Cinsel Hayat
Adet Durumunda Kadının Helal Olan Bolumleri
Adet ve lohusa olan kadının gobeği ile diz kapağı rasından arada bir perde veya elbise olmadan faydalanmak haramdır.
Abdullab bin Sa'd, Allah Resulune soruyor:
-Adet iken hanımımdan bana helal olan nedir?
Resulullah:
-Eteğin ustu sana helaldır.
Resulullah'ın hanımlarından Hz.Meymune validemiz anlatıyor:
"Resullullah (a.s.) ben hayızlı iken benimle yatardı. Onunla benim aramda bir elbise bulunurdu."
Yine Hz.Meymune anlatıyor:
"Allah Resulu (a.s.) hanımları hayız halindee iken elbise uzerinde onlarla sevişirdi."
Allah Resulu bunu kendi cinsel tatmini icin yapmazdı. Cunku bir ihtiyacını o anda hayızlı olmayan hanımı ile giderebilirdi. O halde bunun başka onmeli sebebi olmalı. Allah Resulu bunu yaparak, bu husustaki batıl inancları yıkmış ve bunun caiz olduğunu gostermiştir. Cunku Hristiyan ve Yahudiler boyle yapmıyorlardı. Hayızlı iken beden ve ruh acısından rahatsızlık duyan kadını, yalnızlığından ve bu ruh halinden kurtarmak. İmam-ı azm ile Ebu Yusuf'a gore peştamalin altından gobekle diz kapağı arasından cıplak bir şekilde faydalanmak haramdır. Ancak İmam Muhammed, "kan gelen yerden sakınılması şartı ile her taraftan faydalanılması helaldir" demiştir. İmamı-ı Şafi'de bu goruştedir. Bu durumda kan gelen yerin ortulu olması, acık olmaması lazım. Bunu yapan kimselerin de keendilerinden emin olması gerekir.
Kaynak:
1) Buyuk Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan
Adetli veye lohusa kadınla cinsel ilişkinin kefare
Allah Resulu buyuruyor:
"Karısıyla hayız halinde, adetin ilk gunlerinde ilişkide bulunursa bir dinar, son gunlerinde bulunursa yarım dinar sadaka verir."
Fıkıh kitaplarında, "Eğer kan kırmızı veya siyah ise bir dinar, sarı ise yarım dinar sadaka vermesi mustehap olur" denilmektedir.
Eğer bir musluman adet halindeki hanımıyla ilişkide bulunmuşsa once tevbe etmesi gerekir. Sonra da yukarı da belirtildiği uzere fakirlere sadaka vermesi gerekir. Bu sadkayı her iki taraf da verir. Kaynak:
Buyuk Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN
Arefeyi bayrama bağlayan gece cinsi munasebet olur
Bunda bir gunah yoktur. Fakat o geceyi ibadetle gecirmek daha guzeldir.
Cinsel Gorevden Kacınma
Kadının cinselliğinden yararlanmak kocanın hakkı olduğu gibi, erkeğin cinselliğinden yararlanmak da kadının hakkıdır.
Cenab-ı Hak buyuruyor:
"Erkeklerin kadınlar uzerinde hakları olduğu gibi, kadınların da erkekler uzerinde hakları varsır. Erkeklerin kadınlar uzerinde hakları bir derece daha fazladır." (Bakara Suresi : 228)
Bu ayette bahsedilen bir derece, cinsellik konusunda değildir. Cinsellik konusunda erkek-kadın eşittir. Erkeğin bir derece daha haklı olduğu konu onun kadını gozetmesi, malını koruması, onu idare etmesi, ailenin yukunu cekmesi acısındandır.
Allah Resulu buyuruyor:
"Kadın kocasının izni olmadan (farz oruc dışında) oruc tutar da orucu sebebiyle kocasının arzularını karşılamaktan kacınırsa Allah ona uc haram işin gunahını yukler."
"Kişi cinsel ilişkide karısını cağırdığı zaman karısı ocak başında yemek pişiriyorsa da kocasının davet cevap versin."
