GOOGLENIN TARİHİNDEN BAŞLAYALIM Google Arama motoru, Stanford'da doktora yapan iki oğrenci, Larry Page (Lawrence "Larry" E. Page, Doğum yeri 1973 Ann Arbor, Michigan) ve Sergey Brin (Doğum yeri moskova 1973, Rusya), Google'ı 1998'de kurduklarında PageRank™, olgusu temelleri uzerine geliştirdiler. Google kurucuları Larry Page ve Sergey Brin (Stanford) tarafından geliştirilen web sayfalarını, derecelendiren PageRank ve bunun ağ uzerinde calıştırılmasına dayanmaktadır. PageRank surekli olarak Google yazılımcıları tarafından geliştilmekte (ince ayar) ve google arama web arama sonuclarının temel unsuru olmaktadır. PageRank web’in demokratik karakterinine dayanmakta ve onun yoğun link yapısındaki herhangi bir sayfanın değerininin yani oneminin bulunmasında kullanmaktadır. Google 1998'de 1 milyon dolar sermaye ile kurulmuştur. Ancak bu seviyeye gelene kadar 95-96 yıllarında Larry Page ve Sergey Brin universitedeki odalarındaki birkac bilgisayarla ise başlamışlardır. Site universitede populer olmuş ve bu iki arkadaşın hocaları bir Alman iş adamı ile tanıştırmaları sonucunda 100.000 dolarlık bir cek almışlardır. Daha sonra yahoo nun sahibi ile de goruşmuşler ve adam siz bunu biraz daha geliştirin sonra gelin demiştir.. Daha sonra bu arkadaşlar ailelerinden ve hocalarının yardımıyla 1 milyon dolar bulmuşlar ve siteyi kurmuşlardır.. Google yonetimini usta bir isme vermişlerdir (Dr. Eric E. Schmidt, - Yonetici ve CEO) hocaları (Hayırlı oğrenciler Stanford’taki hocaları R. Motwani, J. Ullman ve T. Winogradı unutmadılar) daha sonra bu yardımlarından dolayı hocaları şimdilik 30 milyon dolarlık servet edinmiştir.Yahoo'nun sahibi de o gun bu iki gencin elinden tutmanın cezası ağır odemiştir.. O zamanlar cok populer olan arama motoru altavista ,sitelerin meta tag kısımlarına gore sıralama yapıyordu.Bir cok webmasterda sitesi ile alakası olmayan keyword ve description metalarına doldurmaya başladı.(Hala bir cok webmaster kelime doldurur sanki cok işe yararmış gibi sayfalarının gec acılmasından başka bir işe yaramaz.Yazılacaksa bile, 200 karekter sınırına uymak gereklidir.İlk 200 karekter sınırından sonraki kelimeler ignore edilir arama motorları tarafından) İşte altavistanında sonunu "meta tag" getirdi.Google siteleri sıralarken Pagerank faktorunu goz onune alan, kendi pagerank patentini geliştirdi. Pagerank Nedir? (Pagerank=Pr )Pagerank kelimesinin tam Turkce karşığı yok ancak dilimize link populerliği diye cevirebiliriz .Arama motoru programlayanlar, soyle duşunmuşler eğer bir siteye herkes link veriyorsa bu site iyi bir site olmalı.Insanlarin link verdiği site kotu bir site olamaz.İnsanlar kotu siteye link vermez. Bu sebeple cok link verilmiş siteyi ust sıraya taşıyalım diye duşunmuşler. Şimdi hemen aklınıza bir suru siteye linkinizi yerleştirmek bedava alanlara bir suru link sayfası koymak gelebilir.Google arama motorunu yapanlar bunları onceden duşunmuşlerdir.Belli bir pagerank değerine ulaşmayan sitelerden aldığınız linkler sitenizin pagerank değerini artırmaz.Pagerank 3 ve altındaki sitelerden aldığınız linkler işe yaramaz yada cok az etkisi olur sitenizi pagerankını artırmaya.10.000 tane pr0 yada pr1 siteden link almaktansa 1 tane pr4 siteden link almak daha iyidir.10 tane pr4 siteden link almaktansa bir tane pr5 siteden link almak daha iyidir.50 tane pr4 siteden link almaktansa bir tane pr6 siteden link almak daha iyidir.Ozetle yuksek prli sitelerden link almak daha iyidir. Aslında Google A sayfasından B sayfasına bir linki bir oy olarak algılar ( A sayfası ile B sayfası icin) ve aynı zamanda oy’un oluştuğu sayfanın analizini yapar. Bu şekilde oy buyukluklerine gore derecelendirilmiş siteler yuksek PageRank değeri alırlar ve her seferinde Google aramasında hatırlanırlar. Başka bir deyişle sizin sayfanızın onemi başka sayfalardan sizin linklerinize ne kadar refererans yapıldığına bağlıdır. Bunun yanında Google karmaşık yazı uydurma tekniklerini de kullanarak aramanızdaki sonucların onemli ve ilgili olmasını sağlar. Google arama motoru genel olarak aşağıdaki dort unsuru goz onune alarak aranan kelime ile bilgileri sıralar : • Aranması istenen anahtar kelimelerin gectiği (uyduğu) tum sayfaları bulur. • Sayfadaki faktorlere gore derecelendirme yapılır. • İlgili yazı icindeki kilit (onemli kelime)lere gore hesaplama yapılır. • Son olarak sonuclar PageRank’a gore ayarlanır. DEVAMI AŞAĞIDA GELİYOR.. __________________