Marquez, Aragon antrenmanlarında kaza yapma riskinin cok buyuk olmasına rağmen, sert on lastiğin limitlerini keşfetmeye calıştığını soyledi. Honda surucusu cuma gunu ilk antrenman seansında 1:46.889'luk derecesiyle liderdi ve bu sayede kombine edilmiş derecelerde rahat şekilde ilk sırada yer almayı başardı. Cumartesi gunu yağmur beklense de yarışın ikinci antrenman seansıyla benzer şartlarda yapılması bekleniyor ve Marquez, pazar gunu doğru secimi yapabilmek adına ikinci seansta daha sert lastiklerle suruş yaptı. Ancak sekizinci virajda duşuk hızda bir kaza yaptı ve kazanın "aldığı riskten" kaynaklandığını soyledi. "Hem takım hem de ben oğleden sonra kaza yapma şansımızın oldukca yuksek olacağını biliyorduk. Neden mi? Cunku sert on lastiği denedim. Pazar gunku şartlar bugune benzeyecek. Bu yuzden takıma eğer alınması gereken bir risk veya uyarı varsa varsa bunu alabileceğimi, cunku pazar gunu olmasındansa bugun olmasını tercih edeceğimi soyledim." "Oyle de yaptım. İlk denememde sert on lastikle cıktım. Sonrasında ikinci turda motosikletin onunu kaybettim." "Sert on lastiğin kenarlarında daha az tutuş var ve beyaz cizgiye dokununca onu kaybettim. Ama takıma da soyledim; bu uyarıyı şimdi almayı pazar gunu almaya tercih ederim." "Elbette bu, limitleri bulmak adına en iyi yol değildi ama yarış icin doğru seceneği secmek icin en iyi yol da buydu." Neden sert lastiği denedikleri sorusuna Marquez, "Sert lastiği denedik cunku ilk seansta orta lastikte aşınma sorunları vardı. Sonrasında son denememde orta lastiği tekrar denedim ve aşınma o kadar da kotu değildi. Ayrıca Misano'da kullanma şansımız vardı, ancak orası cok sıcak ve duzgun calışmıyordu. Burada gorunuşe bakılırsa daha iyi bol tutuş var ve daha az sıcak." yanıtını verdi. İnternet Haber
__________________