E Ticaret Trafik ve Kazancınızı Arttıracak SEO Teknikler SEO calışmaları, E Ticaret sitelerinin trafiğini ve satışlarını arttıran onemli bir faktordur. Doğru SEO calışmaları sayesinde sitenizin arama motorları tarafından tanınmasını ve kullanıcılar tarafından kolay ulaşılmasını sağlayabilirsiniz. Boylelikle once site trafiğinizi arttırır, ardından ise satışlarınızı artırabilirsiniz. Peki, E Ticaret trafiğinizi ve kazancınızı artıracak SEO teknikleri nelerdir? Doğru Anahtar Kelimeleri Bulmak SEO calışmalarının altın kuralları arasında yer alan kriterlerden birisi hic şuphesiz ki doğru anahtar kelimelerin bulunması ve kullanılmasıdır. Tabi bunun ilk adımı, oncelikli olarak anahtar kelime araştırması ve analizleri yapmaktır. Her sektorun internet dunyasında kendine has populer kelime ve kelime grupları vardır. Bu anahtar kelimeler yuksek arama hacmine sahiptirler. Oncelikli olarak yapmanız gereken; sektorunuz ile alakalı ve E Ticaret sitenizin iceriğiyle alakalı olan anahtar kelime gruplarını keşfetmektir. Doğru anahtar kelimeleri bulma konusunda faydalanabileceğiniz bircok SEO aracı mevcuttur. Bunlardan en cok tercih edileni Google Adwords Anahtar Kelime Planyacı’sıdır. Sektorunuz ile alakalı olan geniş kapsamlı ve aranma hacmi yuksek olan anahtar kelimeleri ilk başlangıcta kullanmamanız daha iyi olacaktır. Cunku bu anahtar kelimeler, satın alma dongusunde oldukca yuksek rekabete sahiptirler. Bu yuzden ilk başlangıc evresinde doğal arama kazanmak icin daha cok kendinize ozel anahtar kelimeler belirlemeye ozen gosterin. İlk başlarda kendinize ozel belirlediğiniz bu anahtar kelimelerde başarılı oldukca, zamanla rekabeti yuksek anahtar kelimeler uzerine calışmaya başlayın. E Ticaret Sitenizi Optimize Edin SEO calışmalarında başarıya ulaşabilmek icin, mevcut web sitenizin tum sayfalarını SEO kuralları cercevesinde optimize edin. E Ticaret sitenizin SEO uyumlu bir yapıda olması sizi rakiplerinizin daima bir adım onunde tutacaktır. Site optimizasyon calışmalarına başlarken ilk olarak belirlediğiniz anahtar kelimeleri; sayfa etiketlerinde, title alanlarında, description acıklamalarında, gorsellerinizin alt etiketlerinde kullanmaya dikkat edin. Sayfalarınızda oluşturacağınız başlık etiketleri ve description alanları arama motorlarında yer alan arama sonucları icerisinde gozuken kısımlardır. Bu yuzden bu alanları en doğru şekilde doldurmalısınız. Bu alanda yazacağınız cumleler sayfanızın ne ile alakalı olduğunu yansıtacak ve kullanıcıların sitenizi ziyaret edip, etmemelerinde rol oynayacaktır. E Ticaret site optimizasyonun ikinci evresi, sayfa iceriklerinin optimize edilmesidir. Web siteleri icerik bakımından genel olarak; yazı, fotoğraf ve video olmak uzere uc bileşenden oluşmaktadır. Kendinize ait bu iceriklerin her birini optimize etmeniz, arama motorlarındaki sıralamanızı yukselterek, sitenizin gorunurluğunu genişletir. Sayfa iceriklerinin optimize edilmesi, sizi rakiplerinizden ayıracak bir unsurdur. İnternet dunyasında birbirinin aynı ya da birbirine cok benzeyen iceriğe sahip bircok site bulunmaktadır. Sizde