Akdeniz Turistik Otelciler Birliği Başkanı Erkan Yağcı, Antalya turizm sektorunun haziran ayına ve yılın ilk 7 ayına ilişkin performansını değerlendirdi.

Rusya'dan Antalya'ya gelen ziyaretci sayısının 2014 yılının yuzde 3 uzerine cıktığını kaydeden Yağcı, buna karşın Almanya'daki kaybın surduğune dikkat cekti. Temmuz ayında Almanya'dan gelişlerin 2016 yılının aynı ayına kıyasla yuzde 4 duştuğune dikkat ceken Yağcı, ''Almanya'daki durum Antalya'nın gecmiş yıllara gore iyileşmesini olumsuz etkiliyor. Rusya pazarındaki buyumede ise kaldırac rolunu konaklama kesimi ustlenmiş olup, ciddi oranda fiyat indirimleri yapılarak pazarın bir sezonda eski talep yapısına donmesine olanak sağlandı.'' dedi.
Temmuz ayında Ukrayna, Beyaz Rusya, Romanya, Moldova, İran, Kazkistan, Litvanya, Kosova, Urdun ve Irak'tan gelen turist sayılarının 2014 yılı rakamlarını geride bıraktığını acıklayan Yağcı, ''Bunun yanı sıra, İngiltere pazarı temmuz ayında yuzde 9 artmış gosterdi. Polonya, Cek Cumhuriyeti, Slovakya ve Sırbistan'da da 2016 yılına kıyasla buyume gercekleşmiş ancak 2014 yılı rakamlarına henuz ulaşılmamıştır.'' bilgisini verdi.
''AVRUPA'DAKİ DUŞUŞ DİĞER PAZARLARDAKİ BUYUME İVMESİNİ OLUMSUZ ETKİLİYOR''
Gecen aylarda olduğu gibi Danimarka, Hollanda, İsvec, Belcika, Finlandiya, Norvec, İsvicre ve Avusturya pazarlarındaki duşuşun devam ettiğini ifade eden Yağcı, bu pazarlardaki duşuşun diğer pazarlardaki buyume ivmesini olumsuz etkilediğini kaydetti.
Yağcı, değerlendirmesine şu sozlerle devam etti:
''Ozetle, Temmuz ayı genelinde Antalya’ya gelen turist sayısı 2016 yılına gore yuzde 76 artmakla birlikte, 2015 yılına gore yuzde 8, 2014 yılına gore ise yuzde 9 ekside.
''KAYIP 2015'E GORE %15, 2014'E GORE YUZDE 20''
2017 yılının Ocak-Temmuz arasındaki donemine ilişkin verilerine baktığımızda ise, Antalya’ya gelen turist sayısının 2016 yılına gore yuzde 60 arttığını, 2015 yılına gore yuzde 15, 2014 yılna gore ise yuzde 20 ekside olduğunu goruyoruz.
ANTALYA'DAKİ KUMULATİF BUYUMENİN YUZDE 100'U RUSYA KAYNAKLI''
2017 yılındaki buyumenin ana unsuru Rusya pazarı oldu. Gecen yılın aynı donemine kıyasla, Ocak-Temmuz arasındaki kumulatif buyumenin yuzde 100’u Rusya kaynaklı. Her ne kadar bazı pazarlarımızda buyume olsa da, Almanya, İskandinav ulkeleri ve Benelux ulkelerindeki duşuş ancak diğer pazarların artışıyla dengelenmiştir. Fakat 2016'ya kıyasla oluşan 2 milyon fazla turistin tamamı rusya kaynaklıdır. Bu da bize şunu gosteriyor; 2018 yılında Avrupa pazarında ozellikle Almanya, Benelux ve İskandinav ulkerinde mutlaka buyumeye gecmeliyiz.
Antalya'nın Rusya odaklı buyume modeli, başta Almanya olmak uzere, Avrupa pazarlarındaki duşuş olumsuz etkiliyor. Antalya 2014 ve 2015 yılına kıyasla oluşan farkı temmuz ayı itibariyle buyuk olcude kapatttı.
''2018 STRATEJİSİ AVRUPA BAZ ALINARAK OLUŞTURULMALI''
Ağustos ayında bu farkın daha da azalacağını ongoruyoruz. Genel anlamda 2017 yılı Antalya turizmi icin buyume yılı olacaktır. Fakat tum bu hızlı donuşun temelinde konaklama sektorunun verdiği ciddi fiyat indirimleri bulunuyor. 2017 ve 2018 yılında genel olarak Avrupa pazarında ve ozelde ise Almanya'daki talebi tekrar pozitife cevirip 2018 yılında fiyatlarımızı surdurulebilir seviyelere cekmemiz gerekecektir. Bu noktada kamu kesiminin acil olarak sektorle işbirliği zemini oluşturup 2018 yılının temel stratejisini Avrupa pazarını baz alarak oluşturmalıdır.
