Seo / Geniş Anlatım
Webmaster Genel Konular - Sorunlar0 Mesaj
●13 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Webmaster Kütüphanesi
- Webmaster Genel Konular - Sorunlar
- Seo / Geniş Anlatım
-
08-10-2019, 00:02:20Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Arama Motoru Optimizasyon Başlangıc Rehberi'mize goz atın! Aceleniz varsa, işte size tek sayfalık surum. SEO, "arama motoru optimizasyonu" veya "arama motoru optimize edicisi" icin kullanılan bir kısaltmadır. Bir SEO ile calışma kararı, sitenizi geliştirebilecek ve size zaman kazandırabilecek buyuk bir karardır, ancak sitenize ve itibarınıza zarar verme riski de vardır. SEO'nun sitenize kazandırabileceği avantajların yanı sıra sorumsuzca hazırlanmış bir SEO'nun verebileceği zararları da araştırdığınızdan emin olun. Pek cok SEO ile diğer ajans ve danışmanlar, web sitesi sahipleri icin aşağıdakiler gibi yararlı hizmetler sunmaktadır: Sitenizin iceriğini veya yapısını inceleme Web sitesinin geliştirilmesiyle ilgili teknik onerilerde bulunma. Orneğin, barındırma, yonlendirmeler, hata sayfaları, JavaScript kullanımı İcerik geliştirme Cevrimici iş geliştirme kampanyalarının yonetimi Anahtar kelime araması SEO eğitimi Belirli pazarlarda ve bolgelerde uzmanlık. Google arama sonucları sayfasının organik arama sonucları ve genellikle odemeli reklamlar ("Sponsorlu Bağlantılar" başlığı altında gosterilir) icerdiğini unutmayın. Google ile reklam vermenizin, sitenizin arama sonuclarımızdaki durumu uzerinde hicbir etkisi olmaz. Google, siteleri ucret karşılığında arama sonuclarımıza eklemez veya sitelerin sıralamasını değiştirmez. Organik arama sonuclarımızda gorunmenin herhangi bir maliyeti yoktur. Web Yoneticisi Aracları, resmi Web Yoneticisi Merkezi blog'u ve tartışma forumumuz gibi ucretsiz kaynaklarda sitenizi organik arama icin nasıl optimize edebileceğiniz konusunda bol miktarda bilgi bulabilirsiniz. SEO araştırmanıza başlamadan once tuketici olarak bilgi sahibi olmanız ve arama motorlarının nasıl calıştığını anlamanız cok faydalı olur. Şuradan başlamanızı oneririz: Google Web Yoneticisi Yonergeleri Google 101: Google Web'i nasıl tarar, dizine ekler ve sunar? Bir SEO ile calışmayı duşunuyorsanız ne kadar cabuk harekete gecerseniz o kadar iyi olur. SEO ile calışmaya başlamak icin en uygun zaman bir siteyi yeniden tasarlamayı veya yeni bir siteyi devreye sokmayı duşunduğunuz zamandır. Bu şekilde SEO'nuz ve siz, daha en başından sitenizin, arama motorlarına uygun bir şekilde tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte iyi bir SEO, mevcut bir siteyi de iyileştirmeye yardımcı olabilir. SEO'ya yoneltebileceğiniz yararlı sorulardan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz: Onceki calışmalarınızdan ornekler gosterebilir ve başarı oykulerinizden bazılarını bizimle paylaşır mısınız? Google Web Yoneticisi Yonergeleri'ne uyuyor musunuz? Organik aramaya ek olarak cevrimici pazarlama hizmetleri veya onerisi sunuyor musunuz? Ne kadar zamanda, nasıl sonuclar bekliyorsunuz? Başarınızı nasıl olcuyorsunuz? Sektorumuzdeki deneyiminiz nedir? Ulkemizdeki/şehrimizdeki deneyiminiz nedir? Uluslararası siteler hazırlama konusunda deneyiminiz nedir? En onemli SEO teknikleriniz nelerdir? Ne kadar zamandır bu işle ilgileniyorsunuz? Sizinle nasıl iletişim kurabilirim? Sitemizde yaptığınız değişikliklerin tumunu bizimle paylaşıp nedenleriyle birlikte onerileriniz hakkında bize ayrıntılı