59 yıllık Formula1 tarihinin ilk gece yarışı olan, 2008 Sezonu'nun 15. ayağı 61 turluk Singapur Grand Prixi; şehir icinde yer alan caddelerde oluşturulan 5.067km uzunluğundaki pistte yapıldı. Yarışa pole pozisyonundan başlayan Brezilyalı Ferrari pilotu Felipe Massa Singapur'da yaşadığı inanılmaz talihsizlikle gune damgasını vurdu ve suruculer klasmanında buyuk yara aldı. 2005 ve 2006 Sezonları'nın cifte dunya şampiyonu Renault pilotu Fernando Alonso 15. cepten başladığı olaylı yarışın ardından cok ozlediği podyuma ve birinciliğe kavuştu. Pist hakkında!.. Formula1 tarihinin ilk gece yarışı olan 61 turluk Singapur Grand Prixi icin şehir icinde bulunan caddelerde 5.067km uzunluğunda bir pist oluşturuldu. Brezilya ve Turkiye Grand Prixleri'nde olduğu gibi saat yonunun tersine donulen Singapur'da suruculeri ikaz etmek icin bayraklar yerine karanlıkta secilebilen ozel elektronik paneller kullanıldı. Pistin aydınlatması icin ceşitli ağaclar altına yerleştirilen 240 ışıklandırma direği kullanıldı. Olası bir elektrik kesintisi ihtimaline karşı iki ayrı yedek guc sistemi oluşturuldu. Sadece ışıklandırma icin toplam 108km uzunluğunda elektrik kablosu kullanıldığı bildirildi. Takımlar da bircok değişiklik yaptı; pilotların kasklarına ışıklandırmanın yaratabileceği yansımalara karşı filmler cekildi, lastikler fosforlu boyalarla işaretlendi, hız ve devir gostergelerine ampuller eklendi. Yarış oncesi!.. Tarihin ilk gece yarışı olan Singapur Grand Prixi'ne sıralamalardaki 1:44.801'lik derecesiyle pole pozisyonunu alan Brezilyalı Ferrari pilotu Felipe Massa ilk cepten başladı, şampiyona lideri McLaren surucusu İngiliz Lewis Hamilton ise 1:45.465'le ikinci cebi alarak ilk cizgiden kalkma hakkını elde etti. Formasyon turu!.. Otomobillerin ideal lastik, motor ve fren ısılarını yakalayabilmesi icin start oncesinde atılan formasyon turuna tum araclar sorunsuz olarak katıldı. Resmi hava tahminlerinde yarış sırasında yağış beklentisi olmadığı bildirildi. Kritik start!.. Yarış icinde geciş imkanlarının cok az olması sebebiyle sonucu direkt olarak etkilemesi beklenen start anında iyi bir kalkış gercekleştiren Massa liderliği korudu, Hamilton ilk viraj oncesinde atak yapmayı denemiş olsa da ikincilikte kaldı. Start anında ilk 4 pilotun yerlerinde bir değişiklik olmadı. İlk virajda Kubica (BMW) ve Kovalainen (McLaren) birbirlerine temas ederken, Rosberg'in (Williams) gec fren yaparak gercekleştirdiği atağının ardından Alonso (Renault) ve Heidfeld (BMW) kacış alanına taşmak zorunda kaldı. Kopmalar başladı!.. 5. tura gelindiğinde lider Massa (Ferrari) ve takipcisi Hamilton (McLaren) arasındaki fark 2.6 saniyeye kadar cıkarken, bu ikiliden kopmaya başladığı gozlenen Raikkonen (Ferrari) 8 saniye kadar geriye duştu. Aynı turda pistteki bir şasi parcası sebebiyle sarı bayraklar sallandı. Guvenlik aracı girdi!.. 