TURIZMGUNCEL

Rusya'dan Antalya'ya gelen ziyaretci sayısının 2014 yılının yuzde 3 uzerine cıktığını kaydeden Yağcı, buna karşın Almanya'daki kaybın surduğune dikkat cekti. Temmuz ayında Almanya'dan gelişlerin 2016 yılının aynı ayına kıyasla yuzde 4 duştuğune dikkat ceken Yağcı, ''Almanya'daki durum Antalya'nın gecmiş yıllara gore iyileşmesini olumsuz etkiliyor. Rusya pazarındaki buyumede ise kaldırac rolunu konaklama kesimi ustlenmiş olup, ciddi oranda fiyat indirimleri yapılarak pazarın bir sezonda eski talep yapısına donmesine olanak sağlandı.'' dedi.
Temmuz ayında Ukrayna, Beyaz Rusya, Romanya, Moldova, İran, Kazkistan, Litvanya, Kosova, Urdun ve Irak'tan gelen turist sayılarının 2014 yılı rakamlarını geride bıraktığını acıklayan Yağcı, ''Bunun yanı sıra, İngiltere pazarı temmuz ayında yuzde 9 artmış gosterdi. Polonya, Cek Cumhuriyeti, Slovakya ve Sırbistan'da da 2016 yılına kıyasla buyume gercekleşmiş ancak 2014 yılı rakamlarına henuz ulaşılmamıştır.'' bilgisini verdi.
''AVRUPA'DAKİ DUŞUŞ DİĞER PAZARLARDAKİ BUYUME İVMESİNİ OLUMSUZ ETKİLİYOR''
Gecen aylarda olduğu gibi Danimarka, Hollanda, İsvec, Belcika, Finlandiya, Norvec, İsvicre ve Avusturya pazarlarındaki duşuşun devam ettiğini ifade eden Yağcı, bu pazarlardaki duşuşun diğer pazarlardaki buyume ivmesini olumsuz etkilediğini kaydetti.
Yağcı, değerlendirmesine şu sozlerle devam etti:
''Ozetle, Temmuz ayı genelinde Antalya’ya gelen turist sayısı 2016 yılına gore yuzde 76 artmakla birlikte, 2015 yılına gore yuzde 8, 2014 yılına gore ise yuzde 9 ekside.
''KAYIP 2015'E GORE %15, 2014'E GORE YUZDE 20''
2017 yılının Ocak-Temmuz arasındaki donemine ilişkin verilerine baktığımızda ise, Antalya’ya gelen turist sayısının 2016 yılına gore yuzde 60 arttığını, 2015 yılına gore yuzde 15, 2014 yılna gore ise yuzde 20 ekside olduğunu goruyoruz.
ANTALYA'DAKİ KUMULATİF BUYUMENİN YUZDE 100'U RUSYA KAYNAKLI''
2017 yılındaki buyumenin ana unsuru Rusya pazarı oldu. Gecen yılın aynı donemine kıyasla, Ocak-Temmuz arasındaki kumulatif buyumenin yuzde 100’u Rusya kaynaklı. Her ne kadar bazı pazarlarımızda buyume olsa da, Almanya, İskandinav ulkeleri ve Benelux ulkelerindeki duşuş ancak diğer pazarların artışıyla dengelenmiştir. Fakat 2016'ya kıyasla oluşan 2 milyon fazla turistin tamamı rusya kaynaklıdır. Bu da bize şunu gosteriyor; 2018 yılında Avrupa pazarında ozellikle Almanya, Benelux ve İskandinav ulkerinde mutlaka buyumeye gecmeliyiz.
Antalya'nın Rusya odaklı buyume modeli, başta Almanya olmak uzere, Avrupa pazarlarındaki duşuş olumsuz etkiliyor. Antalya 2014 ve 2015 yılına kıyasla oluşan farkı temmuz ayı itibariyle buyuk olcude kapatttı.
''2018 STRATEJİSİ AVRUPA BAZ ALINARAK OLUŞTURULMALI''
Ağustos ayında bu farkın daha da azalacağını ongoruyoruz. Genel anlamda 2017 yılı Antalya turizmi icin buyume yılı olacaktır. Fakat tum bu hızlı donuşun temelinde konaklama sektorunun verdiği ciddi fiyat indirimleri bulunuyor. 2017 ve 2018 yılında genel olarak Avrupa pazarında ve ozelde ise Almanya'daki talebi tekrar pozitife cevirip 2018 yılında fiyatlarımızı surdurulebilir seviyelere cekmemiz gerekecektir. Bu noktada kamu kesiminin acil olarak sektorle işbirliği zemini oluşturup 2018 yılının temel stratejisini Avrupa pazarını baz alarak oluşturmalıdır.
TURIZMGUNCEL
__________________