Formula 1, 2024 sonrasında sporun guc unitesi tarafında hangi yone gitmesi gerektiğini tartışırken, Renault elektrikleşmeye bakılmasını istiyor. 2014 yılında tanıtılan ve 2021'de devam etmesi planlanan mevcut hibrit V6 motor kurallarının en az 2024 yılına kadar korunması ve 2025 veya 2026'da değiştirilmesi planlanıyor. Renault F1'in patronu Cyril Abiteboul, yol otomobilleriyle daha fazla ilişkili bir motor formulu planlanmaması halinde sporun geride kalma tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu duşunuyor. Abiteboul, "Dunyanın değişme hızına bakarsak, bana gore Formula 1 geride kalma konusunda buyuk bir riskle karşı karşıya." "Dunya'daki Greta Thunberg'lere bir bakın, elektrifikasyona bakın. Bugun insanların soylediği şeyleri altı ay once duşunemezdik bile. Mesela Ferrari tam elektrikli bir aractan bahsediyor." "Dunya cok hızlı şekilde hareket ediyor ve otomobil endustrisinin gerisinde kalmamaya dikkat etmemiz gerekiyor. Şahsen yeni motorla ilgili tartışmaların hızlanması icin etrafımdaki herkesi elimden geldiğince cesaretlendiriyorum. Ne olması gerektiği, nasıl goruneceğiz, ne kadara mal olacağı... Cılgınca miktarlar odemeyi bırakmalıyız, dort motor ureticisinin her biri cılgınca miktarlarda para harcıyor. Gelecekte fayda sağlayacak olan şeylere yatırım yapmaya calışmalıyız." dedi. Abiteboul, yeni motor formulunu baz alarak, harcamaları azaltmak adına mevcut motorların dondurulması gerektiğini duşunuyor. "Belki de bu, bir noktada icten yanmalı motorların gelişiminin azaltılması ve elektrikli parcalara yonelik gelişimin artması anlamına geliyor. Ayrıca Formula 1'in geleceği olduğu icin diğer enerji kaynaklarını, mesela yakıt hucrelerini veya bunun gibi şeyleri goz onunde bulundurmak gerekiyor." "Şu anda sezon boyunca sunulan versiyonların sayısını azaltmayı ve kademeli olarak motorları dondurmayı tartışıyoruz. Boylece 2026'da yeni bir guc unitesine gecebiliriz." "Neyse ki buna daha yedi yıl var ve şu anda cok uzakta. Bu sadece benim icin değil, tum F1 dunyası icin gecerli." Mercedes patronu Toto Wolff ise F1'in mevcut guc unitesinin verimliliğinden daha fazla yararlanması gerektiğini ancak uzun vadede değişikliklere ihtiyac duyacaklarını soyledi. Wolff, "Maliyetler acısından baktığımızda FIA ve Liberty'le birlikte mevcut formulu koruyacağız." "Şu anda oldukca verimli bir hibrit guc unitesine sahibiz fakat bunu dunyaya taşıma konusunda yeterince iyi değiliz. Durum bu." "Yine de dunya değişiliyor, caddelerde iklim değişiklikleri icin protesto yapan veya bağıran milyonlarca insan var. Daimler acısından istikrar sadece bir pazarlama aracından daha fazlası hale geldi." "Guc unitesi tedarikcileri olarak kendimize 'Formula motorun gelecekteki vizyonu ne?' diye sormalıyız." "Maliyetleri dikkate alarak hibrit parcaların daha fazla olması gerektiğini duşunuyoruz ve bu baktığımız bir şey. Ancak bu, ek maliyetlere sahip olmadan yapılması kolay bir şey değil." Wolff, değişimin planlanandan daha erken olabileceğini duşunuyor. "Diğer tedarikcilerden gelen meslektaşlarımla 2025 motorunun vizyonuna ve bunun nasıl olacağına bakıyoruz. Sorun şu ki bunu one cekmeli miyiz? Cunku dunya gecmişte olduğundan daha hızlı gelişiyor ve bu bizim tartışmamız gereken bir şey." İnternet Haber
__________________
Takımlar, 2024 F1 motor formulu uzerinde tartışıyor
Spor Haberleri0 Mesaj
●17 Görüntüleme
- ReadBull.net
- TV, Sinema, Sanat ve Spor
- Spor
- Spor Haberleri
- Takımlar, 2024 F1 motor formulu uzerinde tartışıyor