Mayıs ayı sonunda bitmesi planlana erken rezervasyon doneminde bu yıl yuzde 23’luk artış yaşadıklarını ifade eden Etstur Yurtici Turlar Direktoru Suat Ozbek, secim doneminde durgunluk yaşadıklarını ancak yine de 310 bin kişinin erken rezervasyondan yararlanmasını beklediklerini soyledi.



Son donemi yaşanan ve 25 Kasım 2013’te başlayan erken rezervasyon kampanyasında yuzde 23’luk bir artış olduğunu kaydeden Etstur Yurtici Turlar Direktoru Suat Ozbek, Aralık-Ocak aylarının oldukca iyi gectiğini ve kampanyaya hızlı başladıklarını soyledi. İlk 2 ay, Şubat-Mart ve Nisan aylarının toplamından daha fazla satış yapıldığını ifade eden Ozbek, 104 bin oda sattıklarını ve bunun da yaklaşık olarak 225 bin misafir anlamına geldiğini belirtti. Haziran sonunda sadece yurticinde 275 bin hedefini yakalayacaklarını soyleyen Ozbek, bu yıl erken rezervasyon donemine Kıbrıs Turları, Cruise turları ve Disneyland paketlerinin de dahil edildiğini hatırlatarak, toplamda 310 bine ulaşacaklarını dile getirdi.

SECİM YAVAŞLATTI

Şubat ayının ikinci yarısından itibaren secim sonuna kadar 1.5 aylık donemde ise ciddi bir durgunluk yaşadıklarını ifade eden Ozbek, Nisan ayından itibaren bir hareketlenme olduğunu gecen seneye
gore yuzde 23’luk artışı yakaladıklarını belirtti. Ozbek, “Son 4 yıldır erken rezervasyon satış payı tum yıla oranla yuzde 47 olarak gercekleşti. Bu yıl secim konsantrasyonu sebebiyle yuzde 2’lik bir kayıp ile yuzde 45 olarak gercekleşecek gibi gorunuyor” dedi.

EGE BOLGESİ İLK SIRADA

Bolgesel olarak bakıldığında Ege Bolgesi satışlarında yuzde 36’lık bir artış gozlemlendiğini belirten Ozbek, “Antalya Bolgesi satışlarında bu oran yuzde 12’de kaldı. Ege Bolgesi’ndeki tesislerin fiyat avantajları nedeniyle tercih edildiğini soyleyebiliriz. Turk misafir son 3 yıldır erken rezervasyon kampanyaları surecinde fiyat avantajı gorduğu bolgelerde ciddi taleplerde bulunuyor. Antalya’da en ciddi artışı yine fiyat avantajı nedeniyle yuzde 26 ile Alanya Bolgesi gercekleştirdi. Bunu sırasıyla yuzde 25 artış ile Side ve yuzde 21 artış ile Belek takip ediyor. Ege Bolgesi’nde ise Bodrum yuzde 37 artış oranı ile en yoğun talebi alıyor ve arkasından Fethiye ve Didim geliyor” diye konuştu.

TAKSİT SINIRI ETKİLEMEDİ

Ozellikle Rusya, Hollanda ve Belcika gibi ulkelerden Turkiye’ye olan taleplerdeki duşuşlerin, otellerin ic pazara yonelik aksiyonlar almasına sebep olduğunu soyleyen Ozbek, “30 Nisan’a kadar istedikleri satışları yakalayamayan tesisler kampanya surelerini uzattılar. Nisan sonu bitirmeyi amaclamıştık, mayıs sonuna kadar uzattık” dedi. Kredi kartı ile satışlarda taksit sayısına sınırlama getirilmesinin beklendiği kadar olumsuz bir etki yaratmadığını da soyleyen Suat Ozbek, şuana kadar ki satın almaların yuzde 32’si tek odeme, yuzde 58’i 4-6 taksit, yuzde 10’u ise 9-12 taksit olarak gercekleştiğini belirtti.

İNDİRİMLER İNANDIRICI DEĞİL

Erken rezervasyon doneminde yaşanan bazı sıkıntılara da değinen Ozbek şunları soyledi: “Hala yuzde 40-45 indirim oranları afişe eden, Surekli ‘son fırsat’ ifadeleri kullanan acenteler var. Misafir ilişkilerimize gelen geri donuşlerden anlıyoruz ki, bu tutum sadece ilgili acentalara değil, sektorun geneline guvensizlik olarak yansıyor. Şu anda yuzde 45 indirim afişe eden firmanın Aralık ayındaki rakamı ne idi diye sormak gerekiyor ve haliyle fiyatların gercek olmadığı anlaşılıyor. ”

Kaynak

__________________