"Kişi karısını yatağa cağırdığı zaman (bir ozru olmadan) kadın gelmekten kacınır, kocası da bu sebeple ona kırgın olarak gecelerse, melekler sabaha kadar o kadına lanet ederler."
"Size cennetlik kadınları tanıtayım mı? Onlar bir hata ettikleri veya kocaları tarafından bir haksızlığz uğratıldıkları zaman kocalarına karşı: "Seni hoşnud etmedikce uyumayacağım diyebilen kocalarına duşkun kadınlardır."
Aynı şekilde kocanın cinselliğinden yararlanmakda kadını hakkıdır. Bu hakkını almasına yardımcı olmak da kocasının gorevidir. Kocanın bu gorevini yapmaması, onu suclu ve gunahkar yapar. (Tefsir-i Kurtubi 3/124) Hatta koca cinsel gorevini yapamadığı zaman kadın mahkemeye başvurup boşanabilinir. bu hak erkeğee de verilmiştir.
Cinsel İlişkiden Once Besmele Cekmek
Cinsel ilişkiden once besmele cekmek mustehaptır. Sonra şu duayı okur:
Bismillhi, allahumme cennibna-ş şeytane ma-rezektena"
Bu mustehap ve cinsel ilişkinin edeplerindendir.
Cinsel İlişkide Eşlerin Başkalarını Hayal Etmeleri
Eşler cinsel ilişkide bulunurken erkek hanımını tanıdığı guzel bir kadın diye hayal etmesi, kadının da kocasını başka bir erkek diye hayal ederek sevişmesi, cinsel ilişkide bulunması haramdır.
İbn-i Abidin bu, suyu şarap olarak duşunup şarap niyetiyle icmeye benzer. O, haram olduğu gibi bu şekilde cinsel ilişkide haramdır. (İbn-i Abidin:6/372))
Bu tur davranışları ailelerin yıkılmasına sebep olacağı icin İslam yasaklamıştır.
El İle doyum
Masturbasyon, el ile tatmin denen bu olay,kişinin cinsel organı ile oynamak suretiyle doyuma gitmesidir. Bu adet genellikle 13-15 yaşlarındaki erkek ve kızlarda gorulur. Değişik sebeplerle bu yaşın uzerindekilerde daha az gorulduğu ileri surulmektedir.
Cinsel organın el veye ne olursa olsun, herhangi bir cisme surtunmesi veya goğuslerinde yahut goğus uclarında ve diğer cinsel bolgelerde sıkıştırma ve benzeri baskılarla yapılan bir uygulamadır. Maksat orgazm olmaktır.
Pekcok İslam alimi evlilik dışı her turlu cinsel doyumu haram saymışlardır. Delil olarak da şu ayeti gostermişlerdir.
"Ve onlar ki, iffetlerini korurlar; Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (cÂriyeleri) haric. (Bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değillerdir. Şu halde, kim bunun otesine gitmek isterse, işte bunlar, haddi aşan kimselerdir." (Muminun Suresi : 5-7)
Allah Resulu şoyle buyurur:
"Cinsel organıyla oynayan bir millete Allah azab etmiştir."
"Elini nikahlayan mel'undur"
Bazı bilginler ve doktorlar bu gibi doyum yolunun pekcok hastalıklara sağlık noktasından sebep olduğunu soylemektedirler. Bedensel ve akli dengesizlik, goz zafiyeti, omuzlar arasında bukulme, kilo duşmesi, cinsel acizlik, buyumenin durması ve benzeri rahatsızlıklar olarakda ornekler verilmektedir.
Bu kotu yola sapıklar cinsel serbesti tanıyanlar, seviciler, aşırı cinsel istekliler, kucuk olsun, buyuk olsun, erkek olsun, kadın olsun, tek olarak bulunsun, toplu halde bulunsunlar, gizli olsun, acıkta olsunlar, hepside bu yola başvuruyorlar. Bu acıdan bakıldığında bunun sıradan bir hastalık olmadığı gorulur.
