Bu hafta “Ulke Markası” serisinde “Branding Dubai” var. Dubai son yıllardaki markalaşma calışmalarına ornek gosterilen ulkelerin başında geliyor. Kasım 2004’de yazdığım “Dubai Nereye Koşuyor” yazımdan kısa bir alıntı yapacağım.
“ Alman Seyahat Acentaları Birliği DRV 2005 yılı 12-16 Ekim tarihinde Genel Kurulunu Dubai’de yapacak, Emirates Hava Yolları yine Asya’nın en iyi havayolu secildi. Golden Globe, Dubai’yi dunyanın en iyi alış veriş ve tatil yoresi olarak Dubai yi odullendirdi.
Dubai’nin bir col ulkesi imajını artık cağrıştırmayan, onu dunya turizm pazarında ayrıcalıklı bir destinasyon yapan varlarını saymak gerekir;
ISO 9002 ve IMS sertefikası, 180 ulkeden ucak bağlantısı, Kum collerinde jeep ve spor olanakları, bozulmamış sahiller, Dunyanın en unlu alışveriş fuarı, Dunya standarının ustunde oteller. Hic şuphesiz bir guven ulkesi .
Dubai emin adımlarla koşuyor. Sektor olarak bizim rakip gozlememizi onemsememiz gerekiyor. “ Bir Arap ulkesi olan Dubai ekonomik gelişmesini turizme dayalı hale getirme calışmalarını hic kuşkusuz bir strateji doğrultusunda gercekleştiriyor. Doğal olarak da turizm endustrisinde bir marka olmuş durumda. Uzun soluklu calışmaların son bolumu “ Dubai Kuruvaziyer Terminali” sloganı ile sektorel dergilerdeki ilanlarını goruyoruz.
Sektor gazetelerinde”Dubai Kuruvaziyer turizmi icin goruşme yapıyor “diye haberler cıkıyor, bilemiyorum bu haber kac kişinin dikkatini cekmiştir. Belki Kultur ve Turizm Bakanlığımızın şayet varsa “Rakip Gozleme ve Strateji Geliştirme Mudurluğu” olayı takip (!) etmiştir.”
Zaten biliyordum Bakanlığın “Rakip Gozleme ve Strateji Geliştirme Mudurluğunun” olmadığını ama Antalya’dan Ozer Saracoğlu isimli bir “kahraman” cıkıp “Heart of Gold, Antalya” projesini başlatarak “Altın Kalpli Antalya” yı once sabırla Antalyalı Kuyumcu esnafına ve mağaza sahiplerine anlatmaya calışıyor. Alışveriş şikayetlerinde, kurdukları TURMAD Turistik Mağazacılar Derneği uyeleri icin garantorluk guvencesinin olduğunu ve artık turizmden pay alan bu grubun taşın altına elini koyması gerektiğini ilan etti.
Gelelim “Branding Dubai” ye, Dubai The City of Gold – Gold Land “ Altının Kenti, Altının Ulkesi sloganını kullanarak bu ulkedeki, guvenilir altın-kuyum alışverişini one cıkarıyor. Dunyada altın ve kuyum ulkesi olarak unlenen Guney Afrika bu calışmalarla Afrika’nın merkezi, ama Ortadoğunun kuyum merkezi olarak da Dubai imajı oluşturuldu. Dubai Altın ve Mucevher Grubu’na direkt olarak bağlı olarak calışmalar bir strateji doğrultusunda yapıldı. Sonucunda “Dubai Dunya Kupası” “Col Klasiği” “Uluslar arası Mucevher Show” “Dubai Alışveriş Festivali” ortaya cıktı. Antalya’da son yıllarda kış aylarındaki Futbol Turizmi de Dubai cazibesine kapılmaya başlamıştır. Eurosport TV kanalında Efes Cup’ın yayınlanması Dubai yetkililerini harekete gecirdi besbelli.
20 yıldır surekli yatırım ulkesi durumunda olan Dubai, kozmopolit bir atmosfer ve toleransın olduğunu vurgulayan imaj calışmalarını yabancılar uzerinde surekli kıldı. Uluslar arası ticaret kurallarının ve standartının koşulsuz yerine getirildiğini dunyaya iyi anlattılar. Bu anlatışta kendi yatırımcılarının guvenir partner olduklarını da devam eden projelerdeki sozlerini yerine getirerek dunyaya kanıtladılar.
Dubai, zengin petrol yataklarını one cıkartmadan turizme yatırım yaparken, dunyaya fantezilerin ilklerinin bu ulkede yaşanabileceğini; col ortasında suni kar yağdırılarak kayak ve snowbord yapılacağından, Burj al Arab otelinin tepesinde golf oynanacağına kadar gosterdi.
Her yıl Almanya Berlin de ITB Turizm Fuarında en gorkemli standda sahip olan Dubai, bir Ortadoğu ve İslam ulkesi olarak her yıl buyuk ilgi gormektedir. Dubai’nin ustunun de Altın’ın da marka olması, guvenilir olmasındandır.
Marka, guven gerektir...
Not:Nizamettin Şen.
__________________
Antalya'nın ustu, Dubai'nin altını
Turizm ve Tatil0 Mesaj
●37 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Hayatın İçinden
- Turizm ve Tatil
- Antalya'nın ustu, Dubai'nin altını