Online video yapma sitesi Agenda.Video, seyahatcilerin otel rezervasyon alışkanlıklarının ne yonde değiştiğini ortaya koymak amacıyla bir araştırma yaptı. Yapılan araştırma, değişen seyahatci eğilimlerine ilişkin onemli veriler ortaya koydu.

Seyahat endustrisinde tuketici davranışları hızla değişiyor. Giderek daha fazla sayıda seyahatci konaklamasını internet uzerinden organize ederken, seyahat acenteleri zemin kaybetmeye devam ediyor.
2 bin 300 kişiyle yapılan araştırma
Agenda.Video tarafından 2 bin 300 seyahatciyle yapılan araştırmaya katılanlara; rezervasyon icin hangi kanalları kullandıkları, gidecekleri yere ve kalacakları otelle ilgili bilgilere nasıl ulaştıkları, bu bilgileri nasıl kullandıkları, otel secerken kendileri icin en onemli şeyin ne olduğu, ne kadar turistin otel yerine Airbnb'yi tercih ettiği ve Airbnb ile oteller arasında ne tur farklar gordukleri soruları yoneltildi.
Araştırmada ortaya cıkan bazı bulgular şoyle:
Online rezervasyonların oranı yuzde 75
Seyahatcilerin yuzde 75'i otel rezervasyonunu internet ortamında yapıyor. geriye kalanların yuzde 15'i direkt oteli arayarak, yuzde 10'u ise seyahat acentesi aracılığıyla rezervasyon yapıyor.
Booking.com’un payı yuzde 40
Otel rezervasyonunu online olarak yapanların yuzde 40'ı booking.com'u, yuzde 20'si Hotels.com'u ve yuzde 12'si diğer OTA kanallarını kullanıyor. Geriye kalan yuzde 21'lik kesim ise direkt otellerin kendi web sitesini kullanıyor.
Bu veriler, online rezervasyonlar olmadan otellerin ayakta kalamayacağını gosteriyor. Bununla birlikte, web sitelerinin tanıtımını iyi yaparak muşterileri direkt rezervasyona yonlendirmeyi başaran oteller OTA'lara odedikleri yuzde 15 civarındaki komisyondan kurtuluyor.
Yuzde 50 Google’a, yuzde 34 TripAdvisor’a bakıyor
Seyahate cıkanlar rezervasyon yapmadan once otel hakkında araştırma yapıyor. Bunların yuzde 50'si Google aramalarından faydalanırken, yuzde 34'u TripAdvisor'daki seyahatci deneyimlerinden faydalanıyor. Geriye kalan kesimin yuzde 19'u dost-akraba tavsiyeleri, yuzde 10'u seyahat kitapları ve makaleler okuyarak yuzde 4'u ise seyahat acentesini arayarak bilgi alıyor.
Birinci oncelik lokasyon, fiyat sonra geliyor
Seyahatcilerin yuzde 70'i, otel secerken birinci onceliklerinin lokasyon olduğunu soyluyor. İlginc olansa, diğer beklentilerini karşılayan bir otel bulan yuzde 30'luk kesimin lokasyonunu değiştirebiliyor olması.
Otel seciminde ikinci onemli faktor ise yuzde 54 ile fiyat ve otelin sahip olduğu olanaklar. Otel konforu ve otelle ilgili değerlendirmeler de yude 45 ve yuzde 40'la diğer onemli faktorler olarak one cıkıyor.
Otel fotoğrafları ve otel hakkında yapılan yorumlar aramalarda en cok onem verilen formatlar olmaya devam ediyor. Araştırmaya katılanların yuzde 20'si, oteli tanıtan uzun metinlerle ilgilenmediğini soyluyor.
Dijital olmayan secenekler onemini yitiriyor
İnsanların konaklama araştırmalarında dijital olmayan secenekler giderek populerliğini yitiriyor. Bilgi kaynağı olarak makaleler, gazete/dergi yazıları ve rehber kitapları en son sıralarda yer alıyor.
Gunubirlik vlerin oranı yuzde 26’ya ulaştı
Katılımcıların yuzde 26'sı Airbnb gibi platformlar uzerinden rezervasyon yaparak gunubirlik evlerde kaldığını belirtiyor. İnsanların gunubirlik evleri secmelerindeki ana neden ise yuzde 70 ile lokasyon (bu, otel secimindeki oranla aynı). Gunubirlik evlerin odalarının daha buyuk olmasından dolayı bu mekanları secenlerin oranı yuzde 57, fiyatını daha uygun bulduğu icin secenlerin oranı yuzde 50 ve daha fazla kişisel deneyim icin bu evleri secenlerin oranı yuzde 47 olarak belirlendi.
Gunubirlik evler fiyat avantajı sunuyor
Otellerle gunubirlik evler arasındaki temel farkların ne olduğuna ilişkin soruya ise katılımcılar, yuzde 47 ile 'fiyat' yanıtını verdi. katılımcıların yalnızca yuzde 11'i otel fiyatlarının daha uygun olduğu yonunde goruş bildirdi.
Katılımcıların yuzde 50'si, beklentileri karşılama ve lokasyon konusunda otellerle gunubirlik evler arasında bir fark olmadığı goruşunde.