Masturbasyon'un İslami hukmu konusunda mezhepler arasında bazı farklılıklar vardır. Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebine gore masturbasyon haramdır. Hanbeli mezhebine gore ise, zina korkusu olduğu zaman mubah olur, değilse haramdır.
Gerdek Gecesi
Evlenmiş karı ve kocanın ilk defa bir araya geldikleri gece. Bu buluşmanın ozelliği, kadın ve erkek icin daha once bilinmesi mumkun olmayan maddi ve manevi mahremiyetin ortadan kalkmasıdır. cunku o geceden once, ayrı dunyalarda yaşayan iki insan, birbirlerine yaklaşarak, aynı hayatı paylaşma durumuna gelmişlerdir. Bunun da otesinde, aile olarak belirli hak ve gorevleri "fiilen yaşama" olayını başlatmışlardır.
Gerdek gecesini, sadece cinsi yonden iki farklı cinsin birbirlerini tanıması olarak gormemesi gerekir. bu beraberlik aynı zamanda, manevi ve hissi bir butunleşmeninde başlangıcı olmaktadır. Olgunluk seviyesine gelen iki gencin, onmdan sonraki hayatlarıbelirli bir olcu ve plan dahilinde surecektir. Bu bakımdan gerdek gecesi; son derece ciddi ve ağır sorumluluklarla dolu bir hayatın başlangıc anıdır. Tek kelime ile bir planlama kararının verileceği zamandır. İki cift paylaşacakları hayatta birbirleri icin duşunduklerini acıkca anlatacak ve karşılıklı olarak yekdiğerinden beklediği tavır ve davranıştan konuşacaklardır.
Gerdek, İslami bir olaydır. Cunku gerdek olayında gozumuze carpan olağanustu durum, kadın ve erkeğin meşru olculer icersinde bir araya gelmesi ve evlilik gibi buyuk bir hadisenin duşunulup, tartışılarak gercekleştirilmesidir.
Gerdek olayında, birbirlerini uzaktan tanıyan iki ciftin yakın bir temas ile ve ciddi bir ortamda karşısındakini olculu bir şekilde değerlendirmesi sozkonusudur. Cunku evlilik ile yeni bir hayata başlangıcta, karşıdaki insan butun ozellikleri ile tanınmak durumundadır. İslami mahremiyetin olmadığı durumlarda ve gunumuz gibi kadın-erkeğin birbiriyle olcusuz ve ve gayri ciddi bir araya gelmesi hali, gerdek olayına gerek duyurmamaktadır. Cunku olayda ne bir mahremiyet, ne de geleceğe donuk ciddi bir hesap bulunmaktadır. Taraflar; ya kendilerini bekleyecek akibetlerden habersizdirler veya biraraya gelişlerinde sadece "cinsel tatmin" ağır basmaktadır.
Dolayısıyle bazan bu tur gayri meşru ilişkilerde "evlilik" gibi bir muesseseye bile ihtiyac duymayan insanlar gorulmektedir. Tabi ki bu tur ilişkilerin sonu, buyuk acılar ve felaketlerle bitmektedir.
İslam'daki evlilik, cinsi duyguların dini bir program cercevesinde ve beşeri aşkın en temiz ozellikleri ile bicim kazanmasıdır. Elbette ki bu temiz ve saf beraberlik, gerdek gecesi gibi başkalarının malumu olmayan ruhi ve bedeni birlikteliğe ihtiyac duyacaktır.
Prof.Dr. Sami Şener
İ.T.U. İşletme Sosyolojisi Kaynak:
1) Şamil İslam Ansiklopedisi, Gerdek Gecesi, 3.cilt
Goz Zinası
Allah TeÂl şoyle buyuruyor:
"(Ey Resûlum), Mumin erkeklere soyle, gozlerini haramdan beri alsınlar ve ırzlarını zinadan korusunlar. Bu kendileri icin daha temizdir. Muhakkak ki Allah, onların butun yaptıklarından haberdardır. Mu'min kadınlara da soyle, gozlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, ziynetlerini (suslerinin takılı olduğu boğaz, gerdan, baş, kol, bacak ve kol gibi yerlerini) gostermesinler. Ancak bunlardan gorulmesi zaruri olan (yuz, el ve ayaklar) mustesnadır. Baş ortulerini yakalarının ustune koysunlar..."
