Sosyal ağların her biri birbirinden farklı SEO calışmalarını gerekli kılar. Facebook icin yapacağınız calışmaları Twitter icin yapamazsınız. Twitter icin yapacağınız calışmaları ise Pinterest icin yapamazsınız. Bu ornekler coğaltılabilir. Her sosyal ağın kendine ozgu bir karakteristiği vardır ve her sosyal ağa farklı bir yaklaşım gereklidir. Aşağıda yer alan ipucları bir Pinterest muhendisi tarafından paylaşılmıştır. Bu ipuclarını değerlendirerek kendinizi Pinterest icerisindeki arama fonksiyonunda daha guclu kılabilirsiniz. Pinterest Aramalarını İyileştirmek İcin 8 Ozel Yontem 1. Profilinizi Duzenleyin Bircok gecerli nedenden oturu firma isminizin uyelik adınız ve kullanıcı adınız olduğundan emin olmalısınız. Firmanız hakkında guclu bir tanım girmelisiniz; aranabilir anahtar kelimelere ait iyi rakamlara yer verebilirsiniz ancak bunun okunabilir olduğundan emin olmalısınız. 2. Sitenizi Onaylayın Pinterest hesabınızı onayladığınız zaman Pinterest arama fonksiyonunda daha fazla otoriteye sahip olursunuz. 3. Pin It Butonunu Yukleyin Kullanıcıların sitenizdeki icerikleri Pin yapabilmesini sağlarsanız Pinterest arama fonksiyonundaki işlevinizi arttırmış olursunuz. Aldığınız daha fazla Pin, daha fazla otorite ve daha fazla sıralama demektir. 4. Guclu Acıklamalar Yazın Urunu veya sayfayı tanımlamak icin acıklama kısmını uygun anahtar kelimeler ile doldurduğunuzdan emin olun. Ancak gereksiz anahtar kelimeleri kullanmaktan kacının. Pinterest kullanıcılarının bunları paylaşması, pin yapması veya tıklaması insanlara uygun olduğu surece mumkundur. Hashtag kullanmaktan kacının cunku bunlar Pinterest’e uygun değildir. Eğer cok fazla anahtar kelime kullanırsanız arama sonuclarında negatif puanlar alabilirsiniz. Pinterest panolarında da benzer yaklaşımları gercekleştirmelisiniz. Panoları isimlendirirken uygun ve basit isimler secmelisiniz. 5. Rich Pin Seceneğini Kullanın Rich Pin, Twitter Card benzeri bir secenektir ve sitenizdeki yapılandırılmış veriyi ceker ve bunu Pinterest uzerinde gosterir. Rich Pin turune gore fiyatlar, urun bulunabilirliği, bileşenler, adres, telefon numarası ve bir yer icin harita gosterilebilir. Bu tur icerikler Pinterest aramalarında on plana cıkarlar. Bu icerikler Pinterest kullanıcılarına daha gorunur olurlar ve daha fazla tıklama oranına sahip olurlar. Siteniz icin Rich Pin kullanmanız halinde Google sonuclarınızı da iyileştirmiş olursunuz. Buna diğer arama motorları da dahildir. 6. Linkleri Kontrol Edin Pinterest’in trafiği silinmiş veya suresi dolmuş sayfalara yonlendirmediğinden emin olun. 404 hataları bir sitenin arama sıralamasını olumsuz etkiler ve kullanıcıları kızdırır. Eğer urun adedi azalmışsa veya ilgili urun stokta yoksa, ilgili sayfaya benzer urunleri yerleştirebilirsiniz. 7. Daha Fazla Takipci Edinin Sitenize takip et butonu ekleyin. Bunu diğer sayfalara da ekleyerek daha kullanışlı hale donuşturebilirsiniz. Pinterest hesabınızı diğer sosyal ağ hesaplarınızda on plana cıkarın. Ne kadar fazla takipciye sahip olursanız o kadar fazla otorite sahibi olursunuz ve Pinterest arama fonksiyonunda daha fazla on plana cıkarsınız. 8. İlgili Alanları Bulun Pinterest daha cok moda, seyahat ve yemek konusunda on plana cıkmaktadır ancak farklı konularda da on plana cıkabilmektedir. Konunuz rekabete acık bir konu ise yuksek arama hacmine ancak duşuk icerik hacmine sahip ilgili alanları bulun ve bunlardan faydalanmaya calışın. Kaynak: http://searchengineland.com/6-simple...eer-smx-204935 __________________