İcerik Bazlı SEO Faktorleri Google sıralamalarına etki eden Site İci SEO Faktorlerini uc ana başlığa ayırmıştık. Bunlardan ilki bir onceki yazımızda bahsettiğimiz Site İci SEO Faktorleri Meta ve Başlık konusuydu. SEO Kriterlerine etki eden Site İci SEO Faktorlerinin ikinci ana başlığı ise aşağıda bahsettiğimiz İcerik Bazlı SEO Faktorleridir. Anahtar Kelime Kullanım Oranı Site iceriklerinde anahtar kelime kullanılması, SEO calışmalarının temelinde yer alan faktorlerdendir. Anahtar kelimelerinizin diğer kelimelere oranla daha sık kullanılması, site iceriğinizi genel anlamda Google’a bildirmektedir. Kullanıcılar arama yaparken yazdıkları kelime ve cumleler ile bağlantılı olan sitelere bakarlar. Arama sonucunda da ilk sıralarda cıkan sitelere giriş yapmaktadırlar. Bu yuzden site icerisinde en sık kullanılan kelimelerin anahtar kelimeleriniz olduğuna dikkat etmelisiniz. İcerik Uzunluğu Farklı web siteler uzerinde yapılan incelemeler sonucu; icerikleri uzun ve ozgun metinlerden oluşan sitelerin sıralamalarının daha iyi olduğu gorulmektedir. Site iceriği kısa yazılarla dolu web sitelerin sıralamalarının ise iyi durumda olmadığı gozlenmiştir. Bu yuzden web sitenizin iceriklerini uzun, ozgun metinlerden oluşturmaya ozen gosterin. Sitenizi gelişi guzel hazırlanmış ve kopya icerik barındıran kısa metinlerden uzak tutun. İcerik / Anahtar Kelime Oranı İceriklerde yer alan anahtar kelime yoğunluğu, eskiden Google sıralamalarında buyuk bir etkiye sahipti. Bu faktor tek başına eskisi kadar kuvvetli bir guce sahip olmasa da etkisi hala devam etmektedir. Bu yuzden metin icerisinde doğru oranda anahtar kelime kullanımı size elbette fayda sağlayacaktır. Yazınızın uzunluğuna gore icerikte 1 ile 5 arası anahtar kelime kullanmanızı ve farklı kelimeler uzerinden yazı icerisinde link ağı oluşturmanızı oneririz. Semantic Anahtar Kelime Kullanımı Sitenizde yer alan iceriği tanımlayan, birden fazla anlam taşıyan anahtar kelime kullanmanız, sitenizin arama motorlarında daha kolay bulunmasını sağlar. Bu durumda kullanıcılara doğru bilgi verebilmeniz icin, Google’a doğru bilgiler yuklemeniz gerekmektedir. Ornekle acıklayacak olursak; kullanıcının aklına gelen meyveyi ‘turuncu kabuklu meyve’ diye arattığını varsayalım. Bu durumda kullanıcının karşısına portakal, mandalina ve benzeri sonucları cıkartabilmeniz gerekir. Bunun icinse, site iceriklerinizde portakaldan anlatırken ‘portakal bir meyve ve turuncu kabuklu bir meyve’ şeklinde bahsederseniz semantik anahtar kelimeler kullanmış olacaksınız. Kopya İcerik Kullanımı Web sitenizde başka bir siteden alınan iceriği aynen yayınlamanız ya da alınan icerik uzerinde ufak tefek değişiklikler yaparak yayınlamanız, arama motorları nezdinde olumsuz sonuclar yaratmaktadır. Bu surec Panda algoritması sonrasında faal olmuştur. Guncelleme ile birlikte SEO calışmaları kapsamında icerik cok onemli bir kriter haline gelmiştir. Algoritma sonrası kopya icerik barındıran sitelerin sıralamalarında buyuk değişiklikler yaşanmıştır. Bu bakımdan kopya icerikler bir ceza unsuru haline gelmiştir. Bu yuzden sitenizdeki icerikler ozgun iceriklerden meydana gelmelidir. Site İci SEO Faktorleri yazısı icerisinde kullanılmış olan SEO Terimlerinin anlamlarına Stratejik SEO Sozluğunden bakabilirsiniz. Site İci SEO Faktorleri konusunda vermiş olduğumuz hizmetleri Site İci SEO Hizmeti sayfamızdan inceleyebilirsiniz. Konuyla ilgili detaylı bilgi ve teklif almak icin bizimle iletişime gecebilirsiniz. Kaynak: http://www.stratejikseo.com/site-ici-seo-faktorleri-icerik-bazli-seo/ __________________