bunlardan biri olmak istemiyorsanız, web sitenizde yer alan icerikleri ozgun, kaliteli bilgilerle donatmanız gerekmektedir. boylelikle arama motorlarında kendinizi fark ettirebilirsiniz. Bununla beraber, urun acıklamalarınızı anahtar kelimeleriniz ile zenginleştirerek oluşturun. Urun sayfalarında mevcut kampanyalarınıza ait bilgilere yer verin. Boylelikle ziyaretcilere cazip satın alma şansı sunmuş olursunuz. Bir diğer nokta ise SEO teknikleridir. Site sıralamasını yukseltmek icin yapılabilecek bircok SEO tekniği bulunmaktadır. Bunlardan bazıları; sayfa bağlantı yapıları, URL yapısı, sosyal ağ paylaşım entegreleri, kırık linklerin tespiti, iceriğe doğru link yonlendirme verilmesi ve benzeri gibi calışmalardır. Bunlardan hangisinin daha onemli olduğu ya da hangisinden başlamak gerektiği konusunda soru işaretleri olabilir. Burada onemli olan ilk etapta site ici yonlendirmelerin doğru yapılarak, kullanıcı yonlendirmesinin sorunsuz ve başarılı olarak gercekleştirilmesidir. Sitenizdeki eksiklikleri ya da yanlışları tespit edip, duzeltmek icin faydalanabileceğiniz bircok arac bulunmaktadır. Bunlar arasında en bilindiklerden biri de Google Search Console’dur. Bu araclar kullanıcı deneyimini geliştirmenize ve SEO performansınızı olcumlendirmenize yardımcı olacaktır. Ozgun ve Kaliteli İcerikler Oluşturun Gunumuzde arama motorları acısından, web sitelerde yer alan icerikler buyuk oneme sahiptir. Neticede arama motorları kullanıcıların karşısına, yaptıkları aramaya yonelik olarak web siteleri sıralamaktadır. Bu noktada Google başta olmak uzere diğer arama motorları da dahil hepsi; ozgun, kaliteli, guncel ve anahtar kelime yonunden zengin olan iceriklere onem vermektedir. Bu yuzden web sitesiniz de urunleriniz, sektorunuz, hizmetleriniz ile alakalı; anlamlı, ozgun, kaliteli icerikler ureterek yayınlamanız gerekmektedir. Ozellikle iceriklerinizin ozgun olması bu konuda cok cok onemli bir durumdur. Cunku gunumuzde aynı alana ait bircok web sitesi vardır. Bakıldığında hizmet yapıları da aynıdır. Coğu zamanda bu sitelerde birbirinin aynı olan icerikler yer almaktadır. Fakat bu durum siteler acısından hic sağlıklı değildir. Cunku arama motorları ozellikle Google, bu tip icerikleri kopya icerik olarak algılayıp, spam yapmaktadır. Bu da web sitelerin sıralamalarına zarar vermektedir. İcerik denildiği zaman aklımıza; yazı, fotoğraf, video, infografik ve benzeri bileşenler gelmelidir. İcerik uretmenin neden onemli olduğuna biraz değinmekte fayda var. Sonucta sitemizde yer alan iceriklerin kullanıcı ihtiyaclarını karşılamak uzere var olduğunu unutmamak gerekir. Sitemizde yer alacan icerikler, kullanıcıların urunler hakkında bilgilenmesini veya o iceriğin paylaşılmasını tetikleyen faktorlerdir. Yani e ticaret sitenizi ziyaret edip bir urun almak isteyen kullanıcıya, urun hakkında bilgi veren bir icerik sunmazsanız muhtemelen kullanıcı ureni alamdan sitenizden cıkacaktır. İcerik oluşturma konusunda bir diğer onemli noktada; arama motorlarına farkınızı ve kalitenizi kanıtlamaktır. Yani oluşturacağınız iceriğin kopya