Bursaspor İletişim, Medya ve Pazarlama Direktoru Osman Akın, Bursaspor TV’de gundeme ilişkin konular hakkında onemli acıklamalarda bulundu. Erkan Korustan Başkanlığındaki yeni Yonetim Kurulu’nun gorevi devralmasının uzerinden yaklaşık 60 gun gibi kısa bir sure gectiğini ve bu sure icerisinde yapmış oldukları reklam ve sponsorluk anlaşmalarında gectiğimiz sezonlardaki rakamlara ulaşıldığının altını cizen Akın, "Cok yoğun bir surec geciriyoruz. Bu donemde yapılması gereken en onemli işte kulube gelir sağlayacak calışmaları yurutmekti. İlk once yapmamız gereken maclarımızı oynadığımız Ataturk Stadyumu’nun reklam alanlarının pazarlanmasıydı. Boyle buyuk bir kulubun marka pazarlaması icin on hazırlık yapabilecek cok uzun bir suremiz maalesef ki yoktu. Yinede stadyumumuzun onemli bir kısmını pazarlamayı başardık. Cok değerli sponsorlarımız kulubumuze destek sağladılar. Bursaspor’a destek veren kişi ve kurumlara bir kez daha buradan teşekkur etmek istiyorum. Reklam almak icin cok sınırlı sayıda mecramız kalmış durumda" dedi. BURSASPOR COK DEĞERLİ BİR MARKA Ozellikle taraftarlardan forma goğus reklamı konusunda cok soru aldığını belirten Akın, bu konu ile ilgili olarak ise şunları soyledi: "Taraftarımızın onem verdiği konulardan bir tanesi de formamızın onunde yer alan goğus reklamı. Bu konuda ozellikle sosyal medyadan cok soru alıyorum. Hepimizin bildiği gibi forma on, kol, sırt ve şort olmak uzere 4 mecra var. Biz 3 mecramızı tamamen farklı şirketlere pazarlayabilen tek kulubuz. Şimdi forma onune sıra geldi. Forma goğus reklamı icin kulup olarak belirli kriterlerimiz var. Oncelikle marka seciyoruz. İkincisi kafamızda bir fiyat segmenti var. Formamızın onunu duşunduğumuz fiyatın altında vermek istemiyoruz. Gunu kurtarmak icin calışma yapmamamız lazım. Boyle yaparsak sırt, kol ve şortun mecra değerlerini de duşururuz. Mutlaka sezon icerisinde goğus reklamı ile ilgi calışmamızı tamamlayacağız. Taraftarlarımızın bu konuda sabırlı olması lazım. Bursaspor’un cıkarlarını gozetmek zorundayız. Bursaspor’un dunyada marka değeri var. Gunun sonunda goğsumuzde iyi bir reklam olacak ve iyi bir parayı da kasamıza koyacağız." TİMSAH ARENA’NIN PAZARLAMA CALIŞMALARI BAŞLADI İletişim, Medya ve Pazarlama Direktoru Osman Akın, inşaatı devam eden Timsah Arena Stadyumu’nun pazarlama calışmalarına başladıklarını da belirtti. Akın bu konu ile ilgili olarak, "Yakın bir sure icerisinde yeni stadyumumuza gececeğiz. Bursa Buyukşehir Belediyesi ile ortak bir calışma yurutuyoruz. Stadyumumuzda pazarlanacak onemli reklam alanları ve localar var. Bu konuda Bursa Buyukşehir Belediye Başkanımız ve Başkanımız Erkan Korustan gerekli mutabakatları sağladılar. Yakında loca calışmalarına başlayacağız. İsim hakkı ile de calışmalarımız başlamış durumda. Buyuk bir gelir beklentimiz var. Yeni stadyum Bursaspor’u cok farklı kategoriye taşıyacaktır. Yeni stadyumun Bursaspor tarihinde bir donum noktası olacağını soyleyebiliriz" şeklinde konuştu. SPORTİF A.