Negatif SEO, arama motoru optimizasyonunun tam tersidir. SEO uygulamalarının amacı bir sayfanın, sitenin arama sonuclarında gorunulurluğunun arttırılmasını hedefler. Negatif SEO bu işlemin tersini, bir sitenin arama sonuclarındaki performansını kotu etkilemeyi, sıralamasını duşurmeyi amac edinir. Penguen guncellemesi, Webmaster aracları paneline gelen Backhat SEO uyarıları negatif SEO uygulamalarının daha da yaygınlaşabileceğini, daha kolay uygulanabilineceğini duşunenlerin sayısını arttırdı. Şimdi dilerseniz, şirketlerin rakiplerinin organik Google sıralamalarını negatif etkilemeyi amac edinen negatif SEO uygulamaları neden uygulanır, bu uygulamalardan nasıl korunulur ondan bahsedelim. Negatif SEO neden kullanılır Negatif SEO kullanılmasının, negatif SEO yapılmasının uc temel nedeni vardır: Rakipleriniz sizin sıralamalarınızı kotuleştirmek icin yapabilirler. Bu metoda sıralama budama denir. Kotu amaclı SEO uzmanlarının hedefledikleri sitelerin, calışma yaptıkları sitenin yukselmesi icin diğer sitelerin alcalmasını sağlamalarıdır. Başka sitelerin uzerine basarak da yukselme diyebiliriz. Kendi şirketiniz, siteniz hakkında yapılan kotu bir haberi, bilgiyi alt sayfalara gommek icin yapılabilir. Sanal imaj yonetimi olarak da adlandırılır. Şirketinizin ismini aradığınızda ilk sırada şikayetim var sonucunun listelenmesi hic de hoş olmayabilir. Ya da meşhur ornek “miserable failure” aramasında George W. Bush profilinin cıkması gibi. Kişisel nedenlerle, hedefli negatif SEO atakları yapılabilir. Siyasi, kişisel ya da ekonomik nedenlerle bir sitenin, bir sonucun hedeflenmesidir. Hayvan hakları koruyucusu şirketlerin ozellikle testlerinde hayvan kullanan ilac firmalarına bu metotları uyguladığı biliniyor. __________________