(Nur Suresi : 31)
Yukarıdaki ayetler erkek olsun kadın olsun butun muslumanlara zinanın haram kılındığını bildirmektedir. Ayrıca, yine hem erkek hem kadınlara, kendilerini zinaya goturecek davranışlardan sakınmaları emredilmektedir. Yine bu ayetlerden insanı zinaya surukleyen en onmeli şeyin şehvetle namahreme bakmak olduğu oğrenilmektedir. Bu nedenle Allah TeÂla, erkek kadın butun muminlere gozlerini haramdan sakınmalarını, yani namahreme bakmamalarını emir ve tavsiye buyurmuştur.
Bakış zinanın başlangıcıdır. Bunun icin gozu korumak muhimdir, "Bakıştan ne olur" diyerek bu konuda aldırmazlık gosterenler sonunda buyuk felaketlerle karşılaşırlar. Kasdi olmayan ilk bakıştan, kişi sorumlu tutulmamıştır. Fakat tekrar tekrar bakmak yasaklanmıştır.
Bu konuda Hz.Peygamber şoyle buyurmaktadır: "Birinci bakış, sana ama ikincisi aleyhinedir."
Yabancı erkek ve kadınların birbirine goz kırpmaları, kadının gozlerini suzmesi, gozlerin zinasıdır.
Şurası unutulmamalıdır ki; şehvetle bakışın "zina" olarak ifadesi hakiki manada cinsi temasla meydana gelen zina olmayıp, belki zinaya goturen en onemli sebeplerden biri olduğunun anlatılması sebebine bağlıdır. Bunun icin "goz ve dil zinası" olarak bildirilen durumların "hakiki zina" ile bir tutulması mumkun değildir.
Bir goz ki, anın olmaya ibret nazarında
Ol sahibinin duşmanıdır baş uzerinde
Kaynak:
1) Şamil İslam Ansiklopedisi
2) İslam da Kadın ve Aile, Mehmet emre
Kadına Arka Organdan Yaklaşmak
Kadına arka organdan temas ne şekilde olursa olsun kesinlikle haramdır.
Cenab-ı Hak buyuruyor:
"Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah'ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şunu iyi bilin ki, Allah tevbe edenleri de sever, temizlenenleri de sever. Kadınlarınız sizin icin bir tarladır. Tarlanıza nasıl dilerseniz oyle varın. Kendiniz icin onceden (uygun davranışlarla) hazırlık yapın. Allah'tan korkun, biliniz ki siz O'na kavuşacaksınız. (YÂ Muhammed!) muminleri mujdele!" (Bakara Suresi : 222- 223)
.
Cinsel ilişki cocuğun cıktığı yerden olmak şartıyla ister kadının yuzu donuk olsun size, isterse arkası, Cenab-ı Hak (C.C.) helal olan yere ekin tarlası diyor. Yani cocuk yetişen doğum olan yer. bunun dışında herhangi bir yerden varmak haramdır.
Allah Resulu buyuruyor:
"Kadınlara arkadan varmayınız."
"Kadınlara arkadan yaklaşana lanet edilmiştir."
"Allah'ın size emrettiği yerden kadınlara yanaşın."
Erkeğin cinsel organının sunnet kısmı kadının arka organına sokulmasıyla bu haram işlenmiş olur.
Kaynak:
1) Buyuk Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan
Kur'an Bulunan Odada Cinsel İlişkide Bulunmak
Kur'an bulunan odada cinsel ilişkide bulunmanın bir sakıncası yoktur. Ancak Kur'an-ı Kerim'e saygı gostermek icin onu ortmek icap eder. Kaynak:
Buyuk Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN
Zina
Zina, mecnun olmayan, kucuk yaşta bulunmayan, buluğ cağına ulaşmış mukellef bir kimsenin, nikah ilişiği olmaksızın bir kadının on tarafından cinsi munasebette bulunması olup insan aklının, ahlak ve hukuk duzenlerinin, diğer semavi dinlerin yanlış, ayıp ve kotu gorduğu bir fiil olup İslam dininde de kesin olarak yasaklanmış, işlenmesi buyuk gunahlar arasında sayılmıştır.