bilgi verecek misiniz? SEO'lar, muşterilerine değerli hizmetler sağlayabiliyor olsa da etik kuralları gozetmeyen bazı SEO'lar, agresif pazarlamacılık anlayışları ve arama sonuclarına haksız yontemlerle mudahale etme girişimleri yuzunden tum sektoru şupheli duruma duşurmektedir. Yonergelerimizi ihlal eden uygulamalar, sitenizin Google'daki gorunumu ile ilgili olumsuz duzenleme yapılmasına neden olabilir ve hatta sitenizin dizinimizden kaldırılmasıyla sonuclanabilir. Aşağıda dikkat etmeniz gereken bazı konular sıralanmıştır: En yaygın hilelerden biri, aldatıcı yonlendirmeler kullanarak kullanıcıları başka bir siteye yonlendiren "golge" alan adları oluşturmaktır. Coğu zaman bu golge alan adları, bir muşteri adına calıştığını iddia eden SEO'nun kendisine aittir. Ancak aralarındaki ilişki bozulduğunda SEO alan adını farklı bir siteye, hatta rakibin alan adına yonlendirebilmektedir. Boyle bir durumda muşteri, tamamen SEO'ya ait olan bir rakip sitenin geliştirilmesi icin para odemiş olmaktadır. Başka bir gayrimeşru uygulama da, muşterinin sitesinde bir yere anahtar kelimelerle yuklu "kopru" sayfalar yerleştirmektir. SEO bu uygulamanın sayfayı daha fazla sorgu icin daha alakalı hale getireceğini soylemektedir. Bu, doğası gereği yanlıştır; cunku tek tek sayfalar cok ceşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla birlikte soz konusu hilelerin daha sinsisi, bu kopru sayfaların, genellikle SEO’nun diğer muşterilerine ait gizli bağlantılar da icermesidir. Bu tur kopru sayfalar sitenin bağlantı populerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve siteyi cirkin veya yasa dışı icerik barındıran sitelere de sahip olabilecek SEO'ya ve SEO’nun diğer muşterilerine yonlendirmektedir. Bir SEO tarafından herhangi bir şekilde aldatıldığınızı duşunuyorsanız, bu durumu raporlayabilirsiniz. ABD'de, Federal Ticaret Komisyonu (FTC) aldatıcı veya haksız iş uygulamaları hakkındaki şikayetleri işleme koymaktadır. Şikayette bulunmak icin Federal Trade Commission adresini ziyaret edin ve "File a Complaint Online"ı (Cevrimici Şikayette Bulun) tıklayın, 1-877-FTC-HELP hattını arayın veya şu adrese yazın:Federal Trade Commission CRC-240 Washington, D.C. 20580Şikayetiniz, ABD dışında bulunan bir şirket hakkındaysa lutfen şikayetinizieconsumer.gov - Your site for cross-border complaints. adresine gonderin. Size durup dururken e-posta gonderen SEO firmalarına ve Web danışmanlıklarına veya acentelerine karşı tetikte olun.Şaşırtıcı ama bu spam e-postalarını biz de alıyoruz:"Sayın google.com, Web sitenizi ziyaret ettim ve başlıca arama motorları ile dizinlerin coğunda bulunmadığınızı fark ettim...""Gece yağ yakma"ya yonelik rejim hapları veya gorevinden alınmış yoneticilerden gelen "para aktarımına yardımcı olma talepleri" konusunda gosterdiğiniz şupheciliğin aynısını arama motorlarına ilişkin istenmeyen e-postalar icin de gosterin. Kimse Google’da birinci sıra garantisi veremez.Sıralama garantisi veren, Google ile “ozel ilişkisi” olduğunu ileri suren veya Google’a "oncelikli gonder" hizmetinin tanıtımını yapan SEO’lara karşı dikkatli olun. Google icin oncelikli gonderme yoktur. Aslında bir siteyi Google'a doğrudan gondermenin tek yoluURL Ekle sayfamızı kullanmak veya bir Site Haritası gondermektir. Bunu hic kimseye herhangi bir ucret odemek zorunda kalmadan kendiniz de yapabilirsiniz. Gizemli ve amaclarını acıkca ifade etmeyen şirketlere karşı dikkatli