Turizm sektorune markalı otel yatırımlarıyla giren Er Yatırım ve Turizm Genel Muduru Ferzan Celikkanat, Turkiye’de turist profilinin bolgede yaşanan değişimler nedeniyle farklılık gosterdiğini ve bu farklılığın doğru okunması halinde ulkenin 12 aya yayılmış bir turizm destinasyonu olacağını kaydetti. Celikkanat, “Artık deniz-kum-guneş 3’lusunun yanına kultur-kongre-alışveriş’i de eklemeliyiz” dedi.



Turkiye’nin bircok ilinde “markalı şehir otelleri” yatırımları hedefleyen Er Yatırım ve Turizm Genel Muduru Ferzan Celikkanat, Turkiye’deki “orta segment otel” ihtiyacını ortadan kaldırmak icin yola cıktıklarını belirtirken şirket olarak marketin ihtiyacı kadar ve pazarın satın alabileceği değerde yatırımlar yapmaya gayret ettiklerini dile getirdi.

Genel Mudur Ferzan Celikkanat, Turkiye’deki otelcilik anlayışında iki onemli eksikliğin “yatırımcı profili” ile “kalifiye eleman” olduğunu belirtti. Sanayi ve inşaat sektoru ağırlıklı olarak kendini geliştirmiş olan yatırımcının, hizmet sektorunde henuz adaptasyon sağlayamadığını kaydeden Ferzan Celikkanat, “Farklı sektorlerin deneyim ve birikimi hizmet sektoru yatırımlarına yansıdığında sıkca yanlış lokasyon, yanlış bina ve yanlış işletme gorulmeye başlandı. Ehil olmayan kişilerce yapılan yatırımlar buyuk paralar harcansa dahi pazar, insan verimliliği ve rekabet koşulları gozetilmeden yapılıyor” dedi. Ayrıca “milyon dolarlık yatırımlara” uygun kaliteli ve kalifiye insan yatırımının da yapılmadığının altını cizen Celikkanat, “Artan yatırımlarla birlikte konaklama ve ağırlama sektorunde Turkiye’yi cok ciddi bir ara eleman sıkıntısı bekliyor” uyarısında bulundu.

Son donemlerde bolgede yaşanan hareketliliğin Turkiye’ye gelen turist profilinde de gozle gorulur donemsel kaymalar yarattığına dikkat ceken Celikkanat, “Turkiye’yi en cok bugune kadar tercih eden turist profili Rusya ve Almanya’dır. Ancak bu alışagelmiş sıralama icinde artık aylık bazda İran, Irak ve Suriye gibi Ortadoğu ulkelerinin turist profilleri de yer alıyor. Bu Turkiye’nin ceşitli bolgelerinde cok yoğun şekilde gozlemlenebiliyor” şeklinde konuştu. Bu ceşitliliğin doğru kontrol edilmesi ve doğru yatırımlarla planlanması halinde Turkiye’nin esas ihtiyacı olan 12 aya yayılmış bir turizm destinasyonu olması icin onemli bir fırsatın doğacağını kaydeden Celikkanat, “Bu ceşitlilik deniz, kum, guneş 3’lusunden alışveriş, tarih, kultur, kongre ve alternatif turizm gibi farklı turizm dallarının da rağbet gormesini sağlayacaktır.”

http://turizmguncel.com/haber/ferzan...or-h19557.html

__________________