Penguin, Panda, Pigeon ve Hummingbird. Bunların hepsi bir hayvanat bahcesinde yaşan canlı turleriymiş gibi gozukebilir ancak bunlar arama motoru devi Google’ın son birkac yıl icerisinde sunduğu kullanışlı algoritma guncellemelerine verilen heybetli isimler. Bununla birlikte bu guncellemeler aynı zamanda internet pazarlamacılığı alanında Google’ın bir sonraki hamlesini tahmin etmeye calışan bircok SEO profesyonellerinin kabusu anlamına geliyor. Google’ın neden arama motoru algoritma guncellemelerine hayvan turlerinin isimlerini verdiği ise detaylı bir bicimde bilinmiyor. Durust olmak gerekirse Panda, Google’ın buyuk arama kalitesi bolumunde calışan bir muhendisten sonra adlandırıldığı biliniyor. Ne zaman yeni bir algoritma guncellemesi duyurulsa SEO dunyası hala karışmaya devam ediyor. Orneğin Panda guncellemesi 2011 yılında, 2009 yılında cıkarılan Caffeine guncellemesinden sonra gelmiştir ve kuresel aramaların %12’sini etkilemiştir. Google’ın sorgularına gore sitelerine trafik ceken kişiler ise bir algoritma guncellemesi ile arama motoru sonuc sayfasında birkac adım geri gitmişlerdir. Google’ın cıkardığı en son arama motoru algoritma guncellemesi ise Pigeon kod adına sahiptir. Bu isim Google tarafından resmi olarak belirlenen bir isim değildir, Search Engine Land tarafından dile getirilen bir isimdir. Search Engine Land, Google’ın algoritma guncellemesi icin ilk kez bir isim belirlemiyor; birkac yıl once, Panda guncellemesinin ilk adını Farmer olarak belirlemişlerdir. Farmer ismi guncellemenin sık sık alay konusu olan icerik ciftlikleri Google’ın arama motoru sonuclarında ust sıralara cıkarmış olmasıdır. Ancak bu guncelleme internet araştırmacılarına tartışabilecek niteliğe sahip bir takım bilgiler sunmuştur. Pigeon ismi ise yerel arama algoritma guncellemesi icin secilmiştir, isim ise guvercingiller ailesine mensup kuşlardan gelmektedir. furkan blog __________________