Turkiye, 2013 yılında yuzde 10’a yakın artışla 35 milyona yakın yabancı ziyaretci ağırladı.
Otel yatırımlarının hızla arttığı Turkiye’de otel doluluk oranları ise 2013’te ortalama yuzde 2,2 azaldı.

Dunyanın onde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global’in otel doluluk oranları ile ilgili 2013 yılsonu raporune gore, Turkiye boylece, Finlandiya’dan sonra Avrupa genelinde doluluklarda en cok duşuş yaşayan ikinci ulke oldu.

Turkiye, Finlandiya’dan sonra en buyuk duşuşu yaşanan ulke

STR Global'in hazırladığı 2013 Ulke Performans Raporu’na gore, Turkiye'nin 2013 yılı otel dolulukları, 2012 yılı aynı donemine oranla %2,2'lik bir duşuş ile % 63,3 olarak gercekleşti ve Turkiye, Finlandiya’nın ardından (%3,7) Avrupa'daki en buyuk duşuşu yaşayan ikinci ulke oldu. Yılın en yuksek artışı %9,6 ile Litvanya’da yaşanırken, 2013 yılının en yuksek doluluk oranı ise %75 ile Birleşik Krallık’a ait.

İstanbul, Avrupa’daki en buyuk duşuşu yaşayan destinasyon

STR Global’in 2013 Destinasyon Performans Raporu’nda, İstanbul'un 2012 yılında %72,4 olan doluluk oranı, % 6,8'lik duşuş ile 2013 yılında %67,5'e geriledi. İstanbul, 2013 yıl sonu itibariyle tum Avrupa'daki en buyuk duşuşu yaşayan destinasyon oldu.

Destinasyon performansında Litvanya 2013’un lideri

Avrupa turizm pazarının ana destinasyonlarından Vilnius'da yaşanan %8,3'luk artış, Litvanya'yı destinasyon performansında 2013'un lideri yaparken (2012: %58,9-2013: %63,8), 2013'un en yuksek doluluk oranının ise %82,4 ile Londra ve %80,1 ile Paris'e ait olduğu gozlendi.

İstanbul 2013 yılı genel değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı:
-%67,5 (2012 -%72,4)
Ortalama gunluk satılan oda bedeli:
-380,04 TL (2012-354,28 TL)
Oda başı elde edilen gelir:
-256,42 TL (2012-256,47 TL)

Antalya’daki duşuş gecen yıla oranla % 6,4

STR Global’in raporuna gore, Antalya’nın Aralık 2013 otel dolulukları bir onceki yılın aynı donemine kıyasla yuzde 6,4 duşerek yuzde 42,5 oldu. Antalya otellerinde 2013 yılı Aralık ayında ortalama gunluk satılan oda bedeli gecen yıla kıyasla yuzde 17,1’lik bir artış gostererek 157,74 TL oldu. Toplam oda sayısı uzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise gecen yıla oranla, yuzde 9,6’lık bir artış yaşandı ve 67,10 TL oldu.

Antalya 2013 yılı genel değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı:
- %60,9 (2012 -%62,4)
Ortalama gunluk satılan oda bedeli:
- 213,71 TL (2012-192,44 TL)
Oda başı elde edilen gelir:
- 130,15 TL (2012-120,14 TL)

Ankara otellerinin doluluk oranlarında %4’luk artış

Ankara otellerindeki doluluk oranları ise Aralık 2013’te gecen yılın aynı donemine kıyasla yuzde 4 artarak, yuzde 55,1 oldu. Ankara otellerinde ortalama gunluk satılan oda bedeli 213,92 TL ile 2012’ye gore %22,2’lik bir artış gosterdi. Toplam oda sayısı uzerinden oda başı elde edilen gelirler de ise gecen yıla oranla %27,1’lik bir artış yaşandı ve 117,78 TL oldu.

Ankara 2013 yılı denel değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı:
- %59,6 (2012-%57,8)
Ortalama gunluk satılan oda bedeli:
- 191,13 TL (2012-174,98 TL)
Odabaşı elde edilen gelir:
- 113,88 TL (2012-101,07 TL)

Calışma İstanbul icin 374 tesis uzerinden 69 tesis, Ankara icin 56 tesis uzerinden 16 tesis, Antalya bolgesi icin 936 tesis uzerinden 14 tesis baz alınarak yapıldı.

turizimgazetesi.com
__________________