icerik olmamasına ve guncel, kaliteli olmasına ozen gosterin. Eğer kopya icerikler kullanırsanız bu durum arama motorları tarafından size negatif bir sonuc olarak yansıyacaktır. Kendi oluşturacağınız icerikte, belirlediğiniz anahtar kelimelere yer vermeyi sakın unutmayın. Cunku bu anahtar kelimeler sizleri kullanıcıya ulaştıracak faktorlerdir. Bu yuzden anahtar kelimelerinizi belirlerken ciddi araştırmalar yapın. Anahtar kelimelerin cok onemli olduğunu vurguladık. Ancak bu durumu abartarak metinlerinize uygulamayın. Yani anahtar kelimelerinizi metinin uzunluğuna oranlayarak kullanın. Ayrıca anahtar kelimelerinizi mantıklı cumleler oluşturarak iceriklerde gecirin. İceriğinizi oluşturdunuz. Sıra geldi iceriğin yayınlanmasına. Sonucta gun yuzune cıkmayan hicbir şeyin, ne kimseye faydası olur ne kendi değerini gosterebilir. Bu yuzden oluşturmuş olduğunuz icerikleri başta kendi web siteniz olmak uzere değişik yerlerde yayınlayarak kullanıcıya ulaştırmanız cok onemlidir. Hazırladığınız icerikleri kendi sitenizde, blogunuzda, diğer bloglarda, forumlarda, başkalarına ait sitelerde ve benzeri yerlerde yayınlayabilirsiniz. Tabi burada onemli olan ve dikkat etmeniz gereken nokta; iceriğinizi yayınlayacağınız alanların iceriğinizle ve sektorunuzle alakalı yerler olması gerekmektedir. Bu hem arama motorları acısından faydalı olacaktır hem de hedef kitleye ulaşmanız acısından yararlı olacaktır. İceriklerinizi yayınlayacağınız yerlerde, metin icerisinde belirleyeceğiniz anahtar kelimelere, sitenizdeki diğer iceriklere kullanıcıları yonlendirmek icin anchor text linkler verin. Ancak vereceğiniz linklerin gercekten kullanıcı acısından yararlı olacak linkler olmasına dikkat edin. İceriklerinizi oluşturdunuz, belirli yerlerde yayınladınız ve geriye bu iceriklerin tanıtımının yapılması kaldı. İceriklerinizi oncelikli olarak kendi kişisel ve kurumsal sosyal medya hesaplarınız uzerinden paylaşın. Buna ek olarak sayfalarınıza sosyal medya paylaşım butonları koyun ki ziyaretcilerinizde istedikleri an icerikleri paylaşabilsinler. Sosyal medyanın haricinde iceriklerinizi e-mail uzerinden kullanıcılara iletebilirsiniz. Ayrıca basın bultenleri oluşturup profesyonel ve kişisel topluluklarda iceriklerinizi paylaşabilirsiniz. Bu faaliyetler iceriklerinizin tanıtılması acısından size fayda sağlayacaktır. Son olarak iceriklerinizin analizlerini yapmak kesinlikle onemli bir durumdur. SEO calışmaları doğrultusunda yaptıklarınızın etkisini duzenli bir şekilde gormek ve takip etmek cok onemlidir. Organik trafiğinizin artışını, artmasına etki eden faktorleri tespit etmeniz size buyuk fayda sağlayacaktır. Kullanmakta olduğunuz anahtar kelimelerin trafiğinize ve satışlarınıza olan etkisini olcmek, calışmalarınızı yonlendirmeniz acısından cok onemlidir. Analiz konusunda, Google Analytics aracından faydalanabilirsiniz. Arama Motoru Algoritma Guncellemelerine Her Zaman Dikkat Edin Yazımızın devamına kaynak linkten ulaşabilirsiniz. Kaynak: http://sanalyonetmen.com/e-ticaret-trafik-ve-kazancinizi-arttiracak-seo-teknikleri/ __________________