olun.Belirsiz olduğunu hissettiğiniz konularda kendilerinden acıklama isteyin. SEO sizin adınıza kopru sayfalar veya “ıskarta” alan adları gibi aldatıcı veya yanıltıcı icerik oluşturursa, siteniz Google dizininden tamamen kaldırılabilir. En nihayetinde, iş verdiğiniz şirketlerin faaliyetlerinden siz sorumlu olursunuz, bu nedenle soz konusu şirketlerin size hangi amacla "yardımcı olduklarını" tam olarak bilmeniz gerekir. SEO'nun sunucunuza FTP erişimi varsa, sitenizde yapmakta olduğu tum değişiklikleri acıklayabilmelidir. Asla bir SEO'ya bağlantınız olmamalı."Herkese acık" bağlantıların, bağlantı populerlik planlarının veya sitenizi binlerce arama motoruna gondermenin gucunden bahseden SEO'lardan uzak durun. Bunlar tipik olarak başlıca arama motorlarının sonuclarındaki sıralamanızı, en azından sizin pozitif olarak duşunduğunuz şekilde etkilemeyen yararsız uygulamalardır. Bilerek secim yapın.Bir SEO ile calışıp calışmayacağınızı duşunurken, sektorle ilgili birkac araştırma yapmak isteyebilirsiniz. Bunu yapabilmenin bir yolu da elbette Google’dır. Oldukca agresif bir SEO ile ilgili basında cıkan bu makale gibi ders cıkarılacak oykuleri bulup okuyun:The Seattle Times: Business & Technology: Internet Advancement told to refund clients. Google ozel olarak belirli şirketlerle ilgili yorum yapmıyor olsa da, kendini SEO olarak adlandıran ve kabul edilen iş tekniklerinin dışında olduğu kesin olan uygulamalarla calışan bazı şirketlerle karşılaşmaktadır. Dikkatli olun. Paranın nereye gittiğini bilin.Google, arama sonuclarında asla para karşılığı daha iyi bir sıralama sozu vermese de diğer pek cok arama motoru, tıklama başına odeme veya sıralamaya dahil edilen sayfa başına odeme uzerinden sağlanan sonucları normal Web arama sonuclarıyla birleştirir. Bazı SEO’lar size arama motorlarında ust sıralara yerleştirme sozu verir, ancak sizi arama sonucları yerine reklam bolumune yerleştirir. Hatta bazı SEO'lar diğer arama motorlarını “kontrol” ettikleri izlenimi oluşturmak ve kendilerini tercih edilen konumunda gostermek icin teklif fiyatlarını gercek zamanlı olarak değiştirir. Reklamlarımızın acık bir şekilde belirtilmesi ve arama sonuclarımızdan ayrı tutulması sayesinde bu hile Google’da işe yaramaz. Yine de calışmayı duşunduğunuz SEO’ya hangi odemelerin sıralamaya kalıcı olarak eklenmek icin, hangilerinin de gecici reklamlara ayrıldığını sormayı ihmal etmeyin. Bir web sitesi sahibinin karşılaşabileceği en yaygın kotuye kullanımlar nelerdir? Başka nelere dikkat etmek gerekir?Dolandırıcı bir SEO ile karşı karşıya olduğunuzu hissettiren bazı uyarı işaretleri vardır. Bunların uzun bir liste halinde olması gerekmez, dolayısıyla şupheleriniz varsa icgudulerinize guvenin. Şu durumlarda SEO'yla calışmayı bırakmaktan cekinmeyin:golge alan adlarına sahipse kopru sayfalar uzerine diğer muşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa adres cubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa gercek arama sonucları ile arama sonucu sayfalarında gorunen reklamları ayırt etmiyorsa sıralamayı, sadece herhangi bir şekilde zaten bulabileceğiniz anlaşılması guc, uzun anahtar kelime grupları uzerinde garanti ediyorsa birden cok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa trafiği "sahte" arama motorlarından, casus yazılım veya kotu amaclı yazılımlardan alıyorsa Google dizininden kaldırılmış veya Google’da listelenmeyen alan adlarına sahipse __________________