
Avrupa’nın en buyuk seyahat grubu TUI, 2017 yılının 3’uncu ceyreğine dair finansal sonuclarını acıkladı. TUI CEO'su Fritz Joussen, son dakika satışlarında Turkiye'ye donuk cesaretlendirici bir talep artışı olduğunu ve Turkiye'nin yeniden populerleşmeye başladığını ifade etti.
TurizmGuncel – Dış Haberler
Tur operatoru tarafından yapılan acıklamada, haziran ayı ile sona eren 3 aylık donemde grubun oldukca guclu bir performans gosterdiği ifade edildi. Acıklanan verilere gore, TUI'nin gelirleri 3’uncu ceyrekte bir onceki yılın aynı donemine gore yuzde 16 oranında artarak 4.94 milyar euroya ulaştı. Grubun temel faaliyet karı ise gectiğimiz yıla gore yuzde 19 oranında artarak 191 milyon euro oldu.
TARİHİNDE İLK KEZ İLK 9 AYDA KARA GECTİ
Bu sonuclarla birlikte, TUI, tarihinde ilk kez ilk 9 ayda kara gecmiş oldu.
Grubun 2017 yılını da oldukca iyi bir performansla tamamlayacağını ongorduklerini belirten TUI CEO’su Fritz Joussen, ‘’Yıl sonunda gelirlerimizi yuzde 3 oranında, faaliyet karımızı ise en az yuzde 10 oranında arttırmış olmayı hedefliyoruz.’’
‘TURKİYE YENİDEN POPULERLEŞMEYE BAŞLADI’
3’uncu ceyrek itibarıyla İspanya, Yunanistan, İtalya, uzak mesafe destinasyonlar ve kruvaziyer turlarına donuk talebin oldukca guclu olduğunu acıklayan Joussen, Turkiye ile ilgili ise şunları soyledi:
‘’2017 yaz programımızı, 2016 yılında talepte yaşanan duşuşu dikkate alarak oluşturmuştuk. Ancak son dakika satışlarında Turkiye'ye donuk talepte cesaretlendirici bir artış olduğunu goruyoruz. Turkiye ve Kuzey Afrika destinasyonları tekrar populerleşmeye başladı.’’
Grubun başarısının ardında icerisinden gectikleri donuşum surecinin ve kendi otel ve kruvaziyer markalarına odaklanmasının yattığını belirten Joussen, ‘’Mevsimsel etkileri buyuk olcude engellemeyi başardık ve grup tarihinde ilk defa ilk 9 ayda pozitif faaliyet karı elde ettik. TUI, hem stratejik hem de operasyonel olarak doğru yolda ilerliyor.’’
ALMANYA, İNGİLTERE VE İSKANDİNAVYA İYİ PERFORMANS GOSTERDİ
Poundda yaşanan değer kaybına rağmen İngiltere’de yapılan satışların gectiğimiz yılla aynı seviyelerde seyrettiğini acıklayan TUI, 3'uncu ceyrekte İngiltere’deki muşteri sayılarının bir onceki yılın aynı donemine gore yuzde 5 oranında, fiyat ve gelirlerin ise yuzde 7 oranında arttığını acıkladı.
TUI, İskandinavya’da da iyi bir performans sergileyerek gelirlerini yuzde 13 oranında arttırdı. İskandinavya’daki yuksek performansta TUI’nin yeniden markalaşmasının ve yeni gelir yonetimi sisteminin etkili olduğu ifade edildi.
Bu donemde grubun Almanya’daki muşteri sayısı ise gectiğimiz yılın aynı donemine gore yuzde 11 oranında arttı. TUI'nin Almanya satışlarından elde ettiği gelirler gectiğimiz yılın aynı donemine gore yuzde 7, satış fiyatları ise yuzde 3 oranında yukseldi.
YAZ SATIŞLARINDEN ELDE ETTİĞİ GELİR YUZDE 8, MUŞTERİ SAYISI YUZDE 4 ARTTI
2017 yaz sezonunun şu ana kadar ongordukleri şekilde gectiğini ifade eden Fritz Joussen, grubun yaz sezonu gelirlerinin gectiğimiz yıla gore yuzde 8; muşteri sayılarının ise yuzde 4 oranında arttığını acıkladı.
TURKİYE’DEKİ KAYBI DİĞER DESTİNASYONLAR DENGELEDİ
Grubun acıklamasında, Turkiye gibi bazı destinasyonlara donuk toplam satışlarda yaşanan gerilemenin; Yunanistan, İspanya, Yeşil Burun Adaları, Hırvatistan, İtalya, Bulgaristan ve uzak mesafe destinasyonlarına donuk talep artışı ile dengelendiği ifade edildi.
TUNUS'TA ACELE ETMEYECEK
Joussen, TUI’nin İngiltere’den Tunus’a donuk operasyonları başlatma konusunda ise aceleci olmadığını acıkladı. İngiltere Dışişleri Bakanlığı’nın (FCO), ulkeye donuk seyahat yasağını kaldırmasının ardından tur operatorlerinin ulkeye ne zaman doneceği merak konusu olmuştu. Konuya acıklık getiren TUI CEO’su, ‘’Tunus’a donup donmeyeceğimiz tamamen talebin durumuna bağlı. Şu an herhangi bir karar vermiş değiliz.’’ dedi.
__________________