Facebook Reklamları ile İlgili Terimler Teknolojinin ve internetin gelişmesiyle beraber internet kullanım oranları da gunden gune artmaktadır. Ozellikle gunumuzde en yaygın kullanıma sahip olan mecralar sosyal medya ağlarıdır. Her gun milyonlarca hatta milyarlarca insan sosyal medya platformlarında zaman gecirmektedir. Sosyal medyanın fazlasıyla populer olduğu gunumuz dunyasında markaların urunlerini geniş kitlelere tanıtabilmesinin, pazarlayabilmesinin, bireylerin fikirlerini oğrenebilmesinin en etkili yollarından biride sosyal medyada yayınlanan reklamlardır. Markalar bu bakımdan sık sık sosyal medya reklamlarına başvurmaktadır. Bu konuda en populer olan sosyal medya platformu ise Facebook Reklamladır. Facebook’ta kolay kampanya oluşturulabilmesi, duşuk butcelerle reklam verilebilmesi, olcumlenebilir olması, anlaşılır raporlar sunması gibi durumlardan dolayı Facebook firmalar tarafından sıkca reklam verilen bir mecradır. Facebook reklamlarının daha verimli hale getirilebilmesi ve daha iyi analizler yapılarak, raporlamaların daha iyi anlaşılması adına Facebook reklam terimlerinin de bilinmesi gerekmektedir. Eğer temel anlamda Facebook reklam terimlerine hakim olunursa oluşturulacak reklam kampanyalarında nelere dikkat edileceği, nasıl yonlendirileceği daha iyi bilinir ve daha verimli sonuclar elde edilir. Şimdi genel anlamda bilinmesi gereken Facebook reklam terimlerine bir goz atalım. Donuşum Takibi Pikseli – Facebook Pikseli Facebook donuşum pikseli, yayınladığınız reklamların performansını ve etkileşimini, Facebook dışındaki online alanlarda takip edebilmenizi sağlayan bir kod dizinidir. Facebook’ta vermiş olduğunuz reklam vasıtasıyla sitenize ya da mobil uygulamanıza gelen kullanıcıların, satın alma işlemi, kayıt olma, urun inceleme ve sepete ekleme gibi kullanıcı davranışlarınızı olcumleyebildiğiniz bir durumdur. Facebook tarafından verilen geri donuşum kodu ilgili sayfaya eklenerek, geri donuşumun takip edilmesi ve analiz edilmesi gercekleştirilir. Kodun sayfaya yerleştirilmesinden sonra, Facebook Reklam Yoneticisi sayfasında yer alan “donuşum sutunu” uzerinden donuşumleri takip edebilirsiniz. Facebook Haber Kaynağı Haber kaynağı, kullanıcıların onem verdiği icerikleri gormelerini sağlayan icerik alanıdır. Haber kaynağı hem Facebook hem de kullanıcılar icin cok onemli bir alandır. Facebook kullanıcılarının takip ettikleri sayfaların ya da arkadaş listesindeki kişilerin anlık olarak paylaştıkları gonderileri gormesini sağlayan alan haber kaynağıdır. Haber kaynağı, Facebook’ta reklam verecekler icin cok onemli bir parcadır. Cunku bircok marka reklamlarını haber kaynağı reklamı olarak yayınlamaktadır. Facebook tarafından kullanıcıların haber kaynağı goruntulemelerinin filtrelenebilmesi de reklam vereceklerin işini kolaylaştıran bir durumdur. Facebook Sağ Sutun Reklamları Facebook’ta haber kaynağında gorunmeyen sadece Facebook sayfasının en sağ kısmında gosterilen reklamlardır. Sağ sutunde genellikle arkadaş onerileri ve beğenebileceğiniz sayfa onerileri yer almaktadır. Bunlarla beraber bu alanda reklam kampanyaları da yayınlanmaktadır. Bu alanda yer alan reklamlar sadece bilgisayar uzerinden gosterilmektedir. Yani mobilden Facebook’a giriş yapanlar bu alanda yer alan reklamları gorememektedir. Yayınlanmamış Sayfa Gonderisi Yayınlanmamış sayfa gonderisi, Power Editor’da oluşturulan, haber kaynağında gorunen ancak sayfanızda gorunmeyen bir reklam turudur. Filtrelenmiş bir hedef kitleye haber kaynağında gosterilen bu reklamlar, sayfanın ana akış listesinde paylaşım olarak gosterilmemektedir. Boylelikle sayfanızın etkileşim oranında duşuş olma ihtimali ortadan kaldırılmaktadır. Facebook Reklam Harcamaları Getirisi Facebook’ta yayınlanan reklam harcamalarının getirisini olcumlemek icin kullanılan bir terimdir. Facebook, reklam verenlerin harcadığı para miktarı karşısında elde ettikleri geri donuşumu olcmelerini ve gormelerini ister. Bu bakımdan da reklam verenlere donuşum pikseli tablosundan bu olcum verilerini sunar. Erişim Erişim, reklamınızın gosterildiği kişi sayısını ifade etmektedir. Yani paylaşılan reklamın gosterimlerini almış olan kişilerdir. Gosterimler Gosterimler, yayınlanan bir reklamın kac kez gorulduğunun bilgisini veren rakamdır. Bazı istisna durumlar haricinde bir reklam kişinin ekranına ilk duştuğu zaman bir gosterim yapılmış sayılmaktadır. Yani reklamı kendi haber akış sayfasında goren bir kişi daha sonra aynı reklamı bir arkadaşının paylaşması sonucu tekrar haber akış sayfasında gorebilir. Ancak bu totalde 1 gosterim olarak kayda girmektedir. Gosterimler, sayfanızdaki gonderinin tıklanıp, tıklanmadığından bağımsız olarak hesaplanmaktadır. Sıklık Sıklık, yayınlanan reklamınızın ayrı ayrı her bir kişiye ortalama kac kez gosterildiği verisidir. Ornek verecek olursak; yayınladığınızın reklamın erişim sayısı 2000, gosterim sayısı ise 4000 olsun. 4000 / 2000 = 2 yapmaktadır. Bu reklamın sıklığı 2 olur. Yani bu reklam bir kişiye ortalama olarak 2 defa gosterilmiş olur. Eyleme Gecen Kişiler Eyleme gecen kişi sayısı, reklamınızı gordukten sonra sayfanızı beğenen ya da reklama bağlı uygulamayı yuklemek gibi bir fiili eylemde bulunan tekil kişi sayısını ifade etmektedir. Burada tekil kişilerin yaptıkları farklı eylemler 1 olarak algılanmaktadır. Yani aynı kişinin gonderinizi beğenmesi, paylaşması ya da yorum yapması 1 tekil kişi olarak algılanmaktadır. Eylemler Eylemler, Facebook’taki bir kişi reklamınızı gordukten sonra o reklama tıklamasa bile reklamınızda, sayfanızda, uygulamanızda veya etkinliğinizde gercekleştirdiği eylem sayısını temsil etmektedir. Sayfa beğenmeleri, uygulama yuklemeleri, donuşumler, etkinlik yanıtları gibi hareketler eylemleri icermektedir. Sayfanıza aldığınız 5 yeni beğenme ve 3 yeni yorum toplamda 8 eylem olarak sayılmaktadır. Facebook Reklam Terimleri y azımızın devamına kaynak linkten ulaşabilirsiniz. Kaynak: http://sanalyonetmen.com/facebook-reklam-terimleri/ __________________