
Yaz sezonuna donuk satışlar toplamda gectiğimiz yılın yuzde 3 uzerinde seyrederken, haziran cıkışlı son dakika tatil satışlarında yaşanan yuzde 20’lik artışın haziran ayı satışlarındaki artışın en onemli nedeni olduğu belirtiliyor.
TURKİYE TALEBİ 2015’İN YUZDE 66 GERİSİNDE
GfK analistleri tarafından yapılan değerlendirmeye gore, satışlardaki artışın duşuk oranlarda kalmasının en buyuk nedeni Turkiye’ye donuk duşuk talep. Analistler, son dakika satışlarında yaşanan artışların da gectiğimiz yılın duşuk performansının golgesinde gercekleştiğini ifade ediyor. Verilere gore, Almanya’da Turkiye’ye donuk talep 2015 yılının aynı donemine gore yuzde 66 geride gidiyor.
KIŞ VE 2018 YAZ SATIŞLARI GELİRLERİN 3’TE 1’İNİ OLUŞTURDU
Araştırmaya gore, Alman seyahatcilerin kış sezonuna donuk talebi iseoldukca yuksek. Haziran ayında kış tatilleri satışlarında gectiğimiz yılın aynı ayına gore yuzde 11 artış yaşanırken, acentelerin gelirlerinin 3’te 1’ine yakınını kış ve 2018 yaz erken rezervasyon satışları oluşturdu.
ONLINE KANALLARIN ALMANYA’DAKİ PAZAR PAYI BUYUYOR
Ote yandan, online kanallardan yapılan satışların Almanya seyahat pazarındaki payını arttırmaya devam ettiği goruluyor. GfK ve Alman İnternet Seyahat Birliği (VIR) tarafından yurutulen bir başka araştırmaya gore, geleneksel acente satışlarında bu oran yuzde 3 olarak gercekleşirken, yılın ilk 5 ayında online kanallardan yapılan 2017 yaz satışları onceki yılın aynı ayına gore yuzde 9 oranında artmış durumda.
‘ONLINE KANALLARDAN YAPILAN SATIŞLARIN YUZDE 40’I SON DAKİKA SATIŞI OLACAK’
GfK’nın Seyahat ve Lojistik Departmanı Sorumlusu Dorte Nordback, online acentelerin onumuzdeki haftalarda geleneksel acenteler karşısındaki liderliğini pekiştireceğini duşunuyor. Buna kanıt olarak da online tedarikcilerin son dakika satışları alanındaki guclu performansını gosteren Nordback, onumuzdeki birkac ayda gercekleştirilecek online satışların yuzde 40’a yakınını son dakika satışlarının oluşturacağını ongoruyor.
TURKİYE VE MISIR ONLINE’DA DAHA HIZLI
Alman seyahatcilerin haziranda online kanallarda en cok talep gosterdiği destinasyonlar arasında liderliğin Yunanistan ve Balear Adaları’nda olduğunu belirten Nordback; Mısır ve Turkiye’ye donuk talebin online kanallarda geleneksel acentelere gore daha yuksek olduğunu da sozlerine ekledi.
TurizmGuncel
__________________