Yabancı ziyaretci sayısı 2018'de onceki yıla gore yuzde 21,84 artan Turkiye'de 2023 icin belirlenen "70 milyon turist, 70 milyar dolar" hedefine ulaşmak icin calışmalar surduruluyor.



ANKARA - Yasemin Kalyoncuoğlu

Yabancı ziyaretci sayısı
2018'de bir onceki yıla gore yuzde 21,84 artarak 39 milyon 488 bine yukselen Turkiye'de, 2023 icin belirlenen "70 milyon turist, 70 milyar dolar" hedefine ulaşmak icin calışmalar surduruluyor.

Kultur ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un talimatıyla Turkiye'yi turizmde oncu haline getirmek icin Turkiye'nin "50 milyon turist, 50 milyar dolar" olan 2023 turizm hedefini, "70 milyon turist, 70 milyar dolar" olarak revize eden Bakanlık, bu hedefe ulaşılmak icin hazırladığı kapsamlı yol haritasını devam ettiriyor.

Bakan Ersoy, Turkiye'nin turizm politikalarında ilk kez ozel sektorun de soz sahibi olmasını sağlayacak ve bir "catı yapı" olma ozelliğini taşıyacak Turizm Geliştirme Fonu'nun son aşamaya geldiğini, secimlerden sonra hayata gecirilmesinin planlandığını kaydetti.

AA muhabirinin derlediği bilgilere gore, Kultur ve Turizm Bakanlığınca hazırlanan Turkiye Turizm Geliştirme Fonu'nun kurulmasına ilişkin taslakta, kurumun "tanıtma ofisi" ve "yatırım ofisi" olarak iki bolumden oluşması ongoruluyor.

Bu kapsamda Turkiye'nin yeni tanıtım stratejilerinin belirlenmesi, gelecek yıldan itibaren turizmde en onemli gundem maddesi olacak turizm gelirlerinin artırılması icin harcama duzeyi yuksek turistlerin daha fazla Turkiye'ye cekilmesi "tanıtma ofisi"nin calışma konuları arasında yer alacak.

Ofis, ayrıca hedef pazar olarak on plana cıkan Uzak Doğu ulkelerine yonelik calışmalar, yurt dışındaki olumlu Turkiye algısının kuvvetlendirilmesi konularında da politika onerilerinde bulunacak.



Turizmin 12 aya yayılması isteniyor


Fona deniz tesisleri, deniz taşımacılığı, havaalanları gibi turizmden direkt gelir elde eden bircok sektorden pay aktarılacak. Bu kapsamda oteller icin yıllık cirolarının yuzde biri, havayolları ve acenteler icin yıllık cironun binde biri olarak pay aktarımı planlanması yapılıyor.

Bakanlık, 25-30 milyon dolar tanıtma butcesini fona aktaracak ve bunun fon tarafından kullanılmasını sağlayacak. Fonda toplanan kaynağın nasıl harcanacağına devlet değil, fon karar verecek.

"Yatırım ofisi" ise turizm yatırımları konusunda soz sahibi olacak. Boylelikle turizmin 12 aya yayılması, sağlık, spor, kongre turizmi gibi urun ceşitlendirmelerinin oluşturulması gibi politikalar dikkate alınarak turizm yatırım alanlarının hayata gecirilmesinde ofisin onerileri de dikkate alınacak.

Turizm icin yeni yasa hazırlığı


Turizmde yeni hedeflere ulaşmak yeni yasa tasarısı hazırlıklarına başlayan Bakanlık, sektorun cağın gereğine uygun, yeni teknoloji ve kuresel ticaret ile uyumlu turizm icin yeni bir calışma yurutuyor.

Bakan Ersoy, tasarı ile ilgili turizm sektorunun kuresel ticaretle uyumlu, yerli firmaların gelişmesini sağlayan yeni bir yasaya ihtiyac olduğunu gorduklerini, bununla ilgili calışmalara başladıklarını bildirdi.

Bakanlık, tuketici hakları, kayıt dışı ekonominin onlenmesi ve haksız rekabetin oluşmaması onceliği kapsamında TURSAB ile birlikte yeni yasa tasarısı hazırlığına başladı.

Tasarı hazırlık calışmalarının ikinci aşamasına başlayan Bakanlık, yaz mevsiminden once yasayı Meclise gondermeyi hedefliyor. Sektorun buyuk bir coğunluğunun desteği ve onayının alındığı yeni bir yasa tasarısının Meclise sunulması amaclanıyor.

Hedef pazarlara yerelleştirilmiş icerik


Bakanlık, hedeflenen turist sayısına ulaşmak icin tanıtım kampanyalarıyla ozellikle yurt dışındaki Turkiye'ye ilişkin onyargıları kırmayı hedefleyen turizm pazarlarını ceşitlendirme noktasında Cin, Hindistan, Japonya ve Kore'nin icinde bulunduğu Uzak Doğu'ya ozel turizm planları oluşturacak.

Bu kapsamda Uzak Doğu coğrafyasında yaşayanlarla doğrudan ve daha samimi iletişim kurulabilmesi amacıyla dijital ve sosyal medya kanalları uzerinden o ulkenin dilinde yerelleştirilmiş icerikler paylaşılacak.

Pilot illerde "destinasyon" calışmaları yurutulecek


Bakanlığın destinasyon calışmaları kapsamında seçilecek pilot illerde, dijital uygulamalar hayata gecirilecek. Ayrıca özellikle dijital ve sosyal medya alt yapısı aracılığıyla destinasyonlarla ortak pazarlama ve tanıtım projelerinin uygulanması ongoruluyor.

2019'un tanıtım stratejisinde Turkiye'nin onde gelen kultur sanat kurumlarına ağırlık veren Bakanlık, sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliğinde yurt dışında kultur sanat faaliyetlerine imza atmaya hazırlanıyor.