14. turda Nelsinho Piquet (Renault) viraj cıkışında aracının kontrolunu kaybedince spin attı ve duvara carptı. Formula1'in resmi guvenlik aracı surucusu Bernd Maylander arkasındaki sağlık aracıyla birlikte piste girerken, Piquet aracından kolaylıkla indi ve sağlık durumunun iyi olduğu gozlemlendi. Aynı turda benzini biten Barrichello (Honda) pist uzerinde kaldı ve yarışa veda etti. Ferrari'de işler karıştı!.. İlk planlı pitstopunu yapan Massa buyuk bir talihsizlik yaşadı; yakıt takviyesi sırasında benzin hortumu kopunca bir mekaniker yerde kaldı ve ezilme tehlikesi yaşadı, Massa depo kapağına takılı kalan hortumun cıkarılabilmesi icin yaklaşık olarak 2 dakika bekledi ve piste son sırada dondu. Raikkonen de etkilendi!.. Massa'nın yaşadığı talihsizlik sırasında pitstopu geciken Raikkonen de 17. sıraya duşmuş oldu. Bu arada pit yolu acılmadan stoplarını gercekleştirilen Kubica ve Rosberg'e yarış komiserleri tarafından 10'ar saniye dur/kalk cezası verildiği bildirildi. Massa'ya bir de ceza!.. Yaşadığı talihsizliğin ardından piste cok tehlikeli bir şekilde donen Massa'ya yarış komiserleri tarafından Bourdais'yi (Toro Rosso) sıkıştırdığı gerekcesiyle pitten gecme cezası verildi. Alonso liderliğe yukseldi!.. Yaşanan tum olaylar ve cezalar sonrası 2005 ve 2006 yıllarının cifte dunya şampiyonu İspanyol Alonso yarış icinde cok ozlediği liderlik koltuğuna yukselmiş oldu. Rosberg ise 10 saniye dur/kalk cezası almış olmasına rağmen iyi bir yarış performansı sergiliyordu; klasmanda ikinciliğe kadar yukseldi. Kimi de veda etti!.. 5. sırada giderken 10. viraj cıkışında duvara carpan son dunya şampiyonu Raikkonen de yarışa veda etti ve Ferrari'nin 46 yarışlık puan serisi son buldu. Alonso kazandı!.. 2005 ve 2006 Sezonları'nın cifte dunya şampiyonu Renault pilotu Fernando Alonso 15. cepten başladığı olaylı yarışın ardından cok ozlediği podyuma ve birinciliğe kavuştu. Nico Rosberg 10 saniye dur/kalk cezası aldığı yarışta Williams'ı podyumun ikinci basamağına cıkarırken, ucuncu olan şampiyona lideri Lewis Hamilton cok değerli puanların sahibi oldu. 1 Fernando Alonso Renault 2 Nico Rosberg Williams 2.957 3 Lewis Hamilton McLaren 5.917 4 Timo Glock Toyota 8.855 5 Sebastian Vettel Toro Rosso 10.268 6 Nick Heidfeld BMW 11.101 7 David Coulthard Red Bull 16.387 8 Kazuki Nakajima Williams 18.489 9 Jenson Button Honda 19.885 10 Heikki Kovalainen McLaren 26.902 11 Robert Kubica BMW 27.975 12 Sebastien Bourdais Toro Rosso 29.432 13 Felipe Massa Ferrari 35.170 14 Giancarlo Fisichella Force India 43.571 15 Kimi Räikkonen Ferrari 16 Jarno Trulli Toyota 17 Adrian Sutil Force India 18 Mark Webber Red Bull 19 Rubens Barrichello Honda 20 Nelson Piquet Renault Singapur Grand Prix'sinin ardından, pilotlar ve markalar klasmanında puan durumu şoyle oluştu: Pilotlar Klasmanı 1. Lewis Hamilton (İngiltere) 84 puan 2. Felipe Massa (Brezilya) 77 3. Robert Kubica (Polonya) 64 4. Kimi Räikkonen (Finlandiya) 57 5. Nick Heidfeld (Almanya) 56 6. Heikki Kovalainen (Finlandiya) 51 7. Fernando Alonso (İspanya) 38 8. Sebastian Vettel (Almanya) 27 9. Jarno Trulli (İtalya) 26 10. Timo Glock (Almanya) 20 11. Mark Webber (Avusturya) 20 12. Nico Rosberg (Almanya) 17 13. Nelson Piquet (Brezilya) 13 14. Rubens Barrichello (Brezilya) 11 15. Kazuki Nakajima (Japonya) 9 16. David Coulthard (İngiltere) 8 17. Sebastien Bourdais (Fransa) 4 18. Jenson Button (Almanya) 3 Markalar Klasmanı 1. McLaren 135 puan 2. Ferrari 134 3. BMW 120 4. Renault 51 5. Toyota 46 6. Toro Rosso 31 7. Red Bull 28 8. Williams 26 9. Honda 14 Sezonun 16. yarışı olan Japonya Grand Prix'si, 12 Ekim Pazar gunu Fuji Pisti'nde yapılacak
Kaynak __________________
Gecelerin adamı Alonso!
Spor Haberleri0 Mesaj
●38 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Spor
- Spor Haberleri
- Gecelerin adamı Alonso!