Rusya Federal Turizm Ajansı'nın (Rostourism) yeni başkanı Oleg Safonov, "Rusya bugun" başlıklı bir basın toplantısı duzenledi. Safonov toplantıda, Rusya'nın incoming ve outgoing turizminin gelişimi ile ilgili planlamalar konuşuldu.



Anna Tcherniavskaia - TurizmGuncel

Toplantının en onemli konusunu ise Kırım'da turizmin geliştirilmesi, gelecek sezona dair beklentiler ve istatistiklerin değerlendirilmesi oluşturdu. Bir yandan Kırım'da turizm geliştirilirken, diğer yandan Rusların geleneksel tatil destinasyonu Krasnodar bolgesi ile bir rekabetin ortaya cıkmaması gerektiği belirtildi. Oleg Safonov, bu iki tatil destinasyonu arasında bir rekabet olmaması gerektiğini kaydederek, tatil destinasyonlarının bir kumede birleştirilmesi gerektiğinin altını cizdi.

Toplantıda acıklanan rakamlara gore Kırım, 2013 yılında 2 milyonu Rus olmak uzere toplam 4 milyon turist ağırladı. Bu yıl Kırım'a giden Rus turist sayısının 3 milyona cıkmasının mumkun olduğu konuşuluyor. Ancak Ukraynalılar icin de onemli bir destinasyon olan Kırım'a bu yıl Ukraynalıların pek gelmeyeceği duşunuluyor.

Oleg Safonov, bir başka konuya daha dikkat cekiyor. Ruslar icin buyuk manevi değeri olan Kırım'ın, başka ulkelerde yazlığı olan vatasever Ruslar tarafından bile ziyaret edileceği tahmin ediliyor. Rosturism'in temel stratejik hedefi ise, ic turizmin geliştirilmesi. Butun destinasyonların turisti cekmek icin amansız bir rekabet yaşandığını belirten Olga Safonov, turizm sektorunun diğer sektorlerin gelişmesi acısından son derece onemli olduğunu kaydetti.

Safonov, konuşmasının devamında şu noktaların altını cizdi:

"Rusya, etnografik, ekolojik, plaj, gezi ve terihi değerleeri ile eşsiz bir turizm ulkesi. Vatandaşlarımızın sadece yuzde 15'inin pasaportu var. Bu da demektir ki, kalanlar tatilini Rusya'da geciriyor. Ote taraftan Rusya'nın bir turizm sloganı ve bir markası yok. Amacım oncelikle Rusya'yı bir turizm markası haline getirmek. Ayrıca Rusya hakkında tum bilgilerin yer alacağı birleşik ve cok dilli bir tanıtım kampanyası başlattık. Yurtdışında aktif bir tanıtım kampanyası yuruteceğiz. Turizmi gelişen coğu ulkelerin yurtdışında tanıtım ofisleri var. Yurtdışında ofis acmak icin gerekli mali altyapının oluşturulması icin calışıyoruz. Dışişleri Bakanlığı ile goruştuk ve guclu bir destek aldık. En yakın zamanda uygulamaya başlayacağız."

Kaynak
__________________