Luks turizm icin tanıtım atağı


Ote yandan Turkiye bilinirliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar kapsamında lüks turizme yurt dışı turizm fuarlarında yer verilecek.

Ozellikle kruvaziyer turizmindeki öneminden dolayı Turkiye aleyhine oluşması muhtemel olumsuz algıların giderilmesi amacıyla yabancı kruvaziyer şirketlerinin üst düzey yöneticileri ve ilgili yabancı basın kuruluşları ile temasa geçilmesi yapılan planlamalar icerisinde bulunuyor.

Turizm Kentleri Projesi


Turist sayısını artırmak ve Turkiye'nin daha iyi tanıtılmasını sağlamak amacıyla, "Turizm Kentleri Projesi"ni de hayata gecirmeyi hedefleyen Bakanlık, farklı turizm çeşitlerinin bir araya geldiği, bütüncül planlama ve tahsise imkan veren turizm kentleri oluşturulmasına yönelik çalışmalar yürütecek.

Ozellikle Turizm Ana Planı'nda turizmi 12 aya yayma hedefiyle urun ceşitlendirmesine gidilecek. Sadece "deniz-kum-guneş" değil, kultur turları, sağlık turizmi, termal turizm, kış ve doğa turizmi acısından farklı alternatiflerin geliştirilmesi ve tanıtıma yoğunlaşılacak.

Bu kapsamda terorden temizlenen Doğu ve Guneydoğu Anadolu bolgelerinin ekonomik acıdan canlandırılması amacıyla turizm potansiyellerine ağırlık veren calışmalara imza atılacak.

Diyarbakır'ın da icerisinde yer aldığı toplam 7 turizm konsantrasyon bolgesi oluşturulacak.

Gastronomi turizmi ile hedef ulkelere lezzetler yolculuk yapacak


Nitelikli turist hedefine ulaşmak icin yeni bir tanıtım hamlesi başlatan Kultur ve Turizm Bakanlığı, deniz-guneş-kum uclusunun yanında Turkiye'nin kulturel, arkeolojik mirasına, sanatına gastronomisine dikkati cekecek, tanıtımda bloggerlardan ve turizm alanında onemli sayıda takipcisi bulunan Instagram kullanıcılarından yararlanacak.

Gastronomi turizmine yonelik ayrı bir tanıtım strateji ve eylem planı oluşturularak ulkenin zengin mutfak kulturu ve lezzetleri başlıca hedef pazarlarda tanıtılacak.

Turkiye tanıtımında yeni logo uygulaması gelecek


Yeni bir tanıtım logosu ve sloganla "Turkiye" markasını oluşturma calışması başlatan Bakanlık, 18 yıldır kullanılan Turkey markası ve lale figurunun dışında yeni bir algı oluşturmak, yabancı turistte yeni bir farkındalık yaratmak icin yurt dışı reklam ve PR ajanslarını belirleme surecini devam ettiriyor.

"Konaklama dışı harcaması yuksek" turistlerin Turkiye'yi tercih etmesi icin yapılan calışmalar kapsamında Cin, Japonya, Hindistan ve Guney Kore'den uzun ucuşlarla gelip daha cok kalan turistlere de yonelindi. Farklı pazarlara acılmak icin bu ulkelerde yoğun tanıtım calışmaları yurutulecek.

Japonya ve Rusya'da 2019 yılı


2019'u "Turkiye yılı" ilan eden Japonya ve Rusya'da Turkiye'ye has değerleri on plana cıkaracak, kulturel ve arkeolojik mirastan, sanat ve gastronomiye kadar bircok oğeyi icinde barındıran gezici sergiler acılacak.

Tokyo ve Kyoto'da mart ayında acılacak gezici sergi Moskova, Berlin ve Londra'ya da taşınacak. Sergi kapsamında Hatay, Gaziantep, Ege lezzetlerinin yer aldığı stantlar da oluşturulacak.

Sosyal medyanın gucu tanıtımda kullanılacak


Tur şirketlerinin paket programları yerine kendi seyahat programını kendi oluşturan "perakende turistlere" yonelik tanıtımların on plana cıkacağı 2019'da bunun icin medyanın her mecrası etkin kullanılacak.

Yurt dışındaki televizyonlarda reklam kampanyalarına yoğun şekilde yer verilirken, sosyal medyada bloggerlardan ve turizm alanında onemli sayıda takipcisi bulunan Instagram kullanıcılarından yararlanacak.

Bakanlık, THY ile imzalanan protokol kapsamında başlatılan "Direkt Turizm Hamlesi" ile Nisan 2019 itibarıyla 13 hatta, 67 frekansla Antalya, Bodrum, Dalaman, İzmir havalimanlarına oncelikle yoğun turist tedariki sağlayan ulkelerden tarifeli ucuşlar başlatılacak. Bakanlık bu sureci tanıtımla destekleyecek.

Nitelikli turist, nitelikli personel


Nitelikli turist icin nitelikli turizm personeline vurgu yapan Bakan Ersoy, bu doğrultuda Turizm Meslek Liseleri icin yeni bir calışma başlattı.

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selcuk ile Kultur ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un, iki bakanlık arasında mesleki ve teknik eğitimin geliştirilmesi icin imzaladığı protokol bu yıl itibarıyla devreye giriyor.

Protokol ile Turizm Meslek Liseleri kolej statusune getiriliyor. Oğrenciler, uygulamalı anlaşmalı otellerde gorevlendirilerek oğretmenlerinin gozetiminde eğitim gorecek. Programa katılan turizm meslek lisesi oğrencileri, 20 Nisan ile 22 Ekim tarihlerinde eğitimlerini anlaşmalı partner otellerde yapacak.

Kaynak

__________________