E Ticaret trafiğinizi artırmak icin uygulamanız gereken bazı onemli SEO calışmaları bulunmaktadır. Bu SEO calışmaları e ticaret trafiğini artıran 100 onemli SEO başlığı altında toplanmaktadır. Bu 100 madde icerisinde yer alan SEO onerileri doğru uygulandığı zaman e ticaret sitenizin trafiği artacak ve beraberinde kazanacağınız gelirde artacaktır. E Ticaret trafiğinizi arttıracak 100 SEO onerisi temel ana başlıklara ayrılmaktadır. Ana başlıklar ise kendi icerisinde alt başlıklardan oluşmaktadır. Bir onceki yazımızda E Ticaret trafiğinin artmasına yardımcı olan E Ticaret Stratejisi Oluşturma ve alt başlıklarından bahsetmiştik. Bu yazımızda ise Anahtar Kelime ve Pazar Araştırmasının onemi ve alt başlıklarından bahsedeceğiz. E ticaret siteniz icin hedeflerinizi belirledikten sonra sitenizi ve urunlerinizi on plana cıkartabilmek icin doğru anahtar kelimeleri tespit etmeniz gerekmektedir. Bu işlemi yapmadan once ise detaylıca bir Pazar araştırması yapmalısınız. Bulunduğunuz sektordeki rakipleri ve mevcut urunlerinizin internette bulunma durumlarını iyi tespit etmelisiniz. Detaylı Pazar araştırması yapmadan işe koyulmak, eksik verim almanıza sebep olacaktır. Pazarınızın ve rakiplerinizin eksikliklerini ve artılarını tespit ederek işe koyulmanız ise hem calışmalarınızı hızlandıracak hem de hedefinize ulaşmanızı kolaylaştıracaktır. Anahtar Kelimelerinizi Urunlere Uygun Oluşturun E Ticaret siteleri icin anahtar kelime belirlemek cok onemli bir adımdır. Cunku sitenizi ve urunlerinizi internet dunyasında on plana cıkartacak olan yegane durumlardan biridir. Bu aşamada dikkat etmeniz gereken bazı durumlar vardır. Anahtar kelimelerinizi; urun iceriklerine, urun kullanımına, urun kullanım yerine uygun olarak oluşturmanız gerekmektedir. Urunleriniz icin kullanacağınız anahtar kelimeleri belirlerken Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Aracından faydalanabilirsiniz. Bunun haricinde arama motorlarında urunleriniz ile ilgili ceşitli aramalar yaparak, urunun en cok hangi kelimeler ile aratıldığını da tespit edebilirsiniz. Size yardımcı olacak bir başka durum ise arama motorlarında yaptığınız aramalarda sayfanın en sonunda yer alan ornek arama başlıkları da sizi yonlendirecek bir durumdur. Bu araştırmalar sizi en doğru anahtar kelimeyi tespit etme konusunda yonlendirecektir. Bing ve Yandex Anahtar Kelime Planlayıcısı Araclarını Kullanın E Ticaret sitenizin hedefleri icerisinde, yurtdışı pazarı da yer alıyorsa anahtar kelimelerinizi buna uygun belirlemelisiniz. Urunlerin aranma durumları ulkeden ulkeye farklılık gosterebilmektedir. Cunku kullanıcı davranışları ve alışkanlıkları her yerde farklıdır. Bundan dolayı urunlerinize, yurtdışı satışlarınıza yonelik anahtar kelimeler eklemeden once Bing ve Yandex’e ait Anahtar Kelime Planlayıcısı Araclarından yararlanın. Bu arama motorları uzerinden ve bunlara ait anahtar kelime planlayıcı araclarından urunleriniz icin aramalar gercekleştirin. Sizi kullanıcıya ulaştıracak en doğru anahtar kelimeleri tespit edin. Youtube Kanalı Oluşturun E Ticaret sitenizde yer alan urunleriniz video tanıtım odaklıysa kesinlikle bir YouTube Kanal hesabı oluşturmalısınız. Oluşturacağınız YouTube hesabına urunlerinizin videolarını eklemelisiniz. Bu urunlerinizin daha kolay bulunmasını sağlayacaktır. Urun videolarınızı YouTube kanalınıza eklerken SEO kriterlerine uygun olarak eklemeye dikkat ediniz. Videonuzu yuklerken urun başlığında, description alanında anahtar kelimelerinizi gecirmeyi unutmayınız. Ayrıca videonuza urununuze uygun anahtar kelime icerikli etiketlerde ekleyiniz. Videolarınızda kullanacağınız anahtar kelimeler icin Youtube Kelime Planlayıcı Aracını Kullanabilirsiniz. Rakip Analizleri Yapabileceğiniz SEO Araclarını Kullanın Ticari faaliyetlere başlamadan once sektordeki rakiplerin analizini yapmak cok onemlidir. Mevcut rakiplerinizin sektor icerisindeki konumlarını, internetteki durumlarını, kullanıcılar gozundeki değerlerini araştırmak ve tespit etmek sizin calışmalarınız acısından faydalı olacaktır. Yurtici ve yurtdışı rakiplerinizin analizlerini yaparken; stratejikseo.com/seo-araclari, Search Metrics, Majesticseo, Ahref, Woorank, Siteseocheckup gibi site ve SEO araclarından faydalanabilirsiniz. Bu araştırmalar size anahtar kelime planlamada, eksikliklerinizi tespit etmede ve strateji belirlemenizde yardımcı olacaktır. Site İci Anahtar Kelime ve Etiketlere Onem Verin Web siteniz icerisinde yer alan sayfalarda anahtar kelimelerinizi ve onlara yonelik etiketlerinizi kullanmayı ihmal etmeyin. Site ici anahtar kelime ve etiket kullanımı bulunabilirliğiniz acısından onemli bir noktadır. Anahtar kelimelerinizi kullanırken sadece genel tek kelimelik yapılardan oluşturmayın. Kullanıcıların arama alışkanlıklarını goz onunde bulundurarak birkac kelimeden oluşan anahtar kelimeler kullanın. E Ticaret Trafiğinizi Arttırmak İcin Ziyaretcilerinizin Site İci Aramalarını Takip Edin Ziyaretcilerinizin urunlerinize ulaşmak icin ne gibi aramalar yaptıklarını duzenli olarak takip edin. Google Analytics, Webmaster Tools gibi araclarla site ici ziyaretcilerinizin aramalarını duzenli takip edebilirsiniz. Daha sonra ise ziyaretcilerin arama tercihlerine gore urun acıklamalarını ve etiketlerini duzenleyebilirsiniz. Kaynak: http://sanalyonetmen.com/anahtar-kelime-ve-pazar-arastirmasi/ __________________