Dragon Map Editor --------------------------------- Nedir ? Dragon Map Editor, Ultima Online icin yazılmış map editorudur. Hangi işletim sisteminde calışır ? Bu program WIN NT desteği olan işletim sistemlerinde calışır (orn: win2000,WIN XP, WIN 2003) Windows 98 'de istemiyen hatalar meydana geliyor bu nedenle denemeyin. Peki sadece map yapmaya mı yarıyor Bu program sadece haritanın zemini ve zeminine uygun taş, calı gibi item 'leri sizin cizdğiniz haritanın şekline gore duzenler. Haritanın neresinde ne olacagını nasıl belirleyecegim peki ? Dragon Map editor dizinin altındaki addon dosyasının icindeki "colortable_eng.bmp" deki renklere gore duzenleyeceksiniz Peki neyin ne oldugunu nasıl anlıyacagım ? Dragon map editor 'un bulundugu dizinin altındaki addon dosyasındaki "colortable_eng.bmp" cizimlerin yanlarında herhangi bir rengin ne anlama geldigini belirtiyor. Peki haritanın herhangi bir yerinin yuksekligini nasıl ayarlıyacagım peki ? Dragon Map editorunun dizinin altındaki Addon 'daki "colortable_eng.bmp" belirtilen sayılar o item 'in yerden yuksekligini ayarlar sizde istediginiz yuksekliginizi secerek map 'nizin o kısmının yuksekligini belirtebilirsiniz. Nasıl kullanılır ? Dragon map editor 'de map 'nizi yapabilmek icin sadece orta duzey performanstaki bir bilgisayar ve NT destekli bir Windows ve PAINT 'in olması yeterli yapacagınız tek sey dragon map editor 'un icinde bulunan herhangi bir BMP dosyasını, PAINT 'te aynı olculere getirip farklı kaydet veya kaydet yaparak değiştirmeyip direk zip ile gelen dosyanın uzerinde değişiklik yapmanız yeterli Bir haritanin olculeri nedir ? Standart UO 'nun yani orjinal map0.mul dosyasının olculeri 6144 x 4090 olarak belirlenmiştir map2.mul ,map3.mul ve map4.mul 'larının olculeri farklıdır bu nedenle dragon map editor aracılıgı ile yaptıgınız map 'leri map0.mul 'a uygun sekilde dizayn ediniz. Peki bu haritanin ne taragı green acress olarak belirtebiliyoruz ? Yapmış oldugunuz haritanın 5090 x 4090 veya 5090 x 0 'dan sonrası green acres olarak belirlenmiştir. Ben haritamı cizdim şimdi ne yapacagım ? Haritanızın tamamen cizdiginize eminseniz yapacagınız tek işlem Dragon map editor 'unu calıstırıp yapmıs oldugunuz BMP uzantılı MAP 'nizi MUL dosyası olarak convertlemsini beklemeniz Bu işlemide yaptım şimdi yapacağım başka bir şey var mı peki ? Evet halen yapacak oldugunuz bir cok işlem bunlardan birincisi Dragon Map editor 'un icinde bulunan static editorunu calıstırıp haritanın uzerindeki calı, cırpı vs vs statics0.mul ve staidx0.mul olarak convertlemesini yapmanız gerekiyor. Şu anda map yapma işlemleri sona erdimi peki ? Şu anda map yapma işlemleri tam mÂnasıyla sona ermedi. Bundan sonra 10-15 kişiden olusan bir grup olusturup haritanızın uzerindeki binaların tasarımını yapmanız gerekiyor (asıl can alıcı noktasıda bu zaten) Bunu nasıl yapabilirim ? Bu işlemi normal herhangi bir sunucunun scp 'leri olmadan standart sphere ile (version sorun degil) map 'nizin uzerindeki binaları tasarlıyabilirsiniz.Ama dikkat edeceginiz nokta map uzerinde binalarını tasarlıyacagınız sunucunun uzerinde hic bir item olmaması gerekiyor tum item 'leri siz kendiniz ekleyiniz aksi takdirde sphere emulatorunun standart SOSARIA map 'ne gore tasarlamıs oldugu dekorasyonlar sizin sunucunuzun yeni map 'inde istenmiyen yerlerde olabilir buna dikkat edin. Birde map 'nizin uzerinde dekorasyonları yaparken oyuncu tarafından hareket ettirilicek veya uzerinden gecilecek ITEM 'leri ve spawnları map tasarım asamasında kullanmayınız. Biz binalarımızı tasarladık ama bunları mul olarak nasıl aktarıcaz ? Yeni acmış oldugunuz sunucunun save dosyalarını AXIS 0.13f versionunun STATIC TOOL ozelligi ile acıp yapmıs oldugunuz map uzerindeki dekorasyonları statics0.mul ve staidx0.mul olarak convertlemesini saglamak. Ama dikkat edeceginiz puf nokta bu işlemi yaparken sunucunuzun acık olmamasına dikkat edin ve ayrıyetten bu işlem sorunsuz tamamlanır ise uo dizininin altında statics0.new ve staidx0.new olarak convertliyecek siz bu dosyalarının .new uzantılarını .mul olarak yapmanız yeterli.... Yardımcı Olabildiysem Ne Mutlu Hakettiysem Rep __________________