Basketbol takımlarının gelir - gider farkları, basketbol organizasyonlarının sağladığı maddi imkanların farklılıkları son donemde sıklıkla gundeme gelmekte. İşte basketbol kuluplerinin kupalardan elde ettiği kazanclar Buyuk kuluplerin basketbol şubelerine yaptığı yatırımlar, basketbol kuluplerinin kadro yapılanmaları değerlendirilirken Avrupa kupalarında başarı ihtimali ekstra onem taşımakta. Avrupa'nın başlıca organizasyonları EuroLeague, EuroCup ve Basketbol Şampiyonlar Ligi'nde kuluplere sağlanan gelirler farklılık gostermekte. İşte başlıca kupalardaki gelir durumları: 7DAYS EuroCup EuroLeague Basketbol'un ikinci kupası konumundaki 7DAYS EuroCup'ın organizasyonda paylaşılan toplam maddi hacmi 4 milyon Euro. Sadece kuluplere odenen para anlamına gelmese de bu miktar bir kulup icin 166 bin Euro'ya tekabul etmekte ki bu EuroLeague'in ardından Avrupa'daki en yuksek ortalama gelir anlamına geliyor. EuroCup'ın 4 milyon Euro'luk maddi kaynağının 1 milyon Euro'su idari işler, hakem masrafları icin kullanılırken geri kalan 3 milyon Euro'nun 2 milyonluk kısmı başarı durumuna gore kuluplere, 1 milyonluk kısmı da pazarlama havuzuna aktarılıyor. Kuluplere yonelik ayrılan 3 milyon Euro'luk kısmın takım başına 125 bin Euro'luk ortalama payı da yine EuroLeague'in ardından Avrupa'daki en yuksek ortalamaya tekabul ediyor. EuroCup'ta takımlar normal sezon icin 20 bin Euro, Top 16 neticesinde 30 bin Euro, ceyrek finaller etabı icin 40 bin Euro, yarı finaller etabı icin 60 bin Euro gelir elde etme şansını yakalıyorlar. Onceki aşamalarda kazandıklarıyla turnuvayı şampiyon tamamlayan ekip toplamda 450 bin Euro'luk bir kazanc sağlarken ikinci olan takım 275 bin Euro gelir elde ediyor. FIBA Basketbol Şampiyonlar Ligi FIBA'nın oncelik bakımından ilk kupası konumundaki Basketbol Şampiyonlar Ligi, toplamda paylaşım icin 5.2 milyon Euro'luk bir maddi hacme sahip. Takım sayısının fazlalığı nedeniyle toplam hacmin kulup başına ortalaması Basketbol Şampiyonlar Ligi'nde 160 bin Euro... Basketbol Şampiyonlar Ligi toplam maddi hacminin 1.7 milyon Euro'luk kısmını idari, hakem masrafları ve pazarlama giderlerine ayırırken 3.5 milyonluk kısım direkt olarak dağıtım icin ayrılıyor. Fakat yine kulup ortalamasına vurulduğunda 106 bin Euro ile EuroCup'ın altında bir gelir ortalaması dikkat cekiyor. Basketbol Şampiyonlar Ligi'nde takımlar normal sezon icin 50 bin, son 16 turu icin 70 bin, ceyrek finaller icin 100 bin Euro organizasyondan gelir sağlıyorlar. FIBA'nın Şampiyonlar Ligi organizasyonunda Final Four'a kalan takımlardan dorduncu olan 140 bin, ucuncu olan 200 bin, ikinci olan 400 bin Euro kazanc sağlarken birinci olan sezon toplamında sadece şampiyonluk icin olan 1 milyon Euro'nun sahibi oluyor. Turkish Airlines EuroLeague FIBA'nın Basketbol Şampiyonlar Ligi organizasyonu ile EuroLeague'e birinci kupa anlamında rakip olma cabası neticesinde iki organizasyonun odemelerinin aynı seviyede olduğu soylentileri ortaya cıkmış durumda. Fakat durum biraz farklı. FIBA Şampiyonlar Ligi'nde şampiyonluğa ulaşan takım sezon icindeki aşama gelirlerini değil toplam sadece 1 milyon Euro'luk şampiyonluk gelirini elde ederken EuroLeague'de şampiyon olana sezon ici başarı gelirlerine ek olarak 1 milyon Euro odenmekte. Yıl boyu elde edilen başarı ve pazarlama gelirlerinin uzerine 1 milyon Euro şampiyonluk kazancını elde eden takım EuroLeague'de toplam 4 milyon Euro'luk başarı geliri elde etmiş oluyor. Bu da EuroCup ve Basketbol Şampiyonlar Ligi'nde şampiyon olan takımların toplamından fazla bir miktara tekabul ediyor. EuroCup ve Basketbol Şampiyonlar Ligi'ne gore cok daha fazla buyuk bir maddi havuza sahip EuroLeague'de 16 takım toplam 30 milyon Euro'nun uzerinde bir miktarı başarı durumlarına gore paylaşma şansını elde ediyorlar. Gazeteler __________________