Ş. TAMAMEN KULUBUN BUNYESİNDE Bursastore markasını bunyesinde bulunduran Sportif A.Ş.’nin 19 Ağustos 2013 tarihi itibariyle tamamen Bursaspor Kulubu bunyesine alındığını belirten Osman Akın, lisanslı urunlerin satıldığı Bursastore hakkında şunları soyledi: "Sportif A.Ş. kulubumuzun bunyesinin dışında ayrı bir yapılanma ile 2010 yılında kurulmuş. Ticari kanuna gore buranın yoneticileri 5 farklı kişiden oluşuyordu. Biz bu donem cok doğru bir iş yaptık. Yeni ticaret yasasından da faydalanarak Sportif AŞ’nin sahibini Bursaspor Kulubu yaptık. Boylelikle hisse devri ortadan kaldırılmış oldu. Yonetim Kurulu tarafından Sportif A.Ş. yonetimi icin 3 tane isim atandı. Yoneticilerimiz Ali Ay, Yusuf Arslan ve ben yonetim kurulu olarak Sportif A.Ş.’nin ticari faaliyetlerini surduruyoruz. Boylelikle yapısal anlamda onemli bir değişimi yapmış olduk. ’Peki bu işlem ne zaman bitti?’ diye sorarsanız biz bunu 19 Ağustos 2013 tarihinde bitirdik. Bizim Sportif A.Ş.’de yapabildiğimiz tum calışmalar cokta uzun bir sureye dayanmıyor. 19 Ağustos 2013 tarihine kadar eski yoneticilerimiz duyarlı davrandılar ve gerekli imzaları atarak işleyişin yurumesine katkıda bulundular. Yasal prosedurleri tamamladıktan sonra ilk iş olarak bağımsız bir firmaya mağazalarımızda bulunan urunlerimizi saydırmak oldu. Normal hayatta bir işadamı herhangi bir şirketi devraldığı zaman nasıl satın aldığı şirket hakkında bilgi sahip olmak istiyorsa doğal olarak bizde Bursastore’un durumunu gormek adına bu calışmayı yaptık. Profesyonel bir firmaya stoklarımızı kontrol saydırdık." 72 BİN LİRALIK URUNUN STOKTA OLMADIĞINI GORDUK "72 bin lira tutarında urunun stoklarda olmadığını gorduk" diyen Akın sozlerini şoyle surdurdu: "Aslında burada abartılacak bir durum yok. Biz bu firenin vergisini, beyannamesini tam olarak verip mali acıdan yasal olarak yapmamız gerekenleri yapacağız. Ondan sonra gercek stokumuza ulaşacağız. Aynı şeyleri demirbaşlarımızda da yapacağız. Hatta şunu soyleyelim bırakırken de aynı şekilde bırakmayı hedefliyoruz. Bu kaybın nedeni nedir? Bu işte suistimal mi var? Gibi sorular herkesin aklına gelebilir. Buradaki kayıp 2010 yılından gunumuze gelen bir durum. 2013 yılının Ağustos ayına kadar ne kadar ciro yapmışız diye bakarsak eğer 10 Milyon Liralık ciro yapmışız. Bu ciroya gore firemiz onbinde 7 gibi bir orana tekabul ediyor. Bu kaybı perakende satış yapan firmalar normal gorurler. Bu fire 2010 yılından bugune kadar iyi bir sayım yapılmadığından olabilir. Biz bu olayı eski yoneticilerimiz veya personelimizden kaynaklanan bir suistimal olarak gormuyoruz. Bu kaybı onlemek icin gerekli guvenlik onlemleri alıyoruz. Burada Bursaspor’un parası calınmış, kaybolmuş duşuncesinde olmamamız lazım. Eksiği de beyan edip, envanterimizi doğru hale getireceğiz. Belirli aralıklarda saymaya devam edeceğiz. İnşallah Bursastore’un diğer kuluplerin storelarının onune gecirmek icin calışmalarımız devam ediyor." E-TİCARET UZERİNDE CALIŞIYORUZ Taraftarların