Bilgilendirme : Bu yazılarımızda genellikle henuz oyuna geleceği kesinleşmemiş, gelecek icin yaptığımız calışmalardan veya planlardan bahsediyoruz. Yaptığımız calışmanın son hali calışmalarımız sırasında neler keşfettiğimize gore değişebilir ve bahsedilen proje gecikebilir veya tamamen durdurulabilir. Zoe Zoe oyuna epey kuvvetli bir giriş yaptığından 7.24 Yaması'yla birlikte gucunu biraz aşağı cektik. Tahminimizce bu değişiklikler yeterli olacağından guc seviyeleri uzerinde kapsamlı bir ek calışma yapmamız gerekmeyecek. Minyonların duşurduğu W buyulerinin yerde kalma suresinin 20 saniyeye cekilmesi ve E yeteneğinin tuzağının etki alanının kucultulmesi yaptığımız onemli değişiklikler arasında. Yine de durumunu yakından takip etmeye devam edecek ve gerekli olması halinde 7.24b veya 8.1 Yaması'nda gucunu biraz daha ayarlayacağız. Gucunden bağımsız olarak oyuna getirmeyi duşunduğumuz şeylerden biri de hasarının bir kısmını tabandan oranlara kaydırmak. Bunun arkasındaki sebepse, oyunun orta safhalarında cok fazla eşya taşımadığında bile hasarının biraz yuksek olması ihtimali. Zoe'nin şansa bağlı yonunden ve genel anlamda şans faktorunden onumuzdeki bir yazımızda bahsedeceğiz. Yeni Yetenek Simgeleri 7.24 Yaması'yla birlikte nihayet Mundo, Renekton, Nunu ve Amumu'nun yetenek simgelerini guncelledik. Bu calışma size ilk bahsettiğimiz zamanda duşunduğumuzden cok daha uzun surdu; cunku sanatcımızın aniden başka bir işe kaydırılması gerekti. Yine de bu işin tamamlanması bizi mutlu ediyor ve tarih olarak "onumuzdeki yıl icerisinde"den ote bir soz veremesek de yetenek simgeleri gunumuz standartlarında olmayan bazı diğer şampiyonlar uzerinde de calışmayı planlıyoruz. 7.24b Yaması ve Dovuşcu Performansı Daha once de bahsettiğimiz gibi Aralık ortasında 7.24b adında bir mini yama cıkararak oyuna bazı denge değişiklikleri getireceğiz (ama bu yama başka hicbir şey icermeyecek). Hedeflerimizden biriyse bazı dovuşculere biraz yardım etmek olacak. Şu anki planımız bazı dovuşculeri (Aatrox, Fiora, Kled, Olaf, Renekton) guclendirirken, dovuşculeri durdurmakta biraz fazla usta şampiyonların (Teemo, Jayce) gucunu aşağı cekmek ve bir takım eşya değişikliklerine gitmek (Tiamat, Vahşi Hydra, Kara Balta, Dominik Efendi'nin Hurmetleri). Bu yeniliklerin buyuk bolumu hatta tamamı şu anda Acık Beta'da olmalı. Tabii bunlar yama dongusu esnasında muhtemelen elden gecirilecek. Ozellikle Dominik Efendi'nin Hurmetleri değişikliği hakkında bir parantez acmak istiyoruz. Dev Katili pasifinin artık azami hasar artışını sağlayabilmesi icin hedefin kullanıcıya kıyasla 2000 veya daha fazla cana sahip olması gerekecek. Bunu da ozellikle tankların coğunlukla Dominik Efendi'nin Hurmetleri kullanıcılarına kıyasla 2000 veya daha fazla canı olmasına dair gozlemlerimize dayanarak test etmek istiyoruz. Dovuşculerinse sık sık 1000 civarı daha fazla cana sahip olduğunu ama bu farkın nadiren 2000'i aştığını goruyoruz. Bu da eşyanın dovuşculere ve can dizilimlerine yonelen diğer şampiyonlara karşı daha az hasar verirken, tanklara karşı olan kullanışlılığını koruyacağı anlamına geliyor. Ayrıca 7.24 Yaması'nda Dikenli Yelek'in zayıflatılması ve Gunateşi Pelerini'nin guclendirilmesinin sonuclarını da izleyeceğiz. Buradaki en onemli amaclarımızdan biri yapılan normal saldırı miktarına (ve Dikenli Yelek'in ne kadar iyi olduğuna) bağlı olmaksızın tankların ve dovuşculerin