıntıları iyileştirmeye odaklanması gerektiğini soyledi. Avusturya Grand Prix’si hafta sonunda konuşan Ducati teknik direktoru Davide Barana, “Viraj performansında daha fazlasını elde edebileceğimizin farkındayız. Ancak guclu olduğumuz alanlarda da gelişmeye devam etmeyi unutmamalıyız cunku sadece bir bolgeye odaklanırsanız, diğer alanlardaki avantajınızı kaybetme riskiniz olur.” “Bu yuzden daha iyi viraj performansı elde etmek oldukca uzun bir surec. Ne yazık ki gunumuzde hÂl deneme-yanılma sureci var. Bu oldukca uzun zaman alıyor cunku bunun gercekten etkili olduğunu kanıtlamak ve sonraki adımı atmanız gerekiyor.” “Bunlar gercekten zaman alıyor. Sebep bu, cunku belli seviyelere ulaşmak zaman alıyor.” şeklinde konuştu. Ducati ayrıca guclu motoruyla da unlu ve son yıllarda duzluk hızında rakipsizdi, ancak Honda bu sene bu alanda Ducati’ye cok yakın. Barana, “Ducati’nin MotoGP’deki ilk yılından bu yana (2003) şasi tasarımı konusunda rakiplerimizden farklı cozumlere sahibiz. Bu surecte diğerleriyle karşılaştırma yapmak zordu cunku buyuk bir fark vardı.” “2013’ten beri şasi konsepti konusunda oldukca benzeriz ve o zamandan beri şasiyi motorla beraber geliştirmeye devam ettik.” “Belki de tarihsel acıdan motorda daha fazla tecrubeye sahibiz, Ducati’nin uzun bir motor muhendisliği tarihi var. Belki de motoru geliştirmek şasiyi geliştirmekten daha kolaydır.” “Ancak şasiyi geliştirmek icin harcadığımız caba her zaman yapabileceğimiz en ust seviyede.” ifadelerini kullandı. İnternet Haber
__________________