Ferrari Takım Patronu Mattia Binotto, İtalya'da cuma gunu İtalyan gazeteciler ile bir roportaj gercekleştirdi. Bu roportajda Ferrari'nin pilotlarını yonetmesinden, 2020 pilot kadrosuna ve 2021 kurallarına dair bircok konuda soru ve cevap geldi. Takımın kaptanı Vettel, cırağı Charles'dı. Mevcut duruma baktığımızda, pilot yonetimi ile ilgili bir sorun var mı? Bu, yonetilmesi buyuk bir sorun ancak boyle bir sorun yaşamayı umut ediyorduk. Bu konuyla alakalı bir sorun yaşamıyoruz cunku takım, herkesten once takımın oncelikli olduğunu herkese acıkladı ve buna uygun bir hava yarattı. Ancak pilotların vizorlerini kapattıklarında, kendilerini duşundukleri acık. Herkes iyi iş cıkarıp takım arkadaşının onunde kalmak ister. Ancak Belcika yarışı, bir yardıma ihtiyac duyulduğunda takımın bunu yapmaya hazır olduğunu kanıtladı. Sebastian'ın jesti guzeldi. Dunya şampiyonu olarak kendisini kurban etmeyi kabul etti. Bunu keyifle, herhangi bir politika olmadan tamamen kendi isteğiyle yaptı. Acıkcası performansıyla alakalı hayal kırıklığı yaşıyordu ancak bu kendisiyle analiz etmemiz gereken bir konu. Aractan istediği verimi alamıyorsa, bunu neden yapamadığını anlamamız lazım. İki pilotun birbirleriyle iyi anlaşmasını sağlamak icin bir şeyler soylemek zorunda kaldınız mı? Tabii ki hayır. Bu, takım olarak doğru tohumları atmanıza bağlı. Takım olarak birlikte calışıyoruz, iyi bir calışma ruhuna sahibiz. Sadece pilotlar arasında değil, mekanikerler ve muhendislerle de cok iyi bir ekibiz. Takım icerisindeki bu ruh, işbirliğinin bir sonucu ve pilotlar da bunun icerisinde yer alıyorlar. Pazar gunleri, her sabah farklı senaryolar uzerinde konuşuyoruz. Boylece yarış icerisinde bir karar verilmesi gerekiyorsa surpriz olmuyor. Tabii ki onlar birbirleriyle yarışıyorlar ancak bir karar alınması gerekiyorsa, daha kolay karar alıyoruz. Monza'da gecen sene yaşananların ardından, bu seneki yarış oncesinde toplantı yapacak mısınız? Gecen sene ilk turda olanlardan bahsediyorsanız, o yarışa tamamen kırmızı bir gridle başlamıştık. Bu sene de bunu başarırsak, o zaman konuşuruz. Oncelikle ilk cizgiyi fethetmemiz gerekiyor. Ekstra bir toplantıya gerek yok ancak gecen sene yaşananlar her zaman yaşanabilir. Saatte 350 km/s hızda ilerlerken her an her şey olabilir. Ancak daha once de soylediğim gibi takım icerisinde surekli diyalog kurulursa, bu sayede herkes bir şeyler oğrenebilir. Leclerc, Vettel'in onunde kalmaya devam ederse, Sebastian geleceği ile ilgili bir karar verip sene sonunda bırakabilir. Buna karşı bir hazırlığınız var mı? Kesinlikle hayır. Daha once de soylemiştik ve yeniden doğrulayalım. Gelecek sene pilotlarımız Sebastian ve Charles olacaklar. Bu konuda şuphe yok. Bu yuzden, bizim icin onemli olan onları her yarış rahat olabilecekleri pozisyonda tutmak. Macaristan'ı unutmayalım. Seb, sonunda Leclerc'i gecti. Takım icerisinde net bir hiyerarşi yok ancak onları aracı daha iyi surebilecekleri duruma sokmak istiyoruz. Bu sayede daha rahat olabilirler. Kısacası 2020'yle alakalı bir şuphe yok. Spa'da kazanıp Monza icin duble sozu vermenizin ardından, sezonun geri kalanında Ferrari'den ne beklemeliyiz? Monza icin duble sozu verdiğimizi duşunmuyorum. Her şeyi maksimum seviyede yaparsak hepimizin iyi şeyler başarma dilekleri var. Ancak Belcika'da Hamilton'un bir saniye onunde kazandık. Bu acıdan hic fark yok. Ancak mukemmel bir hafta sonu gecirirsek bunu yapabiliriz ancak bunu yapacağımızın garantisi yok. Peki iki duşuk yere basma gucu gerektiren pistin ardından