koridorda sahip oldukları etkiyi olabildiğince eşitlemekti. Bu sebeple Dikenli Yelek'in gucunun bir kısmını daha tutarlı bir etkiye sahip olan Gunateşi Pelerini'ne kaydırmamız gerekiyordu. Değişiklikle birlikte tankların gucunu genel anlamda yukarıya cekmiş olabiliriz. Ancak amacımız kesinlikle bu değildi; dolayısıyla bu da goz onunde bulunduracağımız ve 7.24b Yaması'nda yeniden ele alabileceğimiz konulardan biri. Oyun Akışı Oyun akışı da yakın donemde sıkca uzerinde durduğumuz bir konu; oyunların suresi, kulelerin ne zaman yıkıldığı ve ilk kulenin hangi koridorda alındığı gibi verileri gozden geciriyoruz. Ayrıca bu tur konuları sizlerin de tartıştığınızı goruyoruz. Bu konu hakkında bu ay icerisinde daha uzun bir yazımız olacak (tarihi henuz kesinleşmedi). Şimdilik bizim gozumuze carpan bazı izlenimlerden bahsetmek gerekirse: 7.23 Yaması'ndaki değişikliklerin (kulelerin daha fazla cana sahip olması, minyonların kulelere verdiği hasarın artması, minyonların 20. dakikadan sonra hızlanması) ortalama oyun suresi veya ilk kulenin duşme zamanı uzerinde neredeyse hic etkisi olmadı (ilk kulenin alınması artık 7.22 Yaması'ndan 6 saniye daha gec gercekleşiyor). Bu değişikliklerle asıl amacımız, ozellikle de kulelere kendi verdikleri hasar duşuk olan şampiyonlar icin ayrık ittirmeyi biraz desteklemek; ancak kulelerin genel anlamda daha hızlı duşmesine de sebep olmamaktı. 7.23 Yaması'dan sonra kulelerin daha cabuk yıkıldıklarını gozlemlemiyoruz ve bu iyi bir şey. Ne var ki ayrık ittirmeye odaklanmak isteyen şampiyonlarda da herhangi bir farklılık goremiyoruz ve bu da değişikliklerimizin biraz hafif kactığına işaret. Verilen ortalama hasar, Sezon Oncesi Donem'in oncesine kıyasla biraz daha yuksek. İlk duşuncemiz bunun yeni run sisteminden kaynaklanıyor olduğuydu. Ancak konuya daha detaylı yaklaştığımızda desteklerin buyuk bolumunun daha savunmaya yonelik eşyalardan Buz Kralicesi serisine yonelmesinin bu değişikliğe sebep olan en onemli faktorlerden biri olduğunu goruyoruz. Buna ek olarak yuksek hasar veren destek şampiyonlarına doğru bir kayma soz konusu (Buz Kralicesi serisinin guclu olmasının sebebi de bu). Dolayısıyla hem takımlarda daha fazla hasar vermeye yonelik şampiyon oluyor hem de yıpratma ve hasar engelleme becerileri azalıyor. Bu durum koridor aşamasında, ozellikle de alt koridorda hissedilirken, sonraki takım savaşlarında da kendini bir miktar belli ediyor. Ayrıca ilk kulenin alt koridorda yıkılma sıklığında gecmişe kıyasla bir artış goruyoruz (gercekten duşuk MMR'da %44 ila %47, orta MMR'da %47 ila %51, gercekten yuksek MMR'da %55 ila %58). Ortalama bir oyunda koridor şampiyonlarının yarısı bu koridorda olduğundan, ilk kulenin alt koridorda alınma oranının %50 olmasının uygun olduğunu duşunuyorduk. Bu nedenle yuksek MMR'daki değerler bizi kaygılandırıyor ve en azından konuya bu bakış acısından yaklaştığımızda alt koridorun etkisinin biraz fazla olabileceğini gosteriyor. Daha once bahsettiğimiz dovuşcu değişikliklerinin, bunun bir kısmını ust koridora kaydırıp kaydırmadığını goreceğiz. Eğer bu gercekleşmezse 7.24b veya 8.1'de bazı değişikliklere gidebiliriz; tabii kuleler ve diğer oyun akışı değişiklikleriyle ilgili duşuncelerimizi etkileyen tek faktor bu değil.
__________________
Oynanış Gundemi
LoL0 Mesaj
●43 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Oyun Forumları
- Online Oyunlar
- LoL
- Oynanış Gundemi