Avrupa'da havacılık sektorunun zorda olduğunu belirten TUI Group CEO'su Fritz Joussen, sektorde konsolidasyona ihtiyac olduğunu ileri surdu.

TUI Group CEO'su Fritz Joussen, Avrupa havacılık sektorunde er-gec bie konsolidasyon (birden fazla şirketin birleşmesi veya satın alma yoluyla şirket sayısının azalması) birden yaşanacağını ileri surdu.
‘’Beklenenden once gercekleşecek’’
Avrupa havacılık sektorundeki aşırı kapasiteye dikkat ceken Fritz Joussen, ''Hava yolu şirketleri uzerinde cok buyuk rekabet baskısı var, konsolidasyon beklenenden once gercekleşecek.'' değerlendirmesinde bulundu.
Ryanair CEO'su Michael O’Leary'in ''Cok zor bir kış. İflaslar olacak'' şeklindeki acıklamasını hatırlatan Joussen, giderek artan sayıda ucak şirketi patronunun uyarılar yayınladığına dikkat cekti.
‘’Air Berlin’in batması fazla kapasiteyi ortadan kaldırmadı’’
2017'de yılında Almanya'da batan AirBerlin'in 'aşırı kapasitenin' bir sonucu ileri suren Joussen, Air Berlin'in iflasıyla birlikte fazla kapasitenin ortadan kalkmadığını, cunku bu şirketin Berlin opersyonlarını easyJet'in devraldığını, ucaklarının Lufthansa'ya gectiğini ve Ryanair'in de Air Berlin2in ortak olduğu Niki'yi bunyesine kattığını hatılattı.
Mayorka’ya 19 euroya ucmak iyi bir şey mi?
İlk 6 ayda Alman hava yolu şirketlerinin 500-600 milyon euro kayıp yaşadığını ifade eden Fritz Joussen, ''Baskı cok buyuk ve hava yolu şirketleri artan maliyetleri bilet fiyatlarına yansıtamıyor. Air Berlin iflas etti ancak onun kapasitesi hemen dolduruldu. Rakipler piyasadan cekildiğinde, piyasayı netleştirmemiz gerekir. Air Berlin'in piyasadan cıkması gerekirdi ama devlet garantisi vardı ve bu nedenle şu anki durumla karşı karşıyayız. Aşırı kapasite kimse icin iyi bir şey değil. Mayorka'ya 19 euroya ucmak iyi bir şey mi? Hayı değil. Eğer kapasite azalırsa, farklı fiyatlar gorebileceğiz.''
‘’Mesele sektor icin kolay olup olmayacağı’’
Avrupa havacılık sektorunde bir konsolidasyonun kacınılamaz olduğunda ısrar eden Joussen, ''Mesele, kapasitenin olması gereken seviyeye gelmesinin sektor icin kolay olup olmayacağı.'' dedi.
turizmguncel

TUI Group CEO'su Fritz Joussen, Avrupa havacılık sektorunde er-gec bie konsolidasyon (birden fazla şirketin birleşmesi veya satın alma yoluyla şirket sayısının azalması) birden yaşanacağını ileri surdu.
‘’Beklenenden once gercekleşecek’’
Avrupa havacılık sektorundeki aşırı kapasiteye dikkat ceken Fritz Joussen, ''Hava yolu şirketleri uzerinde cok buyuk rekabet baskısı var, konsolidasyon beklenenden once gercekleşecek.'' değerlendirmesinde bulundu.
Ryanair CEO'su Michael O’Leary'in ''Cok zor bir kış. İflaslar olacak'' şeklindeki acıklamasını hatırlatan Joussen, giderek artan sayıda ucak şirketi patronunun uyarılar yayınladığına dikkat cekti.
‘’Air Berlin’in batması fazla kapasiteyi ortadan kaldırmadı’’
2017'de yılında Almanya'da batan AirBerlin'in 'aşırı kapasitenin' bir sonucu ileri suren Joussen, Air Berlin'in iflasıyla birlikte fazla kapasitenin ortadan kalkmadığını, cunku bu şirketin Berlin opersyonlarını easyJet'in devraldığını, ucaklarının Lufthansa'ya gectiğini ve Ryanair'in de Air Berlin2in ortak olduğu Niki'yi bunyesine kattığını hatılattı.
Mayorka’ya 19 euroya ucmak iyi bir şey mi?
İlk 6 ayda Alman hava yolu şirketlerinin 500-600 milyon euro kayıp yaşadığını ifade eden Fritz Joussen, ''Baskı cok buyuk ve hava yolu şirketleri artan maliyetleri bilet fiyatlarına yansıtamıyor. Air Berlin iflas etti ancak onun kapasitesi hemen dolduruldu. Rakipler piyasadan cekildiğinde, piyasayı netleştirmemiz gerekir. Air Berlin'in piyasadan cıkması gerekirdi ama devlet garantisi vardı ve bu nedenle şu anki durumla karşı karşıyayız. Aşırı kapasite kimse icin iyi bir şey değil. Mayorka'ya 19 euroya ucmak iyi bir şey mi? Hayı değil. Eğer kapasite azalırsa, farklı fiyatlar gorebileceğiz.''
‘’Mesele sektor icin kolay olup olmayacağı’’
Avrupa havacılık sektorunde bir konsolidasyonun kacınılamaz olduğunda ısrar eden Joussen, ''Mesele, kapasitenin olması gereken seviyeye gelmesinin sektor icin kolay olup olmayacağı.'' dedi.
turizmguncel
__________________