
Liberty Hotels Lykia ve Sentido Lykia Resort & Spa Genel Muduru Mehmet Bicer, sezonun sona yaklaştığı şu gunlerde TurizmGuncel'in sorularını yanıtladı. Otelin yonetimini devraldığı 2013 yılında ''İngiltere'nin hakim olduğu Dalaman'daki bu oteli Rus destinasyonu yapacağım'' diyen Bicer, 2017 yılında otelinde Rus turistin bir numaraya oturduğunu acıkladı. Meslektaşlarına bir de tavsiyede bulunan Bicer, ''fiyat indirimi yarışını bırakın, risk alıp fiyatlarınızı yuzde 10-15 arttırın'' dedi.
TurizmGuncel
Konaklama sektorunde farklı yonetim anlayışı ve tarzıyla tanınan Liberty Hotels Lykia ve Sentido Lykia Resort & Spa Genel Muduru Mehmet Bicer (namıdiğer ucan genel mudur) hem sezonu hem de tesisin 2017 perdormansını TurizmGuncel'e değerlendirdi. 2013'te belirttiği uzere Rusya ve Ukrayna'nın tesiste birinci pazar durumuna geldiğini kaydeden Bicer, 2018 kontratlarını 2015 fiyatlarına cok yakın, hatta hemen hemen aynı seviyede yaptıklarını ifade etti. Bicer meslektaşlarına da tavsiyede bulunarak, ''Fiyatlarınızı minimum 2016'nın yuzde 10-15 uzerine cıkarın'' dedi.
İşte Mehmet Bicer'in TurizmGuncel'in sorunlarına verdiği yanıtlar:
2013 yılında devraldığınız tesis şu anda ne durumda? Doluluk ve gelir acısından 2016'daki kriz yılına kıyasla, 2017'de nasıl bir noktadasınız?
''TESİSTE 20 MİLYON EUROLUK YENİLEME YAPTIK''
2014 yılından itibaren bircok şey değişti; 2 ayrı marka (LibertyHotelsLykia, SentidoLykiaResort&Spa), 2 ayrı konsepte (+) 16 yetişkin konsepti ve aile konsepti), her iki markamızı da ultra her şey dahil konseptine donuşturduk ve tesise 20 milyon Euro civarı tadilat yatırımı yaptık. Ayrıca insan kaynakları yapımızı ve yonetim felsefelerimizi, hedef pazarlarımızı ve paylarını, marka algımızı hedeflerimiz doğrultusunda yeniden konumlandırdık.
Beklenmedik krizlere rağmen hedeflediğimiz değişimlerin tamamını gercekleştirdik.
''2017 TARİHİMİZDEKİ EN İYİ İKİNCİ YIL OLDU''
2016 zor bir yıldı, hafif sarsıldık. Mevcut piyasa şartlarına gore en az etkilenen tesisler arasında yerimizi aldık. 2017 yılı her yonu ile donuş yılı oldu bizim icin ve tarihimizin en iyi 2. yılı (2015 en iyi yılımızdı) olarak bitecek gibi gorunuyor. 2016 yılına gore butun pazarlarda fiyatımızı artırma başarısı gosterdik. Burada en onemli nokta, Avrupa pazarı dahil butun pazarlarda oda fiyatlarımızı artırmamız oldu. Zira otellerin yuzde 95 i 2016 fiyatlarının altına duştu, biz olumlu yonde piyasanın tersine hareket sağlamış olduk.

Oteli işletmeye başladığınızda, ''Piyasanın tersine hareket ederek Antalya'yı İngiliz destinasyonu yaptım, şimdi de burayı Rus destinasyonu yapacağım'' şeklinde iddialı bir cıkışınız olmuştu. Şu anda tesiste Rusların ağırlığı nedir?
''RUSYA'YI BİRİNCİ PAZARMIZ YAPTIK''
Hedefimizi gercekleştirdik acık ara farkla 1. pazarımız Rusya-Ukrayna pazarları oldu. Siyasi bir sorun olmadığı surece, bundan sonraki yıllarda da 1.pazarımız olmaya devam edecektir. Cunku yıllardır yaptığımız tanıtım calışmalarımız, ust seviye hizmet standartlarımız nedeniyle bilinirliğimiz ust seviyelere cıktı ve kesinlikle oralarda kalacağız. Oynun kurallarının tersine oynamak, uclarda gezmek her zaman heyacanlıdır.
Ozet olarak; herkesin gittiği yonde giderseniz başarıyı yakalayamazsınız.