Oteli tercih edenler ‘oda servisi ve temizlik’ diyor
Gunubirlik ev yerine otellerde konaklayanlara neden otelleri tercih ettikleri sorulduğunda ise, yanıt yuzde 70 ile, gunubirlik evlerde olmayan, oda servisi ve temizlik yanıtını veriyor. İkinci sırada yuzde 60 ile kahvaltı ve yuzde 56 ile ucuncu sırada spor merkezi ve restoran gibi olanaklar geliyor.
turizmguncel

Seyahat endustrisinde tuketici davranışları hızla değişiyor. Giderek daha fazla sayıda seyahatci konaklamasını internet uzerinden organize ederken, seyahat acenteleri zemin kaybetmeye devam ediyor.
2 bin 300 kişiyle yapılan araştırma
Agenda.Video tarafından 2 bin 300 seyahatciyle yapılan araştırmaya katılanlara; rezervasyon icin hangi kanalları kullandıkları, gidecekleri yere ve kalacakları otelle ilgili bilgilere nasıl ulaştıkları, bu bilgileri nasıl kullandıkları, otel secerken kendileri icin en onemli şeyin ne olduğu, ne kadar turistin otel yerine Airbnb'yi tercih ettiği ve Airbnb ile oteller arasında ne tur farklar gordukleri soruları yoneltildi.
Araştırmada ortaya cıkan bazı bulgular şoyle:
Online rezervasyonların oranı yuzde 75
Seyahatcilerin yuzde 75'i otel rezervasyonunu internet ortamında yapıyor. geriye kalanların yuzde 15'i direkt oteli arayarak, yuzde 10'u ise seyahat acentesi aracılığıyla rezervasyon yapıyor.
Booking.com’un payı yuzde 40
Otel rezervasyonunu online olarak yapanların yuzde 40'ı booking.com'u, yuzde 20'si Hotels.com'u ve yuzde 12'si diğer OTA kanallarını kullanıyor. Geriye kalan yuzde 21'lik kesim ise direkt otellerin kendi web sitesini kullanıyor.
Bu veriler, online rezervasyonlar olmadan otellerin ayakta kalamayacağını gosteriyor. Bununla birlikte, web sitelerinin tanıtımını iyi yaparak muşterileri direkt rezervasyona yonlendirmeyi başaran oteller OTA'lara odedikleri yuzde 15 civarındaki komisyondan kurtuluyor.
Yuzde 50 Google’a, yuzde 34 TripAdvisor’a bakıyor
Seyahate cıkanlar rezervasyon yapmadan once otel hakkında araştırma yapıyor. Bunların yuzde 50'si Google aramalarından faydalanırken, yuzde 34'u TripAdvisor'daki seyahatci deneyimlerinden faydalanıyor. Geriye kalan kesimin yuzde 19'u dost-akraba tavsiyeleri, yuzde 10'u seyahat kitapları ve makaleler okuyarak yuzde 4'u ise seyahat acentesini arayarak bilgi alıyor.
Birinci oncelik lokasyon, fiyat sonra geliyor
Seyahatcilerin yuzde 70'i, otel secerken birinci onceliklerinin lokasyon olduğunu soyluyor. İlginc olansa, diğer beklentilerini karşılayan bir otel bulan yuzde 30'luk kesimin lokasyonunu değiştirebiliyor olması.
Otel seciminde ikinci onemli faktor ise yuzde 54 ile fiyat ve otelin sahip olduğu olanaklar. Otel konforu ve otelle ilgili değerlendirmeler de yude 45 ve yuzde 40'la diğer onemli faktorler olarak one cıkıyor.
Otel fotoğrafları ve otel hakkında yapılan yorumlar aramalarda en cok onem verilen formatlar olmaya devam ediyor. Araştırmaya katılanların yuzde 20'si, oteli tanıtan uzun metinlerle ilgilenmediğini soyluyor.
Dijital olmayan secenekler onemini yitiriyor
İnsanların konaklama araştırmalarında dijital olmayan secenekler giderek populerliğini yitiriyor. Bilgi kaynağı olarak makaleler, gazete/dergi yazıları ve rehber kitapları en son sıralarda yer alıyor.
Gunubirlik vlerin oranı yuzde 26’ya ulaştı
Katılımcıların yuzde 26'sı Airbnb gibi platformlar uzerinden rezervasyon yaparak gunubirlik evlerde kaldığını belirtiyor. İnsanların gunubirlik evleri secmelerindeki ana neden ise yuzde 70 ile lokasyon (bu, otel secimindeki oranla aynı). Gunubirlik evlerin odalarının daha buyuk olmasından dolayı bu mekanları secenlerin oranı yuzde 57, fiyatını daha uygun bulduğu icin secenlerin oranı yuzde 50 ve daha fazla kişisel deneyim icin bu evleri secenlerin oranı yuzde 47 olarak belirlendi.
Gunubirlik evler fiyat avantajı sunuyor
Otellerle gunubirlik evler arasındaki temel farkların ne olduğuna ilişkin soruya ise katılımcılar, yuzde 47 ile 'fiyat' yanıtını verdi. katılımcıların yalnızca yuzde 11'i otel fiyatlarının daha uygun olduğu yonunde goruş bildirdi.
Katılımcıların yuzde 50'si, beklentileri karşılama ve lokasyon konusunda otellerle gunubirlik evler arasında bir fark olmadığı goruşunde.
Oteli tercih edenler ‘oda servisi ve temizlik’ diyor
Gunubirlik ev yerine otellerde konaklayanlara neden otelleri tercih ettikleri sorulduğunda ise, yanıt yuzde 70 ile, gunubirlik evlerde olmayan, oda servisi ve temizlik yanıtını veriyor. İkinci sırada yuzde 60 ile kahvaltı ve yuzde 56 ile ucuncu sırada spor merkezi ve restoran gibi olanaklar geliyor.
turizmguncel
__________________