Cenab-ı Hak buyuruyor:
"Zinaya yaklaşmayın. Zira o, bir hayÂsızlıktır ve cok kotu bir yoldur." (İsra Suresi : 32)
Allah Resulu buyuruyor:
"Bir kişi zina ettiği zaman ondan iman cıkar, sanki bir golge gibi başının ustunde durur. Zinadan ayrıldığı zaman ona geri doner."
"Zina uzerinde devamlı israr eden kimse, puta tapan kişi gibidir."
"Muhakkak ki yedi kat gokler ve yedi kat yerler zina eden yaşlıya lanet ederler. Şuphesiz zina edenlerin avret yerlerinin cirkin kokusu, cehennem halkını bile rahatsız eder."
Zina, nesebin karışmasına, ailenin dağılmasına, hısımlık, komşuluk, arkadaşlık gibi bağların cozulup toplumun manevi ve ahlaki değerlerinin temelden sarsılmasına yol acan ve insani bedeni zevklerinin esiri yapıp aşağılayan cirkin bir davranıştır. Kur'an'da zina eden erkek ve kadına bedeni ceza da uygulanması emredilmiştir. (Nur Suresi)
Zinada had cezasının uygulanması icin, erkeğin cinsel organının en az sunnet yerinin kadının cinsel organına girmiş olması gerekir. Bundan daha azına mesela; opmek, sarılmak veya uyluk arasına surtunmek v.b. hareketler haram olmakla birlikte had cezasını gerektirmez. Kucuk cocuk ve akıl hastası yukumlu olmadığı icin bunların fiilde kendileri bakımından haddi gerektirmez.
Zinaya zorlanan kadına had cezası gerekmediği konusunda İslam bilginlerinin goruş birliği vardır.
Zina cezasının uygulanabilmesi icin: Zina edenin erginlik cağına ulaşması gerekir. Akıllı olması gerekir Zinanın istekle yapılması gerekir. Zinanın insanla yapılması gerekir. Zina edilen kadının ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta, ergin olması gerekir. Zinanın bir şupheye dayalı olmaması gerekir. Zinanın darul islam'da olması gerekir Kadının diri olması. Olu olan kadınla cinsel temasta had gerekmez. Cinsel temasın onden olması ve sunnet yerinin girmiş olması. Arkadan ilişki, yani livata icin yalnız azar gerektirir. Zina, şahitlerle sabit olduğu gibi, ikrarlada sabit olur. Bir erkeğin veya bir kadının zina etmiş olduğuna, dort erkeğin, hakim huzurunda bir oturuşta şahitlik etmesi gerekir. Şahit olmama durumunda, akıl ve baliğ olan bir kimsenin bizzat zina ettiğini ayrı ayrı dort oturumda dort defa ikrar etmesi ilede sabit olur. Cezası kesildikten sonra, hatta ceza tatbiki esnasında kabul ettiği zinadan vazgecerse, ceza tatbik edilmez salınır.
Evli veya bekar olmasına gore farklı cezalar uygulanır. Cezanın yerine getirilmesi bakımından kadın ve erkek arasında bir fark yoktur.
Kaynak:
1) İlmihal İslam ve Toplum, TDV
2) İslam İlmihali, Ali Fikri Yavuz (İstanbul Eski Muftusu)
2) Şamil İslam Ansiklopedisi
2) Buyuk Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan
__________________
İslam insanı ve A' dan Z'ye Cinsel Yaşamı
Dini Bilgiler0 Mesaj
●31 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Eğitim Forumları
- İslami Bilgiler
- Dini Bilgiler
- İslam insanı ve A' dan Z'ye Cinsel Yaşamı