Daniel Ricciardo, Renault motorunda kaydettikleri ilerlemenin ardından bu hafta sonu yapılacak Monza yarışının kendisini heyecanlandırdığını soyledi. Renault son yıllarda Mercedes ve Ferrari'ye kıyasla motor tarafında ciddi şekilde geride kalırken, bu farkı 2019'da onemli oranda kapattığı goruluyor. Gecen hafta Belcika'da gercekleştirilen yarışta Fransız ureticinin attığı adım acık şekilde gorulurken, Ricciardo bunun İtalya GP'de iyi bir performans sergileyebilecekleri konusunda kendisini cesaretlendirdiğini soyledi. Avustralyalı surucu, "Guc acısından bu yıl cok buyuk bir ilerleme kaydettik, insanlar bunu gorebilirler. Gecen hafta Spa'daki duzluklerde guclu bir aracımız vardı." "Buraya kesinlikle iyimser geliyoruz ve burada yarışmaktan gercekten heyecan duyuyorum. Bu hep zevk aldığım pistlerden birisi." "Bence iyi olacağız. Bu, bakıp 'ah, bu pist bizim icin iyi olmayacak' dediklerimizden değil. Bence iyi olacağız." dedi. Ricciardo, Red Bull'da guc unitesi sorunlarıyla boğuştuklarını ancak Renault fabrika takımının odak noktasının şasi gelişimi olması gerektiğini soyledi. "Red Bull'daki tum sezonlar guc unitesiyle ilgiliydi. Arac mukemmeldi ama guc unitesi değildi." "Aslında bu yıl Renault'nun cok buyuk bir ilerleme kaydettiğini duşunuyorum ve şimdi sadece aracı geliştirmemiz gerekiyor." "Formula 1'deki en buyuk şeyin aero ve yere basma gucu olduğunu biliyoruz. Elbette aracta suspansiyon gibi harika olmayan şeyler başka şeyler de var. Ama odak noktam aero ve yere basma gucu verimi olmalı." "Sonucta cok fazla yere basma gucu elde edebilirsiniz ama duzluklerde yavaşsanız hoş olmaz. Verimli calışması gerekiyor. McLaren'ın bu yıl iyi bir iş yaptığı yer orası." "Daha az suruklenme ile aynı yere basma gucunu uretebiliyorlar. Boylece duzluklerde biraz daha hızlı olabiliyorlar ve daha fazla yere basma gucu kullanabiliyorlar." Gecen hafta Belcika'da yarış dışı kalan Carlos Sainz ise, Renault'nun Mercedes ve Ferrari'ye gecen yıldan daha yakın olduğunu duşunuyor. "Gecen yılla kıyaslandığında Renault'nun bu yıl attığı adım gercekten cok buyuk. Ferrari ve Mercedes seviyesine henuz gelmedi. Ama en azından daha yakınız. Bu yuzden de mutluyuz. Dayanıklılık acısından bakarsak, Avustralya'nın 11. turunda ve Spa'nın başlangıcında bir sorun yaşadık. Bunun dışında yıl aslında o kadar da kotu değildi. Yaz arasından once iyi puanlar almayı başardım. Bu yuzden dayanıklılık korkunc muydu? Bence hayır. Peki daha iyisi olabilir mi? Bence evet." İnternet Haber
__________________