SMO Nasıl Yapılır? En geniş kavramlarla bahsedecek olursak, Sosyal Medya Optimizasyonu iki temel adımdan meydana gelir. Bunlar; sosyal medya uzerinde paylaşılabilecek etkili icerikler uretmek ve kullanıcıların markanızdan faydalanmasını daha kolay hale getirecek aracların veya yontemlerin sunulmasıdır. Bu iki basit temel adımı yerine getirmek ve Sosyal Medya Optimizasyonu yapabilmek icinse aşağıdaki evrelerin tamamlanması gerekir; 1- Paylaşılabilir İcerik: Sosyal medyanın ve sosyal medya optimizasyonunun hatta pazarlamasının temelinde icerik yatar. Kitle tarafından dikkat odağı haline gelecek ve paylaşılarak buyuyecek icerikler uretmek Sosyal Medya Optimizasyonu calışmalarının bel kemiğidir. 2- Paylaşmayı kolay hale getirmek: İnternet sitenize koyacağınız paylaşım butonları, paylaşmaya yardımcı olan minik araclar ve imleme araclarının tumu internet kullanıcılarının sayfanızı kolayca diğer sosyal mecralar uzerinde paylaşmasına yardımcı olur. İceriğinizin doğru kaliteyi yakalaması kadar kullanıcıların onu paylaşması da onemlidir. O halde iceriğiniz kadar paylaşım ve paylaşıma sevk eden araclarınızın da basit ve işlevsel olması gerekir. 3- Surekli Etkileşim: Size bir şekilde erişen kullanıcıları değerlendirmek oldukca onemlidir. Size erişen kitleyi değerlendirmek ve onlarla surekli bir iletişim kurmak icinse tercih edilebilecek en kullanışlı arac sosyal medyadır. 4- Odul ve Etkinlik: Sosyal medyada insanlar surekli sabitlikten hoşlanmaz. Onlara zaman zaman katılabileceği etkinlikler sunmalı ve oduller vermelisiniz. Boylece etkileşiminizi en ust seviyeye cıkarabilir ve kitlenizi icerikle butunleştirebilirsiniz. __________________