normal yarışlara donunce ne olacak? Sezonun ikinci yarısındaki ilk iki yarıştan ilkinin nasıl gectiğine bakın. Sonrasını hesaplamak anlamsız cunku Bahreyn, Baku ve Avusturya gibi orneklerimiz var. Kanada ve Almanya'yı saymıyorum bile. Oyle ya da boyle gercekte aldığımız sonuclardan daha iyisini yapabileceğimiz yarışlar oldu. Yaşananlardan hepimiz sorumluyduk. Bu yuzden Spa ya da Monza sonrasında farklı fırsatlar olabilir. Mevcut makinemizi geliştirmeye devam edeceğiz. Sorun yaşıyor olsak dahi Mercedes'e yaklaştığımızı duşunuyoruz. Aşırı iddialı konuşmak istemiyorum ancak sadece Belcika galibiyetiyle yetinmek istemiyoruz. Mumkun olduğu kadar cok kazanmak istiyoruz. Hız Tapınağı'nda Mercedes'in ne durumda olduğunu duşunuyorsunuz? 1. ve 2. antrenman seanslarında yorumlaması zor dereceler gorduk ancak genel olarak cok yakın olacağız. 2. antrenmanda Charles ondeydi ancak Lewis cok yakındı. Kısacası 1-2 değildik. Lewis, pistin cok iyi olmadığı anda en hızlı turunu attı ancak iyi bir hava koridoru buldu. Red Bull da cok yakın. Spa'da yarış performansında sorun yaşadık. Burada da ağıt yakıt yukuyle en hızlısı değiliz. Farklar kapanacak. Oldukca yakın bir hafta sonu olacak. Charles, Sebastian'a gore SF90 icerisinde daha iyi mi hissediyor? Spa'ya cok fazla odaklanıyoruz. Almanya ve Macaristan gibi diğer ornekler de var. Seb, Mercedes'i kontrol edebilmek icin erken pite alındı. O anlarda, lastikleri değiştirmek icin alternatifimiz yoktu. Lastik aşınması acısından beklediğimizden kotu durumdaydık. Tur başına 0.15 sn kaybediyorduk. İlerleyen bolumlerde fark tur başına 1 sn'ye yukselecekti. Seb'in yarışına bakarsanız, yarışın ilk bolumunde Hamilton'a karşı aşırı zaman kaybetmedi. Pilotların cok farklı maaşlar karşılığında anlaşmaları var. Takım icerisindeki hiyerarşinin değiştiğini dikkate alırsak, gelecek sene anlaşmalar yeniden gozden gecirilecek mi? Anlaşmalar devam ediyor ve koşullar değişmediği surece yeniden goruşulmezler. Aldıkları rakamlar farklı mı? Charles icin bir yatırım yaptık ve onun bundan memnun olduğunu duşunuyorum. Seb icin de aynısı. Gelecek hafta Cenevre'de 2021 kurallarıyla alakalı bir toplantı olacak. Bu toplantıda standart parcalar da konuşulacak. Siz bu konuda pek istekli değil gibisiniz. Bu F1'den ayrılmanıza neden olabilir mi? Şu anda pes edecek bir durum yok cunku kuralların acıklanmasına daha var. Daha cok şey goruşeceğiz. Şu anda spordan ayrılmaya istekli olduğumuzu soylemek adil olmaz. F1'in 2021 planları hakkında ne duşunuyorsunuz? Aerodinamik acıdan, gecişi arttırmak icin kirli havadan kurtulmaya calışıyorlar. Takip eden araclar, kirli hava nedeniyle yere basma gucu kaybediyorlar ve bu yuzden atak yapmak zorlaşıyor. Prensipte bunun tersini yapmaya calışıyorlar. Bunun icin cok ince geometrik hesaplamalar gerekiyor. Bu yuzden cok net bir şekilde kuralların hazırlanması gerekiyor. Mevcut kurallar bize aracımızı geliştirme fırsatı veriyor ancak 2021 kuralları aracın buyuk bolumunun hazır gelmesini sağlıyor. O parcaların gelişimine izin verilmiyor. Ferrari olarak biz buna karşıyız. Temel kurallara, kirli havayı azaltma calışmalarına karşı değiliz ancak takımların araştırma ve geliştirme faaliyetlerini kısıtlamak, F1'in DNA'sını kaybetmek demek. Aerodinami ve motor, performans farkı yaratmalı. F1'de tum araclar aynı olamaz. İnternet Haber
__________________
Mattia Binotto ile roportaj
Spor Haberleri0 Mesaj
●26 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Spor
- Spor Haberleri
- Mattia Binotto ile roportaj