Basit edimsel oğrenme, belli bir amaca varmak icin ne yapılması gerektiğinin oğrenilmesidir. Bazen psikomotor oğrenme de denen motor oğrenmede (motor learning) soz konusu olan ise, bir şeyin nasıl daha iyi yapılacağıdır, Gundelik hayat, motor oğrenme gerektiren faaliyetlerle doludur. Bunlar arasında catal-kaşıkla yemek yemeyi, konuşmayı, yazı yazmayı, araba kullanmayı, topu hedefe atmayı, bir muzik aletini calmayı sayabiliriz. Butun bu becerilerde, bireyin davrananlarını hızlı ve doğru olarak yapabilmesi icin alıştırma gereklidir.

Motor oğrenmede de uyarıcılar, ayırdetmenin oğrenilmesinde olduğu kadar onemlidir; fakat burada durum biraz farklıdır. Orneğin, iyi bir golf oyuncusunun, guzel bir vuruş yapabilmek icin belirli bir uyarıcı durumuna gereksinimi vardır: bileğinde ve bacaklarında belli bir duygunun olması, bakışlarının topun uzerinde yoğunlaşması, sopasını kaldırırken omuzlarından ve kollarından donut (feedback) uyarıcılarının gelmesi gerekir. Piyanistler ve daktilo yazanlar da "herşeyin yolunda olduğu" duygusunu veren belli bir pozisyona girmedikce işlerini yapamazlar.

Diğer bir deyişle, motor becerilerde, cevre, bedensel ic uyarıcılar ve yapılacak iş arasında bir eşgudum (coordmation) soz konusudur. Ancak, motor oğrenmelerde uzerinde daha cok durulan şey, devranımın yapılış tarzıdır. Motor oğrenme genellikle davranımın yapılmasındaki hız ve hatasızlıkla olculur, orneğin, daktilo sınavlarında hız değerlendirilirken hatalar da hesaba katılır. Daktilo oğrenen bir kimsenin bu şekilde elde edilen gunluk test puanları bir grafikle gosterilecek olursa, elde edilen eğrinin tipik bir koşullanma eğrisine benzediği gorulur. Yani eğri, onceleri, hızlı ilerleme olduğu sıralarda hayli diktir; kişi ustalığa yaklaştıkca yatıklaşır.

__________________