Uluslararası lojistik firmaları ulkeler arası hizmet vermektedir. Farklı ulkeler arasında urunlerin guvenle taşınmasını sağlayan lojistik firmalarının kendilerini dunyaya duyurmanın ilk aşaması web siteleridir. Lojistik firmaları web siteleri uzerinden tum ulkelere vermiş olduğu hizmetleri duyurarak muşteri kitlesini arttırmayı hedeflemektedir. Rekabet oranı yuksek olan uluslararası pazarda rakiplerinizden sıyrılarak web sitenizi ust sıralara taşımak icin SEO’ya ihtiyacınız vardır. İnternet sitenizin arama motoru sonuclarında ust sıralarda yer almasıyla muşteri kitleniz sizin vermiş olduğunuz hizmetten haberdar olacaktır. SEO stratejileri sektor duşunulerek ve pazarın nabzı tutularak ilerletildiği zaman doğru hedef kitleye ulaşım sağlanır ve potansiyel muşterilere ulaşılabilir. Hangi SEO Stratejisi Kurgulanmalıdır? Lojistik firmaları dunyanın her bolgesine hizmet verdiğinden dolayı Uluslararası SEO stratejisi kurgulanmalıdır. Uluslararası yani Yurtdışı SEO stratejisini lojistik firmalarına uyarladığımız zaman yapılacak calışmalar şu şekilde ilerlemelidir. İlk olarak hizmet verdiğiniz ulkenin uzantısına uygun domain (.de, .fr, .ru gibi ) almanız sizin icin daha yararlı olacaktır. Eğer ki var olan bir siteniz var ve ilgili ulkenin arama motorunda belirli bir konuma gelmiş ise .fr, .de gibi alt domain acarak veya /fr, /de gibi ek sayfalar acarak calışmalarınızı yurutmeniz daha sağlıklı olacaktır. Daha oncesinde web siteniz arama sonuclarında listelenmiyorsa az once belirttiğimiz ulke uzantısıyla domain alarak başlamanız daha yararlı olacaktır. Bu aşamadan sonra hizmet ağınıza gore ilgili ulkenin arama motoruna uygun optimizasyon ve tanıtım calışmalarına yonelmelidir. Irak’tan Turkiye’ye petrol taşımacılığı yapan bir firmaysanız Irak arama motoru olan “Yooz” arama motorunun kriterlerine uygun calışmalar yurutulmelidir. SEO Calışmasında Hangi Kelimeler Secilmelidir? Siz hangi ulkeler arasında hizmet sağlıyorsunuz? Sizin hizmet ağınıza uygun anahtar kelimeler sizi doğru muşterilere ulaştıracaktır. Eğer ki siz yalnızca Turkiye’den Almanya’ya cift yonlu olarak hizmet veriyorsanız bu ulkeye yoğunlaşmanız gereklidir. ”Almanya Turkiye yuk taşımacılığı” , “Almanyaya nakliye yapan firmalar”, “Iraktan petrol taşımacılığı” gibi muşterilerinizi bulabileceğiniz anahtar kelimeleri secmelisiniz. Bunların yanı sıra hizmet modelinize uygun olarak “Almanya hava taşımacılığı”, “Almanya kara taşımacılığı” “Almanya deniz taşımacılığı” gibi hizmetinizi one cıkaran anahtar kelimelere yonelmeniz gerekir. Long Tail Aramalarda Nasıl Strateji Kurgulanmalıdır? Long tail keywords yani uzun kuyruklu kelimeler anlamına gelir. Muşterinizin arayacağı uzun kelimeden direkt olarak size ulaşması sağlanmalıdır. “Almanyaya kara taşımacılığı yapan guvenilir lojistik firması” uzun kuyruklu bir anahtar kelimedir. Oncelikli anahtar kelimelerinizin yanı sıra uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizle yuksek rekabet oranından sıyrılabilir hem de uzun kuyruklu kelimeler icinde oncelikli anahtar kelimelere yer vererek anahtar kelimenizin gucune de katkı sağlamış olursunuz. Long tail kelimelerle hem detay aramalarda cıkabilir hem de oncelikli kelimelere katkıda bulunabilirsiniz. SEO Uyumlu Yazı ama Ne Anlatmalı? SEO icin ‘Ozgun icerik’ kavramı her zaman vurgulanır. Ancak bu icerik ne anlatmalı? Lojistik firmasının icerik pazarlamasında izleyeceği yol nasıl olmalı? Biz buna değinelim. Muşterinin