Google Analytics Kullanım Rehberi – Gelişmiş Segmentlerin Kullanımı
Webmaster Genel Konular - Sorunlar0 Mesaj
●28 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Webmaster Kütüphanesi
- Webmaster Genel Konular - Sorunlar
- Google Analytics Kullanım Rehberi – Gelişmiş Segmentlerin Kullanımı
-
07-10-2019, 22:46:15Google Analytics’in edinme sekmesinde yer alan verileri nasıl inceleceğimizi bir onceki “Google Analytics Kullanım Rehberi – Edinmeye Genel Bakış” adlı yazımızda sizlerle paylaşmıştık. Bu yazımızda yine Google Analytics’in sitemizi incelememizde biz sunduğu ozelliklerden biri olan “Segmentleri” detaylı bir şekilde inceleyeceğiz. Google Analytics Gelişmiş Segmentler Google Analytics verileri uzerinden ziyaretcilerinizin siteniz uzerinde nasıl vakit gecirdiğini, hangi kanal uzerinden sitenizi ziyaret ettiğini, sitenizde hangi sayfaları gezindiğini ve ne kadar sure kaldığı gibi detaylı tum verilere ulaşım sağlayabilirsiniz. Sitenizi analiz edebilmenizi sağlayan tum bu veriler ozellikle ziyaretci trafiği yoğun olan sitelerde karmaşık bir hal alabilir. Karmaşıklıkları gidermek ve site ziyaretci verilerini daha duzenli bir şekilde inceleyebilmek icin “Google Analytics Segmentler” ozelliğini kullanabilirsiniz. Site ziyaretci verilerinizi filtreleyerek detaylı bir şekilde inceleyebileceğiniz hazır segmentleri kullanabilirsiniz. Hazır olarak bizlere sunulmuş olan segmentler şoyledir; Arama Trafiği, Donuşum Sağlayanlar, Mobil Trafik, Yeni Kullanıcılar, Yonlendirme Trafiği, Organik Trafik, Site Araması Yapanlar ve 20 den fazla hazır segment ile Google Analytics’de ziyaretcilerinizi inceleyebilirsiniz. Orneğin 1 Temmuz ile 30 Temmuz arasındaki site ziyaretcilerinizden Organik Trafik ile gelenleri ve sitenize Arama Yapanları segmentleri ekleyerek rahat bir şekilde gorebilirsiniz. Google Analytics segmentler uzerinden birden fazla segment belirleyebilir ve detaylı raporlamalar cıkarabilirsiniz. Gelişmiş segmentler oluşturarak var olan verilerinizi filtreleyebilir ve ozelleştirebilirsiniz. Potansiyel muşterilerinizi daha iyi bir şekilde anlayarak kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturmak icin gelişmiş segmentler size bir hayli yardımcı olacaktır. Var olan Google Analytics segmentlerinin yanı sıra kendi ozel segmentlerinizi de oluşturabilirsiniz. Segment Ekle kısmından Yeni Segment Ekle butonuna tıklayarak yeni bir segment eklemeye başlayabilirsiniz. Oncelikle segmentinize bir isim vererek diğer işlemlerimize gecebiliriz. Beş Farklı secenek bulunan yeni segment ekle bolumunden Demografi, Teknoloji, Davranış, İlk Oturum Tarihi ve Trafik Kaynakları olarak detaylı bir inceleme sağlayabilirsiniz. Şimdi bu segmentler ne demek birlikte inceleyelim; Demografi: Yaş, cinsiyet, dil ve ilgi alanı kategorisi gibi demografik değerler goz onune alınarak ziyaretcilerinizi filtreleyebilirsiniz. Teknoloji: Sitenizi ziyaret eden insanların hangi teknolojiyi kullanarak sitenizde gezindiğini oğrenebilirsiniz. Ziyaretcilerinizi işletim sistemine, tarayıcısına, mobil cihazına vb. kullandığı teknolojiye gore ayırmak isterseniz kendinize ozel segment oluşturabilirsiniz. Bu ozellik size nasıl bir yarar sağlayacak diye soracak olursanız; Eğer mobil cihazlardan giren kullanıcı sayınızın oranı yuksek ise tasarım ve yazılım geliştirmelerinizi bu doğrultuda gercekleştirebilirsiniz. Davranış: Kullanıcılarınızın sitenizdeki ziyaret sayılarını, oturum surelerini, işlem sayıları gibi değerleri inceleyebilirsiniz. Kullanıcıların sitenizde nasıl bir gezinme gercekleştirdiğini gorerek sitenizdeki eksikleri daha hızlı bir şekilde tespit edebilirsiniz. Orneğin sitenizde 1 defa oturum acan, son oturumu uzerinden 1 gun gecen, sitenizde yaptığı işlemlerin sayısı 10 olan ve 1 dk boyunca sitede kalan kişileri belirlemek icin davranış sekmesini kullanabilirsiniz. Ziyaretcilerin site gezinmesi hakkında detaylı bilgiler sunan Google Analytics gelişmiş segmentler icerisinde yer alan bu ozellik cok işimize yaramaktadır. İlk Oturum Tarihi: Sizin belirlediğiniz tarih aralığında sitenize ilk defa giriş yapan kullanıcı sayısını goruntuleyebilirsiniz. Mesela 1 Ağustos ile 15 Ağustos tarihleri aralığında sitenize ilk defa giriş yapan kullanıcı sayısını oğrenebilirsiniz. Trafik Kaynakları: Bu sekmede oluşturacağınız filtrelemeleri Oturum ve kullanıcı bazlı olarak ayırabilirsiniz. Ziyaretcilerinizi Kampanya, Aracı, Kaynak ve Anahtar Kelime olarak ayırabilir ve size nasıl ulaştıklarını inceleyebilirsiniz. SEO hizmeti veren bir siteniz olsun. SEO adlı kampanyanıza organik aramalarda SEO hizmeti anahtar kelimesinden ve Google uzerinden gelen ziyaretcileri goruntuleyebilirsiniz. Bu secenekleri işaretlerken metin kutularında size oneriler sunulmaktadır. Secmiş olduklarınız da sağ kısımda size anlık olarak gosterilmektedir. Web sitelerinizi daha detaylı bir şekilde analiz etmenizi sağlayacak Google Analytics Segmentleri hakkında sormak istediklerinizi sitemizde yer alan SEO Uzmanına Sor sayfasından sorabilir ya da konuyla alakalı yorumlarınızı aşağıda ki yorum kısmından bizimle paylaşabilirsiniz. Kaynak: https://www.stratejikseo.com/google-analytics-kullanim-rehberi-gelismis-segmentlerin-kullanimi/ __________________