Turizmin gorece iyi durumda olduğu 2013, 14 hatta 15 yıllarında sıra dışı personel politikalarınız vardı. Bunları 2016 ve 17'de de uygulayabildiniz mi?
SEZON ORTASINDA YONETİM KADROSUNU YURT DIŞINA TATİLE GOTURDU
Artık sektorde cok bilinen sıra dışı personel politikalarımızı 2016 ve 2017 yıllarında ust seviyede uyguladık. İcinde hicbir yasak olmayan sadece Liberty calışanlarının ilave haklarını anlatan “Personel el kitapcığımıza “ % 100 uyuyoruz, hata yaptığımız zamanlarda ben ve yonetim kadromuz , personellerimiz tarafından uyarılıyoruz. Hem 2016 yılında, hem de bu yıl sezonun en yoğun doneminde yonetim ekibimle yurtdışına tatile gittik. Ozellikle bu yıl ağustos ayında 4 gunluğune gitmiş olduğumuz Moskova-St Petersburg gezimiz eğlenceli, kulturel olarak cok faydalı ve hepsinden onemlisi en buyuk pazarımız Rusya hakkında izlenim oluştırmamızı sağladı. Daha once doğru bildiğimiz yanlışları, Rus insanın hayata bakışını ve sosyolojik yapısını yerinde gorduk ve Rusya pazar payımızı artırmamız konusunda oy birliği ile hemfikir olduk. Hem yonetim kadromuz icin bir nefes alma, zihinleri boşaltma imkÂnı sağlandı hem de otelde kalan ara yoneticilerimiz ve personelimiz kusursuz operasyonu goturerek kendilerine duyulan guvenin hakkını vererek, ozguvenlerini arttırdılar.
Kriz doneminde (2016 – 2017 sezonlarında) kimi tesisler calışanlarının yarısını işten cıkardı. Siz bu donemi nasıl yonettiniz?
''MESAİ ARKADAŞLARIMIZA ENFLASYONUN UZERİNDE ZAM YAPTIK''
Oncelikle rakiplerimizin yaptığı hataları yapmayarak krizi avantaja cevirdik diyebilirim. Başta yemek olmak uzere, mesai arkadaşlarımızın sosyal haklarını arttırdık, tamamını işlerine dondurduk, maaşlarına enflasyon oranlarının uzerinde zam yaptık ve 8 saat uzeri calışan herkesin mesailerinin karşılığını verdik.
Bunun sonucunda ekip olma duygumuz iyice pekişti ve hep beraber 2016 gibi derin bir krize karşı savaş verdik. Sonucunda hafif sarsılarak 2016 gibi buyuk bir krizden cıktık.

30 Ağustos Zafer Bayramı icin hazırladığınız film ozellikle sosyal medyada viral oldu. Bu fikir nereden cıktı?
Oncelikle şunu belirtmek istiyorum; iki nedenden dolayı ben cok şanslı bir genel mudurum;
1- Yonetim ekibimin tamamı ulkemizin butunluğune, Atamıza ve Turk bayrağına tutku ile bağlı,
2- Yonetim ekibimin tamamı işlerini cok daha iyi yapmak icin iş yuklerini severek artırma ve şahsi risk alma istekleri ust duzeyde. Bu yonde en buyuk engelleri benim sanırım. Cimriliğim nedeniyle gider butcelerini kısıtlıyorum…
''O VİDEO CALIŞANLARIMIZIN KOŞULSUZ DESTEĞİ İLE YAPILDI''
Bu bağlamda eğlence mudurumuz Cengiz Cakır ve dijital medya mudurumuz Nuri Alp Saral arkadaşlarımızın amator ruhla, aşkla calışması ve bircok calışanımızın koşulsuz desteğiyle hazırlanan bir videodur. Beni de ihmal etmeyip gorev vererek onurlandırdıkları icin kendilerine teşekkur ediyorum.
Video yayınlandıktan cok kısa bir sure sonra gosterilen ilgiden dolayı buyuk şok yaşadık, telefonlara ve mesajlara 3 gun boyunca yetişemedik. Son verilere gore izleme sayısı 15 milyonu gecti.
Onumuzdeki doneme ilişkin başka yenilik planlarınız var mı?
2018 yılında kayda değer yeniliğimiz olmayacak. Ancak 2019 yılından itibaren surpriz yeniliklerimizle sektore sıra dışı katkılar yapacağımızdan emin olabilirsiniz.
2017'nin ilk 8 ayı itibariyle Turkiye'nin ziyaretci sayısında bir onceki yıla kıyasla bir toparlanma soz konusu ancak hala 2014 ve 2015 rakamlarının gerisinde. 2018'de bu acık kapanabilir mi?
''AVRUPA İLE SİYASİ SOUNLAR GİDERİLMEDEN 2014-15 RAKAMLARINI YAKALAYAMAYIZ''
Avrupa ile siyasi sorunlarımızı gideremediğimiz surece 2014-15 yılını yakalamamız imkÂnsız. Her şeyden onemlisi Avrupalı turist onceki 2014-15 yıllarındaki gibi akın akın gelmediği surece turizmin surdurulebilirliğinden asla bahsedemeyiz. Ayrıca Avrupalı turist donmediği surece turizm yatırımı yapmak cok buyuk risk taşımaktadır.
''SEZON EGE'DE 4 AYA, ANTALYA'DA 6 AYA DUŞTU''
En azından onumuzdeki 2-3 yıl resortlarımızın resmi belli oldu; Ege’ de sezon 4 aya, Akdeniz’de 6 aya duştuğu (işletmelerin kar yapacağı aylar bakımından) gerceğini net bir şekilde gorerek hesap yapmak, beklenti oluşturmak zorundayız.
2018 kontratlarını 2017'ye nazaran daha iyi koşullarda yapabildiniz mi, fiyatların normal seviyesine ulaşması ne kadar surer?
''RİSK ALDIK, FİYATLARI 2015 SEVİYESİNE CIAKRDIK''
Dediğim gibi, bulunduğumuz bolgede para kazanabileceğimiz ay sayısı 4'e duştu. O nedenle biz butun riskleri alarak 2018 fiyatlarımızı en iyi yılımız olan 2015 rakamlarına yaklaştırdık, hatta aynı seviyeye getirdik diyebilirim.
2018 yaz sezonu hakkında ilave etmek istediğiniz bir şey var mı ?
''FİYAT İNDİRİMİ YARIŞINI BIRAKIN, FİYATLARINIZI YUKSELTİN''
Meslektaşlarımdan 2018 yılına yonelik tek bir ricam var. 2017 sezonundaki fiyat indirim yarışını bırakmaları ve en azından fiyatlarını 2016 ortalama fiyatlarının minimum% 10 -15 ustune cıkmaları ve bunu bir risk olarak gormemeleri.
Genel olarak ise, ozellikle 2016 yılında yaşadığımız olaylardan sonra geleceğe yonelik acabalarımız bitti mi? Hayır hic bitmiyor, bitmeyecek gibi de...
__________________