hizmet almadan once aklına takılan sorulara cevap olacak icerikler oluşturulmalıdır. Lojistik hizmeti almak isteyen kişi taşımacılık sırasında urunlerinin zarar gormesini istemez. Bu yuzden sizin “Urun Taşımasını Nasıl Yapıyoruz?” başlığı altında urunleri nasıl paketlediğiniz, urun yuklemesini nasıl yaptığınızı kısacası nasıl korunaklı taşıdığınızı anlatarak hizmetinizi anlatan icerikler oluşturulması gereklidir. Hizmet iceriğinin dışında başka bir icerik orneği verecek olursak; Sizi diğer lojistik firmalarından ayıran ozellik nedir? Buna değinebilir. “Taşıma Sırasında Oluşacak Sorunlar Firmamız Kontrolu Altında” başlığında urun taşıması sırasında oluşacak sorunlarda urunleri guvenli olarak taşıdığınızı muşterilerinize duyurabilirsiniz. Backlink Stratejisi Nasıl Belirlenmelidir? İnternet sitenizi hangi alanlarda tanıtacaksınız? Bilinirliğinizi nasıl arttıracaksınız? Uluslararası lojistik firmaları icin belirlenecek olan backlink mecralarının da hizmet verilen ulkeye uygun olarak secilmesi doğru kitleye ulaşmada ilk adımdır. Tum ulkelerin kullandığı ortak sosyal medya hesapları olan Facebook, Twitter, İnstagram vb. hesapların yanı sıra o ulkede yaygın olan sosyal medya platformları da hedeflenmeli ve firma tanıtımları yapılmalıdır. İcerik ve haber sitelerinde hizmetinizi tanıtan yazılar yayınlanmalıdır. Bu calışmalara ek olarak ulkenin ortak pazaryeri siteleri tespit edilerek hesap acılmalıdır. Ulkemizden ornek verecek olursak Armut sitesi uzerinde bircok iş sektorunun yer aldığı sitelerde hesap acılarak hizmet tanıtımları yapılmalıdır. Bu stratejiye Barnacle SEO stratejisi denilmektedir. Tum lojistik firmalarının yer aldığı ortak web sitelerinden sitenize link cıkışı sağlamak hem SEO acısından hem de muşteriye ulaşmanız acısından size katkı sağlayacaktır. SEO Harici Hangi Dijital Pazarlama Calışmaları Yapılabilir? Uluslararası lojistik firmanızı tum dijital mecralardan duyurmak icin farklı alternatif dijital pazarlama kanallarınız bulunmaktadır. Sektorunuze en uygun dijital pazarlama kanalını secmek icin size birkac oneri sunmak isteriz. SEO calışmalarının yanı sıra diğer mecralarda kullanılarak firmanızın sanal dunyadaki kimliğini guclendirmeniz gerektiğini belirtelim. Yeni hizmete başladığınız bir ulke ise ilk olarak online marka yonetimi calışmalarına yonelerek firma bilinirliğinizi arttırmalıdır. Sanal dunyada sektorunuz ile alakalı gelişmeler takip edilmeli ve bu yonde reklam calışmaları yonetilmelidir. İlgili ulkenin arama motoru reklamları verilmelidir. Orneğin; Rusya’dan taşımacılık hizmeti sağlıyorsanız en cok kullanılan Yandex arama motorunda Yandex Reklamları vermelisiniz. Turkiye’den Rusya’ya taşımacılık yapıyorsanız Google Adwords reklamlarını tercih etmelisiniz. Bu ayrımı iyi bir şekilde yaparak vereceğiniz reklamlardan minimum yatırım ile daha fazla geri donuş sağlanabilir. Arama motoru reklamlarının yanı sıra sosyal medya reklamları olan Facebook Reklamları, İnstagram Reklamları ve Twitter Reklamları da dijital pazarlama alanında kullanılmalıdır. Reklam verirken Ulke, Dil, Sektor gibi filtrelemeler yaparak doğru hedef kitleye hitap ettiğinizden emin olmalısınız. Sanal dunyadaki tum dijital pazarlama calışmalarınız icin sektorel duşunerek uygun yontemleri kullanan Stratejik SEO ile iletişime gecerek lojistik firmanızın prestijini arttırabilirsiniz. Kaynak: https://www.stratejikseo.com/uluslar...-stratejileri __________________