Google webmasterlara algoritmalarını yeniden guncellediği hakkında yeni bir uyarıda bulundu. Bu sefer ust tarafta, yani web sayfasının aşağı kaydırmadan gorunen kısmında, reklamlar gostermeyi tercih eden web sayfalarını hedef aldı. Bu makalede bu algoritma değişikliğinin siteleri nasıl etkiyleceğini anlatacağız.Google’ın yeterince iyileri bile rahat bırakmadığını oncelikle belirtelim. Bu algoritma guzel ve iyi yazılmış iceriğe değer veren herkes icin iyi bir değişikliktir. Bu son algoritma geliştirmesinin yaptığı iş iyi tasarlanmış, yuksek kaliteli ve arama motoru optimizasyonu numaralarını ve hileleri kullanmadan ziyaretci ceken sayfalara kapıyı acıyor.


Olan şey şu şekilde acıklanabilir: Google bir copluk dolusu reklamı gececek kadar sayfayı aşağı cekerek aradıkları iceriği bulabilen kullanıcılardan şikayetler almaya başladı. Bunun sonucu olarak da bu reklamla dolu siteler gecen haftaki algoritma değişikliğinin sonucu olarak eskisinden daha alcak kademede aşağıya itmeye başladı.
Bu değişikliğin ust sıralarda bulunan ve en az reklam iceren sayfaların, iceriğin reklama olan oranı yeterince yuksek olduğu surece ve site sahiplerinin sunduğu hizmete ya da urune benzer reklamlar olduğu surece olculebilir bir etkisi olmayacaktır. Google, amacının iyi bir kullanıcı deneyimi getirmek olduğunu her zaman soyluyor. Hic kimse cevrimici reklama karşı değil, sadece reklamların coğunluğunun sitelerin alt kısımlarında olması gerektiğini ve okuyucuya sayfa acıldığında karşılığını veren materyal sunmayı oneriyor.
Eğer kapsamlı icerik uretmek şirketinizin politikası ise, şirket sitenizin SEO acısından geride kalacağı gibi bir sorun yaşamayacaksınız, cunku Google yeni algoritmanın kuresel aramaların %1’inden azını etkileyeceğini belirtmektedir. Yine de eğer siteniz acıldığında birkac reklamdan daha fazla reklam gorunuyorsa webmaster’ınızla iletişime gecip şirket sitenizin amaclarını engelleyip engellemediğinizden emin olmanızda fayda var.
Bu dediklerimize ek olarak, işte gecen haftaki Google algoritma değişiminin işletmeniz icin anlamı:
Tasarımı gozardı etmeyin. Ziyaretcilerinizin şirketinizin cevrimici iceriğinize guvenmesini istersiniz ve reklam yığını acan bir websitesi buna pek az katkıda bulunur. Eğer sitenizin ustundeki reklamlar ozellikle sizin urunlerinizi hedef almıyorsa, bu kadar belirgin bir sunuşa ihtiyac duymuyorlardır.SEO’nuzu değerlendirmelisiniz. Eğer SEO’nuzu yeni algoritmadan etkilenen siteler kullanan bir ajansa devrettiyseniz sizin de sıralamanız etkilenecektir. Bir sayfa diğerine bağlantı verdiğinde genellikle bu oneri niteliği taşır ve eğer bu oneri algoritma değişiminden etkilenen bir sayfadan geldiyse sizin de sıralamanız duşecektir. Kaydırıcılar Etkilenmiyor. Kaydırıcı programı kullanan platformlar, Google Adsense reklamları ya da benzer reklamlar icermedikleri surece site ustunde hala kabul edilebilir sayılmaktalar.

Teknoloji

Google webmasterlara algoritmalarını yeniden guncellediği hakkında yeni bir uyarıda bulundu. Bu sefer ust tarafta, yani web sayfasının aşağı kaydırmadan gorunen kısmında, reklamlar gostermeyi tercih eden web sayfalarını hedef aldı. Bu makalede bu algoritma değişikliğinin siteleri nasıl etkiyleceğini anlatacağız.Google’ın yeterince iyileri bile rahat bırakmadığını oncelikle belirtelim. Bu algoritma guzel ve iyi yazılmış iceriğe değer veren herkes icin iyi bir değişikliktir. Bu son algoritma geliştirmesinin yaptığı iş iyi tasarlanmış, yuksek kaliteli ve arama motoru optimizasyonu numaralarını ve hileleri kullanmadan ziyaretci ceken sayfalara kapıyı acıyor.


Olan şey şu şekilde acıklanabilir: Google bir copluk dolusu reklamı gececek kadar sayfayı aşağı cekerek aradıkları iceriği bulabilen kullanıcılardan şikayetler almaya başladı. Bunun sonucu olarak da bu reklamla dolu siteler gecen haftaki algoritma değişikliğinin sonucu olarak eskisinden daha alcak kademede aşağıya itmeye başladı.
Bu değişikliğin ust sıralarda bulunan ve en az reklam iceren sayfaların, iceriğin reklama olan oranı yeterince yuksek olduğu surece ve site sahiplerinin sunduğu hizmete ya da urune benzer reklamlar olduğu surece olculebilir bir etkisi olmayacaktır. Google, amacının iyi bir kullanıcı deneyimi getirmek olduğunu her zaman soyluyor. Hic kimse cevrimici reklama karşı değil, sadece reklamların coğunluğunun sitelerin alt kısımlarında olması gerektiğini ve okuyucuya sayfa acıldığında karşılığını veren materyal sunmayı oneriyor.
Eğer kapsamlı icerik uretmek şirketinizin politikası ise, şirket sitenizin SEO acısından geride kalacağı gibi bir sorun yaşamayacaksınız, cunku Google yeni algoritmanın kuresel aramaların %1’inden azını etkileyeceğini belirtmektedir. Yine de eğer siteniz acıldığında birkac reklamdan daha fazla reklam gorunuyorsa webmaster’ınızla iletişime gecip şirket sitenizin amaclarını engelleyip engellemediğinizden emin olmanızda fayda var.
Bu dediklerimize ek olarak, işte gecen haftaki Google algoritma değişiminin işletmeniz icin anlamı:
Tasarımı gozardı etmeyin. Ziyaretcilerinizin şirketinizin cevrimici iceriğinize guvenmesini istersiniz ve reklam yığını acan bir websitesi buna pek az katkıda bulunur. Eğer sitenizin ustundeki reklamlar ozellikle sizin urunlerinizi hedef almıyorsa, bu kadar belirgin bir sunuşa ihtiyac duymuyorlardır.SEO’nuzu değerlendirmelisiniz. Eğer SEO’nuzu yeni algoritmadan etkilenen siteler kullanan bir ajansa devrettiyseniz sizin de sıralamanız etkilenecektir. Bir sayfa diğerine bağlantı verdiğinde genellikle bu oneri niteliği taşır ve eğer bu oneri algoritma değişiminden etkilenen bir sayfadan geldiyse sizin de sıralamanız duşecektir. Kaydırıcılar Etkilenmiyor. Kaydırıcı programı kullanan platformlar, Google Adsense reklamları ya da benzer reklamlar icermedikleri surece site ustunde hala kabul edilebilir sayılmaktalar.