Avrupa Komisyonu, ucak yolcuların yeni haklarını acıkladı. Buna gore, ucağı 12 saatten fazla rotar yapan bir yolcu rakip havayolu şirketlerinin ucaklarıyla ucurularak mağduriyetten kurtarılacak.

Yeni haklar cercevesinde, tazminat gerektiren olağanustu koşullar da yeniden tanımlanıyor.
Orneğin ucaktaki mekanik arızalar bu gruba girmiyor ama doğal afetler ve trafik kontrol gorevlilerinin grevi yolcular icin tazminat hakkı doğuruyor.
2015 yılı başından itibaren yururluğe girecek olan yeni duzenlemeye gore, ucak pistinde 5 saatten fazla beklemek zorunda kalan yolcular ucaktan indirilebilecek. Buna gore, havayolu şirketleri en fazla uc gun icin konaklama bedeli odeyecek. Hamile veya cocuklu kadınlar ya da yurume engelliler icin uc gun sınırlaması yok.
Komisyonun ulaştırmadan sorumlu uyesi Siim Kallas, "Onemli olan yolcuların haklarının kağıt uzerinde kalmaması. İşler ters gidince, haklarımızın ne olduğunu kesin olarak bilebilmeliyiz. Mahsur kalan yolcular icin onceliğin bir an once evlerine varmak olduğunu biliyoruz. Bu yuzden bilgilendirme, yolculara ilgi gosterilmesi ve yeni ucuşun ayarlanmasına odaklanıyoruz" dedi.
İzlanda'da 2010'da yanardağdan yukselen kul bulutları nedeniyle Avrupa'da gunlerce ucak seferleri yapılamamıştı.
Bu donemde havayollarının sorumlulukları konusunda karmaşa yaşanmıştı.
Bazı havayolu şirketleri başlangıcta yolcuların masraflarını karşılama konusunda gonulsuz davranmış, ancak Avrupalı yetkililerin mudahalesiyle geri adım atmıştı.
Ryanair yakın bir zaman once, Faro-Dublin ucuşu icin yedi gun bekleyen bir yolcunun Avrupa Adalet Divanı'nda actığı davayı kaybetmişti.
Mahkeme, yolcunun otel, yemek ve ulaşım icin harcadığı 1130 Euro'yu odemesi gerektiğine hukmetmişti.
Kaynak

Yeni haklar cercevesinde, tazminat gerektiren olağanustu koşullar da yeniden tanımlanıyor.
Orneğin ucaktaki mekanik arızalar bu gruba girmiyor ama doğal afetler ve trafik kontrol gorevlilerinin grevi yolcular icin tazminat hakkı doğuruyor.
2015 yılı başından itibaren yururluğe girecek olan yeni duzenlemeye gore, ucak pistinde 5 saatten fazla beklemek zorunda kalan yolcular ucaktan indirilebilecek. Buna gore, havayolu şirketleri en fazla uc gun icin konaklama bedeli odeyecek. Hamile veya cocuklu kadınlar ya da yurume engelliler icin uc gun sınırlaması yok.
Komisyonun ulaştırmadan sorumlu uyesi Siim Kallas, "Onemli olan yolcuların haklarının kağıt uzerinde kalmaması. İşler ters gidince, haklarımızın ne olduğunu kesin olarak bilebilmeliyiz. Mahsur kalan yolcular icin onceliğin bir an once evlerine varmak olduğunu biliyoruz. Bu yuzden bilgilendirme, yolculara ilgi gosterilmesi ve yeni ucuşun ayarlanmasına odaklanıyoruz" dedi.
İzlanda'da 2010'da yanardağdan yukselen kul bulutları nedeniyle Avrupa'da gunlerce ucak seferleri yapılamamıştı.
Bu donemde havayollarının sorumlulukları konusunda karmaşa yaşanmıştı.
Bazı havayolu şirketleri başlangıcta yolcuların masraflarını karşılama konusunda gonulsuz davranmış, ancak Avrupalı yetkililerin mudahalesiyle geri adım atmıştı.
Ryanair yakın bir zaman once, Faro-Dublin ucuşu icin yedi gun bekleyen bir yolcunun Avrupa Adalet Divanı'nda actığı davayı kaybetmişti.
Mahkeme, yolcunun otel, yemek ve ulaşım icin harcadığı 1130 Euro'yu odemesi gerektiğine hukmetmişti.
Kaynak
__________________