cok daha kolay şekilde alışveriş yapabilmesi icin girişimlerinin olduğunu belirten Akın, "Oncelikle Bursastore’un Bursa’da bulunan tum alışveriş merkezinde bir tane mağazasının olması gerektiğini duşunuyorum. Bu konuda girişimlerimiz olacak. Kent Meydanı Yonetimi ile goruşmelerimiz oldu. Orada bulunan mağazamızı buyutmek istiyoruz. Yeni Stadyumumuzda da cok buyuk bir mağazamız olacak. Benim gonlum Bursa’nın dışına taşan bir Bursastore olması. Şu anda e-ticaret uzerine de calışıyoruz. Yurt dışında bulunan taraftarlarımızın en buyuk şikayetlerinden birisi yuksek kargo ucretiydi. Yurt dışından sipraiş edilen bir formanın kargo ucreti 155-170 Lira arasındaydı. Bu konuda gerekli anlaşmaları yaptık. Şuanda Bursastore’un internet sitesinden alınan bir urunu yaklaşık 35 Lira ucretle yurt dışına gonderebiliyoruz" dedi. BURSASPOR MEDYASI OLARAK COK GUCLUYUZ Bursaspor’un medya organları hakkında konuşan Osman Akın, "Kulubumuzun, internet siteleri, televizyonu, dergisi, mac gunu cıkartılan yayını ve sosyal medya mecraları bulunmakta. Bircok kulupte olmayan medya birimlerine sahibiz. Bursaspor TV bizim gozbebeğimiz. Hem işlevsel hem de stratejik acıdan buyuk bir onemi var. Yeni yayın doneminde 24 adet program, prime-time zamanında canlı yayınlar, 16’da 16 adlı yarışma programımız ile guzel tepkiler almaya başladık. Akademi liglerini canlı yayınlıyoruz. Cok doğru yolda ilerliyoruz. Bazı konularda sorularda alıyoruz. Neden sadece Digiturk Platformu’nda yer aldığımız en sık sorulan sorular arasında geliyor. Televizyon işi pahalı bir olay. Her platformda olmak kolay işler değil. Hepsi maliyet işi. Dolayısıyla kulubumuzun bu maliyetleri kaldırabilmesi icin reklam gelirlerini arttırmamız gerekiyor. Gelecekte elbette biz de tum taraftarlarımıza her platformdan ulaşabilmeyi isteriz. Web uzerinden yayınımız var. Mobil uygularımız ile de taraftarlarımız Bursaspor TV’ye anında dunyanın her yerinden ulaşabilme imkanına sahipler" dedi. İLETİŞİM POLİTİKAMIZ NET Yonetim Kurulu’nun kurumsal iletişim politikasına da değinen Akın, "Kamuoyundan zaman zaman sorular geliyor. ’Neden Başkan basına cıkıp konuşmuyor?.’ Yonetim Kurulu adına basın sozcusu konumunda olan kişi benim ama ilk defa basında yer alıyorum. Bizim yonetim kurulumuzda ilk toplantımızda aldığımız bir karar var. Hicbir yonetici Bursaspor markasının onunde yer almayacak. Kişilerin konuştuğu, bilgi kirliliğinin yer aldığı ortamda yer almak istemiyoruz. Biz yonetime gelirken Başkanımız Erkan Korustan’ın vermiş olduğu sozlerden biriside kurumsallaşmaydı. Bu noktada Bursaspor Kulubu’nun iletişim noktasında kurumsallaşması icin cok ozen gosteriyoruz ve kişilerin Bursaspor markasının onune gecmesini istemiyoruz. Biz tum basın organlarına eşit mesafedeyiz. Buna cok dikkat ediyoruz. Bizden surekli bir acıklama kimse beklemesin. Biz dunya kulubu olmak istiyorsak duruşumuz bu şekilde olacak. Gerektiği zaman gerekli acıklamaları yapacağız" diye